וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ג'ון הנסי ונום GT: מהדורת מהירות חגיגית

ג'ון הנסי ייצר שלוש דוגמאות חגיגיות של מכונית העל וונום GT לרגל הכתרתה למכונית המהירה בעולם. כולן נמכרו, אבל בכמה?

אתר יצרן

לפני כמה שבועות הוכרזה מכונית העל ג'ון הנסי וונום וייפר GT למהירה ביותר בעולם על ידי ספר השיאים של גינס, שעה שהיא העפילה למהירות מרבית של 435.2 קמ"ש. החגיגות של החברה האמריקנית עדיין בעיצומן, ולרגל הישיגה של השרירנית הוציא מייסד החברה ג'ון הנסי 3 מכוניות בגרסה מיוחדת: World’s Fastest Edition.

בהנסי מודעים לעובדה שבוגטי ויירון היא עודנה המכונית המהירה בעולם בייצור סדרתי (חלה חובה לייצר יותר מ-30 עותקים כדי לעמוד בקריטריונים של גינס), אבל אין בכך להמעיט מיכולותיה של הוונום החדשה. "אנחנו מאוד מתגאים במה שהשגנו במתחם של נאס"א עם הוונום GT", כך אומר מנכ"ל החברה דון גולדמן ל'קאר אנד דרייבר'. "המהדורה שהוצאנו היא עדות נושמת וחיה לשיאים שנשברו שם", מוסיף.

הוונום GT מצוידת במנוע 7.0 ל' כפול מגדשי טורבו V8 עם הספק מרבי של כ-1,244 כ"ס. בשידוך לתיבת 6 הילוכים ידנית, היא מאיצה ל-100 קמ"ש בפחות מ-2.5 שניות, וכן מחזיקה בשיא עולמי במיאוץ מעמידה ל-300 קמ"ש, ב-13.63 שניות.

ג'ון הנסי ונום וייפר GT, מהדורה מהירות סופית. אתר יצרן
ג'ון הנסי, מהדורת מהירות חגיגית/אתר יצרן

מלבד הפסים הכחולים, האדומים והלבנים בגרסה המוגבלת, תמצאו קצת כיתובים בתא הנוסעים המציינים את מספר המכונית בין השלוש. למרבה הצער, לא ממש תוכלו לגשת ולרכוש אחת, שכן שלושתן נמכרו על הנייר, במחיר של כ-1.2 מיליון דולר למכונית (4.4 מיליון שקל).

ראוי להוסיף, כי המירוץ של סדנת 'הנסי פרפורמנס' לצמרת עשוי להתקל בעיכוב מסוים בעתיד הלא רחוק, שכן גם קוניגסג השוודית הכריזה על מועמדת משלה לתואר המכונית המהירה בעולם, בעוד בוגטי ווירון תחזיק את הגביע בארון עד לפרישתה. כך או כך, נראה שקו ה-500 קמ"ש בישורת קרוב מתמיד.


לייק אחד ואתם בקהילה המוטורית הגדולה בישראל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully