וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מרצדס תרכוש את אסטון מרטין?

אסטון מרטין נמצאת כיום תחת בעלות פרטית ועשויה להמכר לדיימלר בשנה הבאה. יו"ר מרצדס: "מותג פנטסטי, ונרצה לתמוך בפיתוחו"

אסטון מרטין וונקויש וולנטה. אתר יצרן
אסטון מרטין. תעבור בעלות פעם נוספת?/אתר יצרן

האם חברת הספורט אסטון מרטין בדרך לבעלות גרמנית? על פי דיווחים של כלי התקשורת בצרפת, מתנהלים בימים האחרונים דיונים בין בכירי הנהלת דיימלר (מרצדס) לבין דיוויד ריצ'רדס מפרודרייב, בעל השליטה באסטון מרטין, באשר לעתידו של מותג הרכב המפואר. הצדדים טרם הגיבו לפרסומים השונים, אולם גם בבריטניה דווח על המהלך שמתבשל מאחרי הקלעים.

חוזה בין חברות הרכב לא יגיע בהפתעה גמורה, שכן דיימלר כרתה לאחרונה ברית טכנולוגית עם אסטון מרטין במסגרתה חטיבת AMG תפתח ותתקין בקרביה של אסטון מרטין ונטג' הבאה מנועי V8 שריריים בעלי כיול שיותאם לאופיין של מכוניות החברה. בנוסף לכך, מסתמן כי אסטון מרטין שוקלת להשתמש בפלטפורמה של מרצדס (GL קלאס) על מנת להביא לייצר רכב פנאי מפואר, ולנסות להתחרות בפורשה, מזרטי ובעתיד גם בלמבורגיני.

באסטון מרטין רואים בחיבור זה הזדמנות לפתח את המערכת השיווקית, שכן דיימלר מפעילה בקרת הפצה מתוחכמת ועשירה בשלוחות, שעשויה לסייע לבריטים להגדיל משמעותית את מכסת ההכנסות הדלילה. שיתוף פעולה מסוג זה גם יעניק לאסטון מרטין אפשרויות להציע מגוון רחב יותר של מנועים מבית AMG, אם כי במרצדס מיהרו לאחרונה להבהיר כי בכל מקרה לא תהיה "אסטון מרטין עם תג AMG המתנוסס על חזיתה".

השערה נוספת שחגה מעל ההסכם בין שני הצדדים, מתייחסת לרצון של דיימלר להחליף את מייבאך שדלתותיה ננעלו לאחרונה, ולשוב לפסגת מכוניות הסופר-יוקרה והלימוזינות המלכותיות. בהחלט ייתכן שדווקא דגם הפנאי שיבוסס על ה-GL קלאס יהיה הסנונית ברשימה, ויצא להתחרות ברולס רויס ובנטלי. "זה מותג פנטסטי, ואנו בהחלט מוכנים לתמוך בהמשך פיתוחו", כך יו"ר דיימלר דיטה זטשה.

אסטון מרטין הוקמה ב-1913 על ידי ליונל מרטין ורוברט במפורד כיצרנית מכוניות ספורט-יוקרה. לאורך שנותיה נקלעה לא פעם למצוקות כלכליות, עד שב-1995 עברה לבעלות פורד. ב-2007 רכש אותה איש העסקים דיוויד ריצ'רדס (סדנת פרודרייב) בתמורה ל-500 מיליון לירות שטרלינג. כ-40% מהחברה בשליטת קבוצת משקיעים מאיטליה.

עוד הרבה על אסטון מרטין בוואלה! רכב
לייק אחד ואתם בקהילה המוטורית הגדולה בישראל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully