וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וולוו XC60 המחודש במבחן. מים שקטים חודרים עמוק

מנוע ה-T5 מפיח חיים חדשים בקרוסאובר השבדי. הוא מהיר, חזק, נוח, מפנק וגם מעביר תחושה יוקרתית מאוד. המחיר משחק לטובתו

מבחן וולוו XC60 T5 החדש. קובי ליאני
מבחן וולוו XC60 T5 החדש/קובי ליאני

צליל רך ומתגלגל בקע פתאום ממערכת השמע וקטע את מרינה מקסימיליאן בלומין שהתנגנה דרך חיבור הבלוטות'. "אני שומע שאתה במשרד" אמר החבר אחרי כמה רגעים של שיחה. "במשרד? ממש לא, אני במבחן של וולוו XC60 ואפילו נוסע די מהר" השבתי. באמת שנסעתי יחסית מהר, וגם די חזק בכביש מפותל שגרם לצמיגים לייבב באקורדים שהשתנו בהתאם לרדיוס הפניות.

הסיבה לטעות לא נבעה מאיכות מערכת השמע, אלא מהחרישיות של הקבינה של השבדי המחודש. צלילים לא נכנסים לשם, אלא אם מאפשרים להם דרך המערכת, כך שהנוסעים ב-XC נותרים מנותקים משריקות הרוח, מנהמות המנוע ושאון הצמיגים. כלום. שקט מוחלט. אם לא היה בחזית מנוע חזק שכזה, אפשר היה להירדם.

מבחן וולוו XC60 T5 החדש. קובי ליאני
מבחן וולוו XC60 T5 החדש/קובי ליאני

כוח יעיל

השבדים משאירים אולי רושם ראשוני קפוא וסגור, אבל מתחת למעטה הלבן, מדובר בחבורה של משוגעים מוטוריים, שהלוואי והיינו כמוהם. במשך שנים השיגעון הזה לא כוון למטרות הנכונות, אבל נראה שהפעם דווקא כן. וולוו לאחר החלפת הבעלות, החליטה לזנוח את יחידות הכוח שהגיעו מפורד (בתקווה שגם את הצרות שהביאו עמם) ולייצר בעצמם שוב את המנועים שידחפו את התעשייה שלהם קדימה. כך נולד מנוע ה-T5 החדש.

המנוע החדש מגיע בנפח של 2.0 ליטר עם 4 צילינדרים שמונשמים דרך מגדש טורבו זריז תגובה, ומוזנים בדלק שמוזרק ישירות אל תא השריפה. לא נלאה אתכם בפרטים טכניים, אך כן נספר לכם שתפוקה עומדת כעת על 245 כ"ס ב-5,600 סל"ד והמומנט, הנתון המשמעותי יותר מעלה את הרף לכדי 35.6 קג"מ שזמין בכל התחום שבין 1,600 ל-4,800 סל"ד. אלו נתונים שמצליחים לגרום ל-XC המחודש לבלוט ביחס למתחריו, עוד לפני שלוחצים על הדוושה הימנית. זה לא הכל, שכן גם העברת הכוח שונתה ובמקום תיבת 6 הילוכים ישנה אחת אוטומטית חדשה עם לא פחות מ-8 כאלה.

לחיצה על מתג ההתנעה לא משחררת שאגות לסביבה ולא מאתגרות את תקנות זיהום הרעש. גם בזמן נסיעה איטית בתחומי העיר, ה-XC60 נשאר חרישי בתנועתו. הפעולה החלקה של תיבה החלקה גורמת לתחושה שמדובר בהילוך אחד ארוך והמומנט הגבוה והזמין של המנוע, מעלימים כל תחושה של מאמץ, גם ואולי בעיקר, בשיוט נינוח באוטוסטרדה.

אבל אל תטעו, כל הנינוחות הזו משרתת מטרה אחת - לגרום לכולם להרגיש הכי בסדר שאפשר, רק כדי להפתיע אותם עם התאוצות להן הוא מסוגל. מסמור של דוושת הדלק לרצפה מעמידה יורה את הקרוסאובר הזה קדימה בנחישות ואצלנו נעצר המד על 7.8 שניות עם ההגעה ל-100 קמ"ש (7.2 לפי נתוני היצרן). אולם גם כשרוצים לחולל עקיפות זריזות, הכוח הזמין עושה את כל ההבדל. הפריצה קדימה מ-80 ל-120 קמ"ש אורכת 6 שניות בלבד וזה ממש מהר לרכב בגודלו ומשקלו של ה-XC (1,833 ק"ג).

במבחן שלנו, הצלחנו למדוד את צריכת הדלק של ה-XC במגוון תחומים. בעיר הוא צרך כ-10 קילומטרים לליטר, בתדלוק לאחר נסיעה ממושכת בכביש בינעירוני הוא גילה צריכה של 13 קילומטרים לליטר ובקטעי הנהיגה הספורטיביים יותר, הוא שאב את מכל הדלק בקצב של ליטר דלק לכל 6 קילומטרים. בסופו של המבחן, הממוצע עמד על 9.5 קילומטרים לליטר וזה בכלל לא רע לרכב בגודלו וברמת הביצועים שהוא מסוגל לנפק.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
מבחן וולוו XC60 T5 החדש. קובי ליאני
מבחן וולוו XC60 T5 החדש/קובי ליאני

נוח בתיבה

נוח שם. פשוט נוח. כורסאות (לא כיסאות) העור מחבקים את המותניים וסופגים את משקל הגוף בליטוף וזה נעים. נעים לשבת בו למרחקים ארוכים ממש כמו קפיצות קטנות לסופר. מושב הנהג מתכוונן חשמלית וקל מאוד להגיע איתו לתנוחת ישיבה טובה מול ההגה שמתכוונן בעצמו. סיבוב הראש לאחור, שכנע אותנו לעבור גם לשורת המושבים השניה ולמצוא גם שם את אותה סביבת מחיה נעימה לשהייה. רק הפרעה אחת מצאנו בתא הנוסעים של ה-XC, וזו נובעת מהמפגש הקבוע של ברך ימין של הנהג בבסיס הדשבורד. הפיסול המרחף של וולוו מעמיד לצד הברך מישור פלסטי דק שלאורך זמן מציק במפגש עם הרגל שאינה נתמכת מספיק מצדי בסיס המושב.

המושבים הם רק פילטר אחד לזעזועים, שכן המתלים הרכים של ה-XC הם אלה שמקבלים פה את רוב הקרדיט על עבודת הסינון. בעבר מכוניות וולוו אופיינו במתלים רכים עד רכרוכיים שהרימו דגל לבן בקטעי נהיגה מפותלים, אבל זה לא המקרה הפעם. המתלים אמנם מכוילים על הצד הרך, אבל רכינת הגוף מבוקרת ונשלטת מאוד גם תחת עומס כבד בפניות.

האווירה הרגועה הזו לא מפתה, לפחות לא בשלב הראשון, לנהיגה תובענית ואין תחושה של חיפזון בנסיעה ממקום אחד לאחר, אבל כשמתעקשים בכל זאת ודוחקים בשבדי הזה בפניות, מגלים שהעסק הזה לא זר לו בכלל. הצמיגים אוחזים היטב, המתלים מרוסנים, הבלמים מיצרים כוח עצירה טוב, הבקרות האלקטרוניות לא דורסניות ורק ההגה יכול היה להיות חד ומדויק יותר.

מבחן וולוו XC60 T5 החדש. קובי ליאני
מבחן וולוו XC60 T5 החדש/קובי ליאני

פריחה מאוחרת

הוולוו XC60 המחודש מסיים את המבחן שלנו בהצלחה וללא רגשות מעורבים. עוד בימיו הראשונים הוא היה לאחד מכלי הרכב הנעימים ביותר לנסיעה בקבוצתו ואין ספק שהעדכון שעבר באמצע חייו, שכולל גם את החלפת המנוע, עשה לו רק טוב. הוא מרגיש נכון יותר באופן שבו הוא מטפל באספלט, דרוך יותר בביצועים וגם ברמת האיכות הכללית הוא גורף לזכותו נקודות רבות.

אבל האם וולוו נזכרו מאוחר מדי עם הריענון הזה? המתחרים כמו אודי עם ה-Q5, ב.מ.וו עם ה-X3 ומרצדס עם ה-GLK לא המתינו בחיבוק ידיים בכל השנים שחלפו וגם הם מצוידים במכונות ראויות ומעוצבות לא פחות שיודעות למשוך קהל מבוסס. וולוו ינסו להטות את הכף לטובתם בעזרת התדמית הנקייה ושורות המחיר והתמורה - ה-XC60 יפגוש אתכם תמורת 289,900 שקל עבור רמת האבזור קינטיק הבסיסית (ללא רוב מערכות הבטיחות האקטיביות, ללא גג שמש ועוד) או תמורת 369,900 שקל תמורת רמת ה-R דיזיין הגדושה בכל טוב. הפוטנציאל קיים? בהחלט.

עוד על וולוו בוואלה! רכב

קונים רכב חדש? כדאי שתבקרו כאן

לייק אחד ואתם חברים בקהילה המוטורית הגדולה בישראל

מבחן וולוו XC60 T5 החדש. קובי ליאני
מבחן וולוו XC60 T5 החדש/קובי ליאני

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully