וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הקו הראשון של הרכבת הקלה בגוש דן - באוקטובר 2021"

עמירם ברקת

7.4.2014 / 15:29

כך אמר היום טוני בורצ'ל, מנהל ההקמה של הקו האדום מטעם נ.ת.ע, החברה הממשלתית האחראית על הפרויקט. תקציב הפרויקט יעמוד על 14.6 מיליארד שקל במחירי 2012

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
רכבת קלה בגוש דן? רק עוד 7 שנים/מערכת וואלה!, צילום מסך

הקו הראשון של הרכבת הקלה בגוש דן יפעל באוקטובר 2021, כך אמר היום טוני בורצ'ל, מנהל ההקמה של הקו האדום מטעם נ.ת.ע, החברה הממשלתית האחראית על הפרויקט. בורצ'ל הוסיף כי תקציב הפרויקט יעמוד על 14.6 מיליארד שקל במחירי 2012. בורצ'ל, שניהל בעבר פרויקטים להקמת רכבת קלה במדינות המפרץ ובמזרח אסיה, אמר כי "מעולם לא נכנסתי לפרויקט שעשו בו הכנה כל-כך טובה ויסודית".

ועדת הכספים של הכנסת דנה היום בממצאי תחקיר "גלובס" על הבזבוזים בחברת נ.ת.ע. עד היום הוציאה נ.ת.ע כמעט 3 מיליארד שקל מכספי משלם המסים בעוד שלוחות הזמנים והאומדנים התקציביים לפרויקט חרגו בעשרות אחוזים מהאומדנים המקוריים.

יו"ר נ.ת.ע אלכס ויז'ניצר: אפשר לבקר את מה שהיה אבל זה לא יעזור לנו פיזית. הפרויקט הזה הוא הכי מורכב שקיים היום במדינת ישראל. יש כאן חמישה מגה פרויקטים שאנחנו כישראלים מתייחסים אליהם כמשהו מובן מאליו. אבל נעשות כאן עבודות שלא נעשו מעולם בישראל".

ויז'ניצר הוסיף, כי במקביל להקמת הקו האדום מקדמת נת"ע את תכנון יתר חלקי מערכת הסעת ההמונים בגוש דן הכוללים 5 קווי רכבת קלה (LRT) נוספים ושלושה קווי אוטובוס רב-קיבולת (BRT). "הפרויקט כולו עולה סדר גודל של 100 מיליארד שקל ואני טוען שאת הפרויקט הזה ניתן לבצע", אמר ויז'ניצר שהוסיף כי קווי ה-BRT הם פתרון ביניים עד למעבר ל-LRT.

יו"ר הוועדה ח"כ ניסן סלומיאנסקי אמר כי "יש אור בקצה המנהרה כי אני חושב שסוף-סוף נבחר צוות שיוכל להתחיל להוביל את המהלך הזה".

מנהל הביצוע של נ.ת.ע אודי לרמן אמר כי החברה סיימה עד היום 95% מעבודות פינוי התשתיות לצורך הקמת הקו, בעלות כוללת של 1.5 מיליארד שקל. לרמן ציין כדוגמה למורכבות העבודות את הקושי בבניית שלושת פירי השילוח עבור מכונות הכרייה הענקיות שאמורות לחפור את חלקו התת-קרקעי של הקו, באורך כ-10.5 קילומטרים.

"עבדנו על פירי השילוח שלוש שנים בין היתר השתמשנו בצוללנים להנחת רצפת בטון עבור מכונות הכרייה בעומק של 7 מטרים מתחת למי התהום והצמדנו מוניטורים לבתים הסמוכים כדי לבדוק שהיסודות שלהם לא מתערערים", לדבריו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully