וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארוך טווח: הונדה NC 750 X מדן ועד אילת

בחודש הראשון עם הונדה NC 750 X אנו בודקים את הפילוסופיה השימושית שלו בעיר ובתיור לכל קצוות הארץ

מבחן ארוך טווח אופנוע הונדה NC 750 X. קובי ליאני
חודש שני עם הונדה 750. הפעם רוכבים מהצפון ועד קו הדרום האחרון/קובי ליאני

חציו השני של חודש מרץ וחציו הראשון של חודש אפריל היו פשוט מושלמים לרכיבה. טמפרטורות נוחות סביב ה-20 מעלות ברוב הימים, כבישים נקיים ובעלי אחיזה מעולה שקיימת רק בשלב הזה של השנה וגם פגרות שבין החגים, גרסו כבישים ריקים לרוב בקצוות המדינה.

כשרגשות כאלה עוטפים בכל פעם שיצאנו אל המרפסת, מה הפלא שהחודש רכבנו פעמים רבות כל כך על גבו של ההונדה שניתן לנו למבחן ארוך טווח. אולם, אם היה ניתן לנו שקל על כל פעם שהאשימו את ה-NC 750 X על היותו משעמם לרכיבה, היה לנו מספיק כסף ל... מנת פלאפל. ואם כבר פלאפל, אז שמעתי מחבר על מקום שמכין כדורים מעולים בקצרין (כן, העיירה ההיא ברמת הגולן שמגיעים אליה רק בשירות הצבאי), אז רכבתי.

ה-NC החדש הוא לא אופנוע תיור בהגדרתו והוא ממש לא R1200GS, אבל גם מבלי לעצום את העיניים, הוא לא מאוד רחוק ממנו בחשיבה. מעין GS בתקציב נמוך (על כך המשתמע מכך) - תנוחת הרכיבה זקופה וניטרלית, המושב רחב ונוח וזה כמובן לא הכל. ההתנהלות שלו ביציאה מפקקי גוש דן קלה מאוד בזכות הראות הטובה מעל גגות המכוניות ובכביש 2 צפונה הוא מתיישב בקלות על מהירות גבוהה מזו של התנועה ופשוט משייט בסל"ד נמוך עם מספיק מומנט כדי להוסיף האצות כשצריך.

מבחן ארוך טווח אופנוע הונדה NC 750 X. קובי ליאני
מבחן ארוך טווח אופנוע הונדה NC 750 X/קובי ליאני

הגולן (רק) שלנו

המנוע הרגוע של ההונדה הזה ייודע גם ליצור צריכת דלק רגועה בהתאם. 210 קילומטרים מאז היציאה לדרך עצרנו לתדלוק (עוד לפני הידלקות הנורה) ואז הוא חשף צריכה של 26 קילומטרים לליטר בשימוש עדין במצערת. מצומת צמח והלאה, בטח אם מתחילים בכביש מבוא חמה, מתחיל הכיף האמיתי. ה-NC לא אמור להיות ספורטיבי, אבל הוא כן מצליח להיות מדויק, קליל, גמיש ובעיקר בטוח מאוד בתגובותיו ולכן אפשר גם ליהנות מהיכולות שלו.

זווית מזלג של 26 מעלות עשויה לומר היגוי שמצריך סבלנות וסובלנות ובאמת בצליחת כיכרות צריך לעתים להשקיע היגוי חיובי (לתוך הפניה), אבל בכבישים מפותלים באמת, הכל עובד כמו שצריך. יש תחושה טובה מצמיגי המישלין והאחיזה שהם מייצרים, המתלים, למרות העדר האפשרות לכוון את המזלג הקדמי, עובדים ללא תלונות, הבלמים, למרות הדיסק היחיד מלפנים נושך חזק (רק לאחר התעללות ממשית הורגשה ירידה קלה ביכולת הבלימה) ושוב, הכל תחת התחושה שהכל בשליטה וללא שום הפתעות מיותרות.

תחושת הביטחון הזו היא כמובן דבר חיובי, הן לרוכב המתחיל והן לרוכב המנוסה. זה השני, יוכל בעזרתה לדחוק את ההונדה הזה ולהפיק ממנו קצב רכיבה מהיר בקטעים טכניים, הרבה יותר מהמצופה ולהוכיח שהוא יכול היה להתמודד עם הרבה יותר כוח מהמנוע. הרוכב הראשון, המתחיל, ימצא בו פרטנר מושלם לחידוד כישורי הרכיבה, מבלי לעשות שום וויתור ביומיום. נהדר.

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio
מבחן ארוך טווח אופנוע הונדה NC 750 X. קובי ליאני
בדרך לערבה ולאילת/קובי ליאני

ועכשיו לאילת

ספונטניות היא לא תכונה שתמצאו אצלי בראש הרשימה, אבל לא הייתי זקוק ליותר מטיזר בוואטסאפ מחבר בשעת ערב, כשי שבבוקר המחרת נבריג את המצערת בדרך לאילת. התוכנית, לצאת בשעות הבוקר המאוחרות, לרכב בכיף, לחפש מלון בעיר ולחזור למחרת. זורם וקליל.

על הזנב הארוך יחסית של ההונדה NC 750 X קשרתי תיק בינוני עם ציוד אישי ובתא הנפתח בחזית, היכן שהייתם מצפים למצוא את מכל הדלק, שמנו ציוד נחוץ כמו שרשרת קשירה, לדרמן (תמיד טוב שיש), גם 2 בקבוקי ליטר וחצי של מים מינראליים קרים וחופן חטיפי אנרגיה. ה-GPS הראה שלפנינו 355 קילומטרים של רכיבה בודיעה שעם מכל הדלק אפשר לגמוא 250 קילומטרים בלי בעיה, כיוונו את התדלוק הראשון רק למצפה רמון.

הדרך עברה בקלילות, עדיין בתוך התנועה אבל אחרי מצפה רמון הכבישים נפתחו ואחרי עקיפה זריזה של שתי שיירות איטיות, אפשר היה להתמסר אל הפיתולים הממכרים של הנגב. בכל יום אחר היינו שמחים למיגון רוח יותר מזה הצנוע שמגיע במקור עם ה-NC, אבל הטמפרטורות שעלו פתאום למעל 35 מעלות גרמו לנו להשתוקק לכל זרם אוויר מקרר.

ושוב ה-NC מפגין את יכולותיו בכבישים המסולסלים עם אחיזה מעולה שמאפשרת לרוכב לגרור המון מהירות לתוך הפניות ולמומנט שהמנוע מפיק גם להאיץ מהן החוצה מוקדם ונחוש יותר ביחס לחבר עם האופנוע בעל התכונות הספורטיביות שלו גם כפול הספק, שמושג גם בסל"ד כפול. בכניסה המערבית לאילת, מכיוון ההרים ולא כביש הערבה המרדים, גם השארנו חריצים באספלט מגששי הרגליות של ה-NC, עד שאיבדנו לגמרי את זה הימני.

יש חדר, יש מקום לשמן שרשרת

מבחן ארוך טווח אופנוע הונדה NC 750 X. קובי ליאני
מקום ללון אחרי רכיבה ממושכת/קובי ליאני

אז איפה נישן? אילת בשבוע שקדם לליל הסדר, עמוסה עד אפס מקום. כל בתי המלון מלאים, אבל סדרת טלפונים גילתה שבקראון פלזה יש חדר פנוי כך שלא נצטרך להיזרק על החוף (דווקא יכול היה להיות נחמד). ועוד איזה חדר... סוויטה בקומה האחרונה, עם מרפסת ענקית, ג'קוזי ומה לא וגם המחיר התאים לתקציב. אז גיהצנו את הויזה ו... לילה טוב.

למחרת, לפני החזרה צפונה גילינו שהשרשרת זקוקה לשימון אבל שמן לא היה עלינו. חבר בפייסבוק הבחין במיני מצוקה שלנו והכווין אותנו למוטושופ אילת. שם התקבלנו בשמחה, רכשנו שמן, ריססנו, נטענו באספרסו ויצאנו לדרך. לץ-מייק-לונג-סטורי-שורט, הגענו חזרה למרכז רעננים וללא שום כאבים מיותרים על גבו של ה-NC. יכולות תיור? בהחלט.

את החודש הראשון סיימנו כשמד המרחק צבר כבר 5,300 קילומטרים ובקרוב נבקר במוסך לביקורת שגרתית שמתוכננת -6,000 קילומטרים. תקלות לא היו וגם לא נראו כל סימני בלאי אחרים, אבל יש לנו עוד כמה תוכניות עבור ה-NC 750 X, אז המשיכו לעקוב אחרינו בחודשים הבאים.

מבחן ארוך טווח אופנוע הונדה NC 750 X. קובי ליאני
מבחן ארוך טווח אופנוע הונדה NC 750 X/קובי ליאני

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully