וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זהירות: כלי רכב מסוכנים על הכביש

מאות כלי רכב עם ליקויים בטיחותיים אותרו במבצע של משרד התחבורה. מחצית מכלי הרכב באחריות הרשות הפלסטינאית הורדו מהכביש

עומס תנועה גדול בכניסה לחיפה, 27 בדצמבר 2013. ערן גילווארג
מאות כלי רכב נתפסו עם ליקויים בטיחותיים חמורים/ערן גילווארג

מבצע לאיתור כלי רכב מסוכנים שנערך בחודש שעבר על ידי ניידות של משרד התחבורה, הניב ממצאים מדאיגים: כ-17% מכלי הרכב שנבדקו הורדו מהכביש בעקבות ליקויים בטיחותיים. עוד במסגרת המבצע התגלו כלי רכב מסוכנים בקרב הרשות הפלסטינית, ומספר נהגי משאיות הובילו מטען בחריגה של כ-25% מעל המותר בחוק.

הניידות של משרד התחבורה בדקו כ-3,800 כלי רכב בסך הכול בחודש מרץ, אבל מתוכם 652 נאלצו לרדת מהכביש לאחר שאותרו בהם ליקויים בטיחותיים בדרגה גבוהה. 10 כלי רכב נאלצו להשתמש בגרר על מנת לצאת מהכבישים, וכ-10% מקרב רוכבי הדו גלגלי הופנו לתקן לאלתר ליקויים.

שר התחבורה והבטיחות בדרכים, ישראל כץ, ציין כי "בדיקת כלי הרכב בכבישים מבוצעת במסגרת מאמצי משרד התחבורה לאתר כלי רכב עם ליקויי בטיחות ונועדה להגביר את מודעות הציבור לתקינות כלי הרכב ולמנוע מנהגים לנוע בכבישים בכלי רכב בלתי תקינים".

בדיקות של צוותים משניים ממשרד התחבורה נעשו בקרב כלי רכב שבאחריות הרשות הפלסטינית. שם התברר, כי מתוך 137 כלי רכב שנבדקו, 62 הורדו מהכביש, ו-3 כלי רכב לא הורשו להמשיך בכלל בנסיעה בשל ליקויים המהווים סכנה מיידית.

בענף ההובלה התמונה מדאיגה לא פחות. בחודש מרץ בוצעו בדיקות בקרב 1,800 משאיות, מהן 182 הובילו מטען בעומס יתר של 10%, בעוד 47 הובילו מטען בחריגה של 25% מעל המותר. רשיון הנהיגה שלהם נפסל ל-30 יום, חולק קנס בשיעור של 1,000 שקלים והם קיבלו זימון לבתי המשפט.

במשרד התחבורה מציינים כי בשלושת החודשים הראשונים של השנה חלה ירידה של 25% במספר ההרוגים בתאונות דרכים קטלניות לעומת התקופה המקבילה אשתקד.

לייק אחד ואתם בקהילה המוטורית הגדולה בישראל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully