וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פולקסווגן תבטל את האיוס קופה-קבריולה

פולקסווגן תודיע בהמשך השנה על הפסק ייצורה של מכונית הקבריולה איוס בשל צניחה חדה במכירות הסדרה

מתיחת פנים פולקסווגן איוס. אתר יצרן
פולקסווגן איוס. גולף גדולה, אבל בלי גג/אתר יצרן

שעה שהיא נערכת לחנוך מכונית סופר זולה (7,000 יורו) שתתברג תחת האפ! העירונית (אבל כנראה רק לשווקים מתפתחים), מסתמן שחטיבת הפרטיות של פולקסווגן תחתוך את האיוס מנבחרת המכוניות שלה עד סוף השנה הנוכחית, כך מסתמן על פי דיווחים של העיתון הגרמני 'דר שפיגל'. האיוס רשמה ירידה במכירותיה בשנים האחרונות, אולם נראה שההחלטה לוותר על שירותיה נובעת משיקולים טכנולוגים שכרוכים בייצורה.

האיוס זכתה למתיחת פנים קלה (2012) שרעננה את הופעתה וקרביה, אבל בפולקסווגן הגבילו את מכסת הייצור לאור הצלילה בביקוש; בשנה האחרונה ייצרה החברה רק 8,000 עותקים, וגם אלו התקשו למצוא לקוחות, מוסיף העתון הגרמני.

האוס פותחה ב-2005 כיורשת רוחנית לקוראדו קופה ועוצבה על ידי פיטר שרייר (היום קיה-יונדאי). בשל עלותה, אבזורה ומיצובה, היא ייסדה נישה מיוחדת ויוקרתית, אך למעשה נכנסה לנעליה של הגולף קבריולה הרגילה ומבוססת על הדור החמישי. האוס משתמשת בגג-קשיח המתקפל אלקטרונית לתא המטען ב-25 שניות, מרכב שכמובן גוזל מנפחו כמעט 100 ליטרים. פולקסווגן הקצתה לאוס מנועים מגוונים על שתי מתיחות פנים, כשאלו בנפח של 1.4 ל' ועד 3.6 ל' V6 עם כ-260 כ"ס, בחיבור לתיבת DSG6. היא מיוצרת בפורטוגל.

בפולקסווגן בוחנים על רקע הדברים לעיל, אם יהיה מקום להחליף את האיוס בקופה-קבריולה חדשה בעוד שנתיים, שכן פלטפורמת ה-MQB מאפשרת לקונצרן לחשוב מחוץ לקופסא ואולי לתכנן דגם הרבה יותר ספורטיבי (היבט שהאיוס לא הצטיינה בו, בלשון המעטה).

האיוס נמכרה בעבר בישראל במחירים גבוהים מאוד, שהאמירו בגרסת ה-3.2 ל' ל-350 אלף שקלים, בעוד מנוע ה-2.0 ל' גזל מהקליינטים הבודדים כ-300 אלף שקלים. לזכותה יאמר שהיא בהחלט הייתה עוף מוזר בנוף המוטורי המקומי (לטוב ולרע), אך מי מכם ששאל עצמו כשנתקל בה "מה הקטע"?, בהחלט היה שותף לחילוקי הדעות כלפיה. בפולקסווגן בכל אופן, הרגישו את הנסיגה גם במדד ההכנסות ומכאן שימיה ספורים. הכרזה רשמית על הפסקת ייצורה, צפויה במחצית השניה של השנה.

עוד הרבה על פולקסווגן בוואלה! רכב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully