וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דעה: הרגע ממנו חושש כל אופנוען

מנעולים, שרשראות, ביפרים ואזעקות (לא חוקיות) לא יעצרו את גנב האופנועים, אלא רק יעכבו אותו. והרוכב? הוא נותר חסר אונים

כיצד מונעים גניבת אופנועים?. קובי ליאני
איך תשמרו על הכלי היקר לכם מכל?/קובי ליאני

חוץ מרכיבות טובות אל הבנטל ומצדה, רק דבר אחד יכול להדיר שינה מעיני רוכב אופנועים: החשש מגניבה. החשש הזה גורם לנו לאבטח את המכונה האהובה עם שלשלאות פלדה מחוסמת ומשוריינת אל עמוד יסוד מבטון מזויין, לנעול דיסקים עם בריחים מצפצפים, לחשמל ביפרים שזועקים גם כשפרפר בוחר לנוח על המשקף, לחנות במקום מוסתר (או גלוי לעיניים רבות ככל הניתן) וגם לכסות הכל בכיסוי הכי אטום שיש בשוק. רק שלא יגנבו.

זה נראה כאילו אבדה שפיותנו, אבל בהיעדר חלופות אחרות (ביטוח מקיף עולה הון), אלה רק חלק מהאמצעים הטכניים שעומדים לרשות רוכב האופנוע כדי להתמודד עם סכנת הגניבה. בשבוע החולף, גם אני כמעט ונכנסתי אל הסטטיסטיקה; אתה לא יודע פחד מה הוא עד לרגע שבו אתה חוזר הביתה מבילוי בשעת לילה מאוחרת ומוצא ליד האופנוע שלך את הגרסאות האנושיות של שמשון ויובב, בזמן שהם מעריכים את טיבם של המנעולים וכנראה דנים בסוגיה אילו כלי עבודה דרושים כדי לכרסם את השרשרת. גם הסיטואציה הזו בעייתית. מה תעשה, תנסה להבריח את הגנבים או תצפה מאחור ותנסה לקבל סיוע מלובשי המדים?

הראשון עשוי להסתיים בעימות פיזי (היום דקירות זה אופנתי) והשני, אם תצליח לשכנע את המוקדנית לשלוח ניידת מבלי להגיע לתחנה ולהגיש תלונה (הרי האופנוע עוד לא נגנב, אז...), מהר מאוד תגלה שאת הציבור זה לא ממש מעניין, מסתבר. במקרה שלי, היה לי מזל גדול. שמשון ויובב נמלטו מיד כשהבחינו בי. לאופנוע שלום. בינתיים.

החמדנים הלכו, אבל גם להם וגם לי ברור שהם יחזרו. מתי, זו השאלה. חברים בפייסבוק הציעו אביזרי מיגון שונים, ההורים הציעו לאחסן אותו אצלם עד יעבור זעם ונשבע לכם שגם האפשרות להעלות את האופנוע במעלית לדירה נבדקה. העיקר לשבור שגרה. שלא יהיה שם כשהם יחליטו לחזור. פעם היו יורים בגנבי סוסים והיום? הצחקתם אותם.

לבלבל את האויב

ומה בכל זאת אפשר לעשות? בהתחשב בעובדה שגם לפורט נוקס אפשר לפרוץ, כל אמצעי שיכול להקשות על חייו של הגנב, כשר. כיסוי, זו תמיד התחלה טובה. מה שלא מגרה את העין, לא מושך גנבים. אחר כך, שרשראות מפלדה מחוסמת ומנעול ממוגן צריכים לעגן את האופנוע לעצם שלא ניתן להזיזו, גם מתקני נעילה שמעוגנים לקרקע עם עוגנים מסייעים ומנעולי דיסק תמיד טובים. בשוק ישנם גם מוצרי איתור שונים שיכולים, ברכישת מנויים כמובן בעלות של עשרות שקלים לחודש, להתריע על נגיעה באופנוע ועד הזנקת סיור למקום. בינתיים את האופנוע סילקנו בעצמנו למקום אחר. את האופנוע שלי הם לא יקבלו.

לייק אחד ואתם בקהילה המוטורית הגדולה בישראל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully