וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טמפרטורה קיצונית מקצרת טווח נסיעת מכונית חשמלית

מחקר שבוצע בארה"ב על 3 מכוניות חשמליות, העלה כי ירידה חדה בטמפרטורה החיצונית מפחיתה ביותר מ-50% את טווח הנסיעה. "לתכנן מראש כל יציאה"

ניסאן ליף. אתר יצרן
מכונית חשמלית. מזג אוויר קריר משפיע על כוחן של הסוללות. ניסאן ליף/אתר יצרן

הביקורת הגדולה ביותר שמופנית למכונית החשמלית הטהרנית נובעת בין היתר מטווח הנסיעה המוגבל. רוב רובן של היצרניות להן רכב המוזן מסוללות הכשירו את המערכת לחלץ טווח נסיעה ממוצע של כ-120-160 קילומטרים במצב אופטימלי. אבל בעוד טווח נסיעה הוא דבר משתנה בהתאם לתנאי הדרך, מסתבר שתנודות קיצוניות בטמפרטורה כלפי מטה משפיעות מאוד על המרחק המרבי שהמכונית באמת מסוגלת לגמוא.

על פי מחקר שנערך לאחרונה על ידי ה-AAA, מכון התעבורה בדרום קליפורניה, עולה כי טווח הנהיגה על מכונית חשמלית עלול לצנוח בשיעור חד של עד כ-57% בגלל שינויים בטמפרטורה החיצונית. לאור הממצאים, וכדי לבחון את היקף התופעה, השתמשו החוקרים בשלוש מכוניות חשמליות עממיות כדי לצמצם את הפערים בין היצרניות: ניסאן ליף, פורד פוקוס חשמלית ומיצובישי אימייב הקטנה.

המחקר בוצע בין דצמבר 2013 לינואר 2014, ובמסגרתו, כל מכונית חשמלית שהופקדה בידי החוקרים הגיעה טעונה במלואה והועלתה על דינמומטר במתחם מפוקח תחת תנאי אקלים מגוונים (חם, לח וקר). המכוניות נבחנו עד שהסוללות התרוקנו לגמריי, ובסיום, הצביעו הנתונים שמזג אוויר קר אכן מקצר את המרחק המרבי במחצית.

המרחק הממוצע של מכונית חשמלית במזג אוויר נוח עומד על כ-150 קילומטרים לערך ב-75 מעלות פרנהייט (23 צלזיוס), אלא שזה צלל ל-69 קילומטרים כשהטמפרטורה עמדה על -6 מעלות - לא תנאים שכיחים, אבל בהחלט מעלים סימן שאלה. בהמשך, בחנו מה קורה במזג אוויר לוהט, וגם במקרה זה, עלה כי טמפרטורה גבוהה פוגעת בטווח הנסיעה, שכן זה ירד ל-111 קילומטרים ב-35 מעלות (קצת יותר קרוב למזג האוויר השורר באזורנו).

ג'ון נילסן, חוקר בכיר ב-AAA: "נהגים להם מכונית חשמלית נהנים מהרבה יתרונות, בעיקר בתחום החסכון. אבל, הם חייבים לתכנן מראש כל נסיעה באקלים חם או קר. מומלץ להשתמש באפליקציות שמציגות היכן מותקנות עמדות טעינה".



לייק אחד ואתם בקהילה המוטורית הגדולה בישראל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully