וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צפו: מושב בטיחות מתנפח לילדים

וולוו חשפה מושב ילדים מתנפח, קל משקל וקומפקטי שניתן לקחת אותו לכל מקום. מפטנט לייצור? אולי בקרוב

אתר יצרן

פטנט חדש של וולוו הוצג לאחרונה במטה החברה בשוודיה, שעשוי לשנות מעט את תמונת המצב בתא הנוסעים. החברה הנורדית הציגה מושב ילדים מתנפח שעשוי תרכובות שהגיעו מעולם הספנות, ונועד בעיקר להגמיש את הניידות של ההורים בנסיעות עם הזאטוטים למרחקים קצרים או ארוכים. "להרבה מאוד הורים, שיטוט עם הילדים היא מטלה קצת מסובכת, ולכן אנחנו מנסים להקל עליהם במידת האפשר", כך מסבירה לורן אבל, מנהלת מטה מחקר ופיתוח של וולוו בלוס-אנגל'ס.

מושב הילדים המנתפח מתכווץ ומתקפל לתוך תיק נשיאה קומפקטי שמתלבש על הגב. הוא קל מאוד, בסך הכול 5 קילוגרמים (מחצית ממושב בטיחות רגיל), הניפוח עצמו אורך כ-40 שניות ואפילו ניתן לנפחו מרחוק על ידי קישורית בלוטות' מובנית בגוף המושב, שרובו נתפר והודק מחומרים ייחודיים שהגיעו מאוניות. "לי יש שני ילדים בבית", אומרת אבל. "ואני יכולה לספר לך שלסחוב שני מושבים בשדות תעופה זה מעייף. אז כן, רצינו לעצב משהו קל ונוח, אבל גם בטיחותי, או בטיחותי יותר ממה שיש לשוק להציע, עם דגש על הצורה הסופית שגם היא חשובה".

וולוו היא חלוצה בענף הבטיחות, כשלזכותה אמצעים מתקדמים בהם כרית אוויר חיצונית שנועדה למנוע פגיעות בהולכי רגל. אולם, השוודים גם חתומים על קידום מושבי בטיחות שפותחו לפני למעלה מ-50 שנה שהותקנו בצורה הפוכה. "העקרון נותר כפי שהיה לפני עשרות שנים. ילדים עד גיל 3 או 4 צריכים לשבת כשגבם נגד כיוון התנועה", אומרת פרופ' ג'ייקובסון.

טרם פורסם מה יהיה גורלו של מושב הבטיחות המתנפח בעתיד הקרוב או הרחוק, אולם עולים סימני שאלה האם לא קיים כאן סיכון בטיחותי במצב תאונה: האם עשוי להתפוצץ למשל, או האם ירידה בלחץ האוויר מנוטרת?

מה דעתכם על הרעיון של וולוו? הצביעו.

  • עוד באותו נושא:
  • וולוו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully