וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הדברים הכי מעצבנים בכביש

27.3.2014 / 15:07

בג'ורג'יה שבארה"ב הוגשה הצעת חוק הקוראת לאסור ל-12 חודשים נהגים המאטים את הקצב במסלול השמאלי. האם יש הרגלים מרגיזים נוספים הראויים לעונשים חמורים יותר?

נתיבי איילון. ניר בן טובים
אין דבר מעצבן יותר מאנשים שנתקעים במהירות איטית בנתיב השמאלי/ניר בן טובים

בתחילת החודש הוגשה בג'ורג'יה שבארה"ב, הצעת חוק שבוודאי תקסום לרבים גם כאן. מדובר בהצעת חוק המבקשת להחמיר עם הנוהגים בנתיב השמאלי בכביש מהיר. עד כמה מחמירה? מה דעתכם על אשמה פלילית, עד 1,000 דולר קנס ועד 12 חודשי מאסר.

הצעת החוק שזכתה לשם "slow-poke" (דקירה-איטית בתרגום מילולי), או בשמה הרשמי, הצעה 459, הוגשה ע"י ביל היצ'נס (Hitchens), שוטר לשעבר. "הצעת החוק היא יותר אקט חינוכי והרתעתי לנהגים שלא מבינים שהם לא אמורים לנסוע 60-55 מייל לשעה (90-95 קמ"ש) בנתיב השמאלי כאשר מאחור משתרך טור של 17-15 נהגים אחרים." צוטט היצ'נס באתר חדשות מקומי באטלנטה.

המהירות המרבית בכבישים המהירים של מדינת ג'ורג'יה היא 70 מייל לשעה (112 קמ"ש). לדברי היצ'נס הוא אינו רוצה שהנהגים יעברו על החוק וייסעו מהר יותר מהמותר, הוא רק רוצה שאלה שאינם מרגישים שיכולים לעמוד "בקצב" יפנו את הנתיב השמאלי. "אם משהו מגיח מאחוריך בנתיב השמאלי אתה אמור לזוז ימינה ולתת לו לעבור. אני תמיד אמרתי שזה מסוג הדברים שאמא שלך הייתה אמורה ללמד אותך." סיכם היצ'נס.

בינתיים הצעת החוק זכתה לרוב מוחץ של 162 בעד לעומת 9 מתנגדים בבית הנבחרים המקומי באטלנטה ועדיין צריכה לעבור בסנאט של ג'ורג'יה לפני שמושל המדינה יוכל לאשרה כחוק.

כפי שנכתב בפסקת הפתיחה, רבים מכם בוודאי היו שמחים להצעת חוק דומה גם בישראל, ואולי מספר הצעות חוק על דברים שממש מעצבנים אותנו בכביש. אז כדי לעזור למדינה קיבצנו 5 הרגלים המרגיזים אותנו בכביש:

נהגים שלא מסתכלים במראות. לא מסתכלים בכביש המהיר לפני שהחליטו לעקוף, לא מסתכלים בעיר כשיוצאים מתוך חנייה, לא מסתכלים אף פעם. מבחינתם המראות הן קישוט בלבד, אבזר שאפשר להלביש עליו דגל ביום העצמאות ולא יותר.

מראה צדדית של רכב. ShutterStock
אולי תעשו שימוש במראות הצד מידי פעם?/ShutterStock

נהגים שמצפצפים שהאור התחלף לצהוב. רגע, מה הלחץ? לא שאנחנו חושבים שצריכים להיות שאננים ולהירדם כשהרמזור ירוק, אבל יש גבול.

נשים עצבניות בכביש. ShutterStock
סעו כבר!/ShutterStock

נהגים שתופסים 2 חניות. מה הבעיה להחנות ישר. הפסים הלבנים מסמנים גבולות ברורים ומי שמתקשה מוזמן להשתמש בהם כדי שהחניה תהיה מושלמת.

חניה. ShutterStock
ככה צריך לחנות. שישאר מקום לכולם/ShutterStock

בורות ומכסי ביוב בכביש חדש. מילא כאשר כביש משובש טרם זכה ליחס אוהד מהרשויות שיחזיר אותו למצבו המקורי. לזה כבר כמעט והתרגלנו. אבל כשכבר משפצים את הכביש ומשאירים בורות או מכסי ביוב שקועים או בולטים, זה כבר ממש מסוכן ובמיוחד לרוכבי דו-גלגלי.

בור ביוב בכביש. ShutterStock
שמישהו יטפל במפגעים המסוכנים האלה/ShutterStock

נהגים "שחותכים" את הפקק על השוליים. נהגים שאין להם את ההגינות להשתלב בנתיב בו הם מעוניינים לנסוע, אז הם סוללים לעצמם נתיב נוסף וברגע האחרון נדחפים לפני כל השאר.

רמזור אדום. ניר בן טובים
חותכים את הפקק כדי להתגנב לרמזור/ניר בן טובים

מכירים עוד דברים שמרגיזים בכביש? שתפו אותנו.

לייק אחד ואתם בקהילה המוטורית הגדולה בישראל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully