וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גל ברדה: פודיום במירוץ הראשון לעונה

פתיחה משכנעת לגל ברדה באליפות הסופרבייק צ'אלנג' באירופה. למרות הדוחק התקציבי, יש מקום שלישי וגביע ראשון

יח"צ - חד פעמי

"שמע, הרומנים מרמים" נכתב בצירוף לפרצוף אדום מכעס בוואצאפ. "בגלל שאף אחד מהרוכבים לא מכיר את מסלול גרובניק, הם מרמים ועולים לכל סשן אימון ולא משנה לאיזו קטגוריה. זה לא חוקי וזה ייתן להם יתרון על כל מתחרה בקבוצה המקצועית". כך פתח גל ברדה את הדיווח הראשון אלינו בימי האימון המקדימים למירוץ הראשון בעונת הסופרבייק צ'אלנג' 2014.

אם להוסיף לכל הדאגות, התחזית בשרה על סוף שבוע גשום, רוח חזקה הכתה במסלול וביטלה יום אימון ורגע לפני הקפות החימום, אופנועו של רוכב מאבד את בורג ריקון השמן וממלא את המסלול בנוזל החלקלק. זה לא נראה טוב. אולם לפני המירוץ בקרואטיה, גל השיט את הדוקאטי פניגאלה 1199R שלו אל המסלול בסרס לאימון ראשון על מסלול אמיתי.

גל ברדה במירוץ אופנועים סופרבייק צ'אלנג' מסלול גרבניק קרואטיה. Malisevschi Sabin,
גל ברדה במירוץ אופנועים סופרבייק צ'אלנג' מסלול גרבניק קרואטיה/Malisevschi Sabin

קשה באימונים, קל במירוץ?

לפני שהאופנוע הושט מישראל ולאחר האימון הראשוני במסלול כוכב יאיר, גל היה משוכנע שהאופנוע מוכן למירוץ, אולם המצב היה רחוק מכך. "במסלול האמיתי אני מגלה פתאום ששום דבר לא מתאים באופנוע לרכיבה מהירה. המתלים רכים מדי, הרגליות לא במקום, הקליפאונים סגורים מדי ומה לא. כשלא נוח לך על האופנוע, אתה לא יכול להיות מהיר" הסביר גל. ואז מסשן אחד לאחר, מלאכת הכיוונים השתלמה - חלק אחד עלה למעלה, שני למטה עד להתאמה מרבית.

וזה השתלם? כן. אלוף יוון לשעבר ואלוף אירופה בסופרבייק עלו למסלול סרס שביוון שנמצא נכון לרגע זה במצב עגום והשיגו זמני הקפה של 1:24 ו-1:23 בהתאמה. במצב תקין של המסלול, זמן השיא עמד על 1:19. שני הרוכבים הציבו רף גבוה עבור גל, אבל עם האופנוע החדש, אחרי 30 הקפות בלבד, הוא הצליח ליישר קו עם זמן של 1:24 גם כן.

sheen-shitof

מחיר חסר תקדים

המכשיר של הישראלים שהמציאו את מסירי השיער בהנחה בלעדית

בשיתוף Epilady

לקנות או לא לקנות צמיגי גשם, זו השאלה

עניין התקציב הדחוק של גל להשתתפות בליגת הסופרבייק צ'אלנג' עדיין מעיק. ימים אחדים לפני המירוץ הראשון לעונה במסלול גרובניק שבקרואטיה, התחזית מראה שמים שחורים וסיכוי גבוה מאוד לגשם. התנאים הרטובים מחייבים כמובן שימוש בצמיגים מתאימים (צמיגי גשם מיוחדים) ומחירם של אלה עומד על 450 יורו - הוצאה שעלולה להכביד מאוד על התקציב הדחוק.

"התלבטתי מאוד אם לקנות או לא לקנות את הצמיגים האלה. כי אם אני אקנה ובסוף לא יהיה גשם, הפסדתי 450 יורו. אם אני לא אקנה וירד גשם, יש סכנה שלא נמצא צמיגים, כי כל הרוכבים קנו את כל המלאי. אבל השנה החלטתי שכסף לא יעצור אותי ואם צריך להצטמצם, זה לא יהיה בצמיגים. אז קניתי. אני חייב להיות תחרותי. אבל על המזל, הטוב או הרע, מזג האוויר התבהר והסיכוי לגשם נעלם."

הגשם אמנם לא הגיע, אבל במקומו רוח בעצמה של 70-80 קמ"ש שגרמה למארגנים לבטל את האימון. "הרוח הייתה כל כך חזקה שלא יכולתי לפתוח את האוהל או אפילו להעמיד את האופנוע מחשש שיפול. אז וויתרתי וחזרתי למלון כדי לנסות ללמוד את המסלול ממפות וסרטונים ביוטיוב של רוכבים אחרים. אבל זה לא ממש עזר. במקצי האימון הראשונים שערכנו רק למחרת הזמנים היו גרועים מאוד - 1:54 להקפה בגלל שאני לא מכיר את המסלול." למרות זאת, גל הצליח לסיים את היום ולשפר את זמן ההקפה לכדי 1:41.9. זאת כמובן עם צמיגים שנשארו על האופנוע מהאימון המקדים ביוון, שוב מטעמי חיסכון.

"איך אפשר להתאמן על צמיגים משומשים?" שאלנו את גל. "זה מה שיש ועם זה אני חייב להסתדר. זה לא אופטימלי להתאמן ככה, אבל לדעתי אין טעם להתקין צמיגים חדשים כשאתה עוד לא מכיר לגמרי את המסלול. הקושי הזה לימד אותי משהו חשוב ברכיבה - עבדתי על איך שאני בולם לפניה ומתי ופחות על העוצמות של ההאצה החוצה ממנה. שיטה כזו של רכיבה מלמדת אותך לחסוך בזמן יקר בכניסה לפניות, איפה שרוכבים אחרים מפחדים למשוך את הבלימה עמוק פנימה והכי מאוחר וחזק שאפשר. כל אחד יכול להאיץ חזק. לא כל אחד יכול לבלום חזק" סיכם גל.

גל אמנם צעיר בשנותיו, אבל מגלה בגרות של רוכב תחרותי אמיתי. הוא לא נכנע להתלבות ונשאר מחושב בהתנהלות שלו, בטח שבמעבר לאופנוע חזק בהרבה מבעבר. "אם אני אתחיל ללחוץ חזק כבר בהתחלה, אני אתרסק בטוח. צריך כל הזמן לחדד את הרכיבה ולהוריד עשיריות שניה מכל מקום אפשרי במסלול כחלק מתהליך של למידה. אני כל הזמן משווה את עצמי לנתונים שהשגתי בהקפות וגם אל המתחרים שלי בעזרת מכשירי המדידה כדי לוודא שאני בטווח וגם בקצב ההשתפרות הדרוש".

גל ברדה במירוץ אופנועים סופרבייק צ'אלנג' מסלול גרבניק קרואטיה. Malisevschi Sabin,
גל ברדה במירוץ אופנועים סופרבייק צ'אלנג' מסלול גרבניק קרואטיה/Malisevschi Sabin

מרוץ בלי חימום

ביום האימון השני הצליח גל לקזז את זמן ההקפה שלו לדקה ו-39 שניות, כאשר שני המובילים רושמים זמן של 1:37. ואז מגיע הרגע הגדול - יום המירוץ. גל דרוך, ממתין לקריאה להקפות החימום בצמוד לאופנוע עם מחממי צמיגים. "שמתי לטובת המירוץ סט צמיגים חדש, רך מאחור ומדיום מקדימה כי למדתי מה קצב השחיקה במסלול הזה וגם תדלקתי את האופנוע עד הפקק, כדי ששוב לא יגמר לי הדלק על קו הסיום" אמר גל בחיוך. אולם בסשן החימום המקדים של ה'רוקיז', ניתק בורג ריקון השמן של רוכב אחר והמסלול מתמלא בשמן ונסגר. תהליך הניקוי גזל 20 דקות ממקצה החימום של הקבוצה המקצועית והותיר להם 5 דקות ברוטו לטובת משימה זו, כלומר, הקפה אחת בקושי.

גל ניצב על עמדת הזינוק במקום ה-18 הכללי וה-3 בקטגוריה בה הוא מתחרה. האות ניתן, גל משתהה בזינוק ונעקף מיד על ידי 4 רוכבים, אבל כבר בכניסה לפניה הראשונה, הוא עוקף על הבלמים את הרביעייה ושם על הכוונת את הרוכב שנמצא במקום השני בקטגוריה שלו. זה נמצא על סוזוקי GSXR שבזמן הפגרה שופר מאוד על ידי קיצוץ 30 קילוגרמים ממשקלו והבאת הספק המנוע לכדי 190 כ"ס.

"פעם, שני הראשונים היו בורחים לי, אבל עכשיו אני צמוד אליהם חזק מאוד. הרוכב במקום השני ניסה לעקוף את המוביל (ב.מ.וו S1000RR) אבל בטעות דומם את המנוע ונדחק הצידה. הייתי בטוח שהוא סיים את המירוץ באותו הרגע בגלל תקלה. תוך כדי המירוץ עקפתי עוד שני רוכבים מקטגוריה אחרת שעמדו ביני לבין הרוכב במקום הראשון. עכשיו הזמנים שלי עמדו על 1:37 להקפה והמוביל מרוחק ממני בסך הכל בחצי שניה להקפה".

גל דוחק באופנוע שלו, אך ללא ידיעה של מה מתרחש מאחוריו. "אין לי איש צוות שמודיע לי מה המרחק של הרוכב שאחרי ממני וככה שתי הקפות לסוף, הרוכב עם הסוזוקי מצליח להפתיע אותי ולהיכנס לפני אל הפניה שבסוף הישורת. אם רק הייתי יודע שהוא קרוב כל כך, הייתי משנה משהו. לוחץ עוד יותר חזק. רוכב הגנתי. אבל לא ידעתי." המרוץ הסתיים כאשר גל משיג מקום שלישי מכובד מאוד, בהפרש דק מאוד מהמקומות הראשון והשני.

גל ברדה במירוץ אופנועים סופרבייק צ'אלנג' מסלול גרבניק קרואטיה. Malisevschi Sabin,
גל ברדה במירוץ אופנועים סופרבייק צ'אלנג' מסלול גרבניק קרואטיה/Malisevschi Sabin

פודיום זה לא מספיק

טעם ה'כמעט' לא עזב את פיו של גל. הוא לא הצליח לשבור את מחסום המקום השלישי ולכן אינו מרוצה למרות ההישג הכביר. אולם, הוא מתנחם בעובדה שזמני ההפקה שלו נותרו עקביים וקבועים לאורך על כל המירוץ, משמע, אימוני הכושר הגופני השתלמו והוא לא נחלש לקראת ההקפות האחרונות. "מצד שני אני מרוצה, כי בעונה הקודמת הפער ביני לבין שני הראשונים היה 3 שניות להקפה. עכשיו צמצמתי את הפער ל-8 עשיריות השניה, למרות ששני המתחרים שלי גם השתפרו מאוד.

"מה ישפר עוד יותר את היכולת?"
"ללמוד את האופנוע, המתלים ואיך הם משפיעים עליו. יש לי בעיה של נענוע של החלק האחורי ביציאה מפניה ורק ניסיון וכיול נכון יפתרו את העניין. למרות זאת, אני מרגיש שזה לא היה ה-100 אחוז שלי. אני יכול לבלום יותר חזק ויותר מאוחר בפעם הבאה".

המירוץ הבא יתקיים בפנוניה רינג שבהונגריה בין התאריכים 30 במאי ל-1 ביוני. גל לא אוהב את המסלול הזה, אבל לא מתכוון לוותר. להיפך, הוא קיבל החלטה לבלות שלושה ימים על המסלול לצורך אימונים כדי להתחבר אל האופנוע טוב יותר וכדי ללמוד את התוואי. אולם גם הפעם התקציב יהיה מכשול ויהיה עליו להתאמן רק על סט צמיגים אחד בלבד. אנחנו נאחל הצלחה לגל ונמשיך לדווח לכם על ההתקדמות של גל באליפות הסופרבייק צ'אלנג' כאן בוואלה! רכב.

עוד ספורט מוטורי בוואלה! רכב

לייק אחד ואתם חברים בקהילה המוטורית הגדולה בישראל

גל ברדה במירוץ אופנועים סופרבייק צ'אלנג' מסלול גרבניק קרואטיה. Malisevschi Sabin,
גל ברדה במירוץ אופנועים סופרבייק צ'אלנג' מסלול גרבניק קרואטיה/Malisevschi Sabin

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully