וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רימאק: מכונית העל הקרואטית עולה לייצור

הרימאק הקיצונית מונעת באמצעות מערכת חשמלית המפיקה מעל 1,000 כ"ס. המחיר ההתחלתי, כ-1 מיליון דולר לעותק

רימאק קונספט. אתר יצרן
רימאק. כבר לא קונספט עתידני/אתר יצרן

שנתיים אחרי שחשפה את הקונספט רימאק אלקטריק1, חברת 'רימאק אוטומובילי' שהוקמה בקרואטיה עתידה לייצר את מכונית העל הראשונה והיחידה שלה. מנהלי המותג הגיעו להסכם אסטרטגי עם איש עסקים קולומביאני, פרנק יאפס, לפיו יזרים לחטיבת ההנדסה כ-11 מיליון יורו על מנת לפתוח את רצפת ההרכבה באופן רשמי. לדבריו של יאפס, "רימאק יוצאת לדרך בזמן הנכון ובמקום הנכון", והיא תסייע לחברה לצמוח בשוק שהולך ומתעבה במכוניות על אקולוגיות מסוגה. נתח קטן מהחברה יהיה שייך גם לחברת סינוקופ מהונג-קונג, לה יהיה 10% בעלות בתמורה ל-5 מיליון יורו.

הרימאק קונספט 1 הוכרזה רשמית ב-2012 כ"מכונית העל החשמלית הראשונה בעולם", וזאת על אף היותה מוגדרת כדגם אב-טיפוס. היא עוצבה על שני מאיירים קרואטים, אדריאנו מודרי וגוראן פופוביץ', שהקנו לה פרופוציות של מכונית ספורט קלאסית בניחוח איטלקי משהו. היא מתהדרת באורך של 4.54 מ' ורוחבה כמעט 2 מטרים, על בסיס גלגלים של 2.75 מ' ומשקל שמגרד 2 טון. המרכב היחיד שמוצע הוא 2 דלתות קופה עבור שני נוסעים בלבד.

חרף משאביה התקציביים המצומצקים, רימאק פתחה כאן מכונית קיצון חדשנית למדיי. היא מונעת באמצעות מערכת כוח חשמלית בעלת בקרת וויסות בין הגלגלים, כך שניתן להשתמש בהנעה אחורית או בכפולה בהתאם לדרישות הנהג. על כל גלגל מותקן מנוע חשמלי בהזנת סוללות ליתיום קומפקטיות, ובסך הכול מפיקה הרימאק כ-1,004 כ"ס ו-167 קג"מ. הנתון הרשמי של רימאק מורה על האצה ל-100 קמ"ש ב-2.7 שניות. טווח הנסיעה בין טעינות הוא כ-500 קילומטרים לדברם.

"יש לנו כרגע חלון כלכלי לייצר 6 מכוניות, ולמרות שקיבלנו עוד הצעות לשותפויות כאלה ואחרות, אנחנו מאמינים שכרגע זה די והותר", אומר מארטה רימאק, מייסד החברה בן ה-26. המחיר לכל מכונית יעמוד על לפחות מיליון דולר, וכ-80% מרכיבי המכונית פותחו באופן עצמאי בקרואטיה. אם זו ערובה להצלחה או כשלון, ימים יגידו.


לייק אחד ואתם בקהילה המוטורית הגדולה בישראל

  • עוד באותו נושא:
  • רימאק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully