וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחקר: נהגי משאיות לוקים במחלות כרוניות

מקחר שבוצע בארה"ב, מצביע על עלייה חדה בשיעורן של מחלות כרוניות בקרב נהגי משאיות, בהן מחלות לב ועורקים. מי מפקח על בריאות הנהגים?

נהג משאית. ShutterStock
עושים את העבודה הקשה, אבל מה עם הבריאות?/ShutterStock

נהגי משאיות הם קהילה חשובה בענף הרכב. הם אחראים להובלת מטענים, ציוד, מזון ומה לא. אולם בעוד הפיקוח על עבודתם החמיר בשנים האחרונות, בעולם וגם בארץ (למרות מעורבותם המשמעותית בתאונות דרכים קטלניות), נדמה שהפיקוח על בריאותם רופף למדיי, מה שבאופן ישיר עשוי להשפיע על עירונתם בכביש ויכולתם להתמודד עם תנאי נהיגה מגוונים, כפי שעולה ממחקר שבוצע במרץ האחרון בארה"ב.

על פי ה-National Institute of Occupational Safety and Health, נהגי משאיות מפתחים מחלות כרוניות קשות מאוד שעשויות לפגוע בביצועיהם על הכביש, ובכך להעלות את רמת הסיכון להם ולנהגים בסביבתם. מעל 3,500 נהגי משאיות לקחו חלק במחקר, ממנו עלה כי 69% מהם לוקים בהשמנת יתר, בעוד 18% דורגו בקבוצת "השמנת יתר חריפה". החוקרים מדדו את ה-BMI של הנהגים (מדד מסת גוף), ומצאו כי אלה נמצאים בסיכון הגבוה פי שניים מאנשים רגילים ללקות בהשמנת יתר, בשל אופי עבודתם.

88% מקרב נהגי המשאיות דיווחו שהם סובלים מליקוי בריאותי כרוני כלשהוא, כמו למשל לחץ דם גבוה, רמת כולסטרול גבוהה, וכן העידו כי דפוסי הפעילות שלהם ביחס לאוכלוסייה הרגילה אפסיים, והם נוטים לעשן ללא הרף. הגילאים במחקר זה, התייחסו לקבוצת בני ה-40 עד 59 שנים, ו-17% בני 30-39, כשרק 14% מהמשתתפפים היו בני 60 עד 69.

מסקנות המחקר מחדדות תופעות ידועות, אולם דווקא בשל שיעורם הגבוה של נהגי המשאיות הכבדות שהשתתפו במסגרת הניסויים (1,600 איש), דורשים החוקרים להדק את הבדיקות הרפואיות ולבחון אמצעים שיפחיתו את הליקויים הבריאותיים אליהם הם חשופים, או נגרמים להם בשל חוסר פעילות. "צריך להבין את החשיבות של הנתונים: נהג משאית נמצא בסיכון ללקות בהתקף לב, ואם זה יקרה תוך כדי נהיגה, התוצאות תהיינה טרגיות", כך אחד מבכירי החוקרים.

לייק אחד ואתם בקהילה המוטורית הגדולה בישראל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully