וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וולוו: המכונית תדע לאן אתה מסתכל

וולוו בוחנת מערכת אינפרא אדום מתקדמת שפוקחת עין על כוון מבטו של הנהג ותדאג לשמור עליו מפני סכנות. "אפשר יהיה לסמוך על המכונית במידה גדולה יותר"

וולוו: בקרת מעקב אחר שדה ראיית הנהג. אתר יצרן
וולוו תדע לאן עיניך מופנות ואם ראשך מוטה בצורה מסוכנת הרחק מהכביש/אתר יצרן

אם עד לפני 7-8 שנים מערכת בלימה אוטומטית הייתה נחלתן של מכוניות יוקרה, או לפני כן נחשבה מדע בדיוני, היום כבר ניתן להתרשם ממנה בכלי רכב שעלותם (ומימדיהם) כמחצית מרכב משפחתי בגודל מלא.

במקביל לכך התפתחו גם בקרות ניטור ממוקדות כגון סטיה מנתיב או "בקרת ניקור" (הרדמות פתאומית) שנכנסו לשימוש ברכבי יוקרה, אבל השלב הבא בשיפור הבטיחות יהיה משהו אחר לגמריי: מערכת בקרה העוקבת אחר כיוון מבטו של הנהג, כפי שמדגימה כעת וולוו.

תחת מיזם שנקרא Driver State Estimation, וולוו מנסה להבין לאן מופנה כוון מבטו של הנהג בזמן נהיגה, ולמנוע מצבים מסוכנים בהם הוא מסיר מבטו מהכביש לפרקי זמן ארוכים או נכנס לטראנס של נמנום שעשוי להסתיים בתאונה קטלנית.

המערכת הפנימית מבוססת על חיישן המותקן בקומה העליונה של הדשבורד. נורות LED זעירות אינפרא אדום (שאינן בטווח ההבחנה של בני האדם) עוקבות אחר עיניו של הנהג, ומעבדות נתונים שמתקבלים מפעולות שונות של העיניים, כמו למשל האם אלה נסגרות בזמן נהיגה, מהי זווית הראש ומיקומו ועוד.

בצורה זו, כך לדברי וולוו, ניתן לקבוע במדויק מהו מצבו הפיזי של הנהג, ולפיכך לכייל את מערכות הרכב באופן אופטימלי. משמע, מחשב המכונית ימנע חצית קו הפרדה, קרבה מסוכנת לעצמים או כלי רכב, הפחתת מהירות (בקרת שיוט אקטיבית) וכן תוכל המכונית להעיר את הנהג במקרה ונרדם.

"מאחר והמכונית מסוגלת לזהות אם הנהג אינו מודע מספיק לסביבתו, או פשוט חסר תשומת לב, מערכות בטיחות תוכלנה להגיב באופן מדויק יותר למתרחש", כך פרופ' פר לנפורס, ראש מחלקת פיתוח מוצרים בוולוו. היבטים נוספים של המנגנון יאפשרו כיוונון מדויק של המושבים בהתאם לגופו של הנהג, התאמת התאורה הפנימית והחיצונית לפי שטח שדה הראייה של הנהג ועוד. "דברים מסוג אלה רלוונטים מאוד, משום שניתן להבחין בהבדלים בין קווי המתאר של הגוף והפנים, אבל עדיין לא מדובר בזכרון, אלא רק בניתוח בזמן אמת".

וולוו ממשיכה לקדם פתרונות בטיחותיים כחלק מתכניתה למגר את תאונות הדרכים כליל עד שנת 2020 במכוניותיה. בין היתר היא עושה זאת על ידי פיתוח מכוניות ללא נהג, שעתידן נראה היום קרוב מתמיד.

עוד הרבה על וולוו בוואלה! רכב

  • עוד באותו נושא:
  • וולוו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully