וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השקה: פולקסווגן פולו המחודשת

חמש שנים לאחר השקת הדור החמישי, מגיעה מתיחת פנים. הריענון הויזואלי קל, אבל האבזור (האופציונאלי) מדהים

השקה פולקסווגן פולו המחודשת אפריל 2014. אתר יצרן
השקה פולקסווגן פולו המחודשת אפריל 2014/אתר יצרן

פולקסווגן פולו היא המכונית השלישית בחשיבותה עבור היצרנית, אחרי הגולף והפאסאט. מאז הושקה הפולו הראשונה בעולם נמכרו 14 מיליון יחידות ממנה, כאשר מדורה האחרון (חמישי) שהושק במאי 2009 נמכרו 721 אלף יחידות רק בשנת 2013. כעת, לאחר שנחשפנו אליה בתערוכת ז'נבה, הפולו המעודכנת מופיעה ואנו נוהגים בה לראשונה.

חמש שנים הוא זמן ארוך מאוד לחיים של דגם ללא ריענון ועצם ביצוע עדכון שכזה בשלב מאוחר שכזה, מעיד על הכוונה למתוח את אורך חייו של הדגם. בשנת 2009 הביאה עמה הפולו החדשה שורה של חידושים, בתחומי האבזור, הביצועים וגם השימושיות, אך פחות בכל הקשר לעיצוב שהשאיר אותה חביבה בגזרת הדודות והסבתות מהשכונות הצפוניות של תל אביב.

הדגם המעודכן משפר במעט את סעיפי הנראות והאיכות, מחדש לעומק את יחידות הכוח ולראשונה בקבוצת הסופר מיני, גם מציע אבזור בטיחות ופינוק שנלקח ישירות מעולם מכוניות הפאר.

השקה פולקסווגן פולו המחודשת אפריל 2014. קובי ליאני
השקה פולקסווגן פולו המחודשת אפריל 2014/קובי ליאני

שיפור קל במראה

מאז ומעולם הפולו לא נחשבה לדוגמנית מסלול. היא לא העזה בהופעתה ולא ניסתה לשבור מוסכמות. להיפך, פולקסווגן גילו שככל שזו דומה יותר לגולף, האחות הגדולה, כך הפולו הקטנה מצליחה יותר. כשהושק הדור החמישי לפולו, הגולף 6 שלטה בשכונה וכעת, עם המעבר לדור 7 בגולף, מתיחת הפנים לפולו מתבקשת ליישר קו. היא עושה זאת עם ליטוש לחזית והאחור עם סממנים שמוכרים כמובן מאותה גולף.

זה אומר יחידות תאורה חדשות מלפנים ומאחור שמשלבות בתוכן נורות 'לד', תיחום מחודש לגריל (כרום) ופגושים שמוסיפים תלת ממדיות למראה וגם שני סנטימטרים לאורך. לא ציפינו מהשינוי הקטן להפוך אותה פתאום למלכת יופי ולכן לא התאכזבנו. הפולו היא עדיין אותה מכונית קרירה ואליטיסטית כשהייתה קודם, רק שכעת, עם 'לוק' יותר 2014 כזה.

גם בתא הנוסעים נעשו שינויים קוסמטיים, אולם למרות מספרם, צריך ללכת עם רשימת השינויים כמו ספר דרך כדי להבחין בדיוק היכן ארעה התחדשות. ראשון מבחינים בלוח המחוונים שהפך לכזה עם טבעות ועומק בתצוגה, אחר כך מגלים את מערכת ה'אינפוטיינמנט' החדשה שכוללת ממשק מתקדם ואיכותי במסך מגע בגודל 6.5 אינץ' (אופציונלי בדגמים היקרים), וגם סידור מחודש למתגי בקרת האקלים.

אולם למרות זאת, מיקומם של המתגים עדיין נמוך למדי ומצריך הסטה ממושכת של המבט מהכביש כדי לתפעלה וכן, היינו שמחים לגלות מתג חדש לכוונון המראות, אבל זה לא קרה. הוא נותר מבלבל ומרגיז בפעולתו בדיוק כפי שהיה.

הפולו לא שינתה כצפוי את ממדיה ולכן תא הנוסעים שלה נותר זהה ביכולותיו לאכלס מבוגרים כפי שאנו מכירים מהדור היוצא (המושבים קשיחים, אך נוחים לאורך זמן). מלפנים, העיצוב מעניק תחושה של ממדים נדיבים, אבל בפועל, ברך ימים מתחככת כמעט כדרך קבע בבסיס הדשבורד ומאחור, שני מבוגרים יחושו בצפיפות מה. המרפקים יגעו זה בזה, הברכיים קרובות מאוד למשענות המושבים הקדמיים וגם הראש מנשק את הגג. עם תא מטען של 280 ליטרים בלבד, הפולו הזו מתחילה להרגיש קצת קטנה ביחס למתחרותיה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית
השקה פולקסווגן פולו המחודשת אפריל 2014. קובי ליאני
השקה פולקסווגן פולו המחודשת אפריל 2014/קובי ליאני

פחות סוסים, פחות מזהמים

תקן יורו 6 שיכנס לתוקף בקרוב מאוד גרם למרבית היצרניות להקדימו וליישר קו לקראת הבאות כדי שלא ישארו בחוץ. מנועי ה-TSI של פולקסווגן כבר הספיקו ללמד אותנו דבר אחד או שניים על חיסכון בדלק והדור החדש שלהם יוסיף להשתפר במידה שבה הוא ופלט מזהמים לסביבה.

מנועי דיזל הם חלק בלתי נפרד מהרפרטואר האירופי, אבל אצלנו, למרות החיסכון המשמעותי שהם מציעים לצד פליטה נמוכה של מזהמים, הם נשארים מוקצים. אל אירוע ההשקה שיצא מהעיר מינכן דרומה אל הגבול עם אוסטריה, הגיע מנוע TSI בנפח 1.2 ליטר, אך בניגוד למוכר, לזה יש "רק" 90 כ"ס, ביחס ל-105 שקיבלנו עד כה. אבל יש סיבה להפחתה - גם פליטת המזהמים ירדה ל-107 גרם CO2 לקילומטר וגם צריכת הדלק החזויה (על פי נתוני היצרן) שומרים על אופטימיות של 21.2 קילומטרים לכל ליטר.

למרות הירידה בהספק, המנוע לא מרגיש חלש או עצל בשום אופן. להיפך, כשרומסים את דוושת הדלק או אפילו כשמלטפים אותה בהתנהלות עירונית, המנוע הקטן מעביר תחושה של כוח זמין וגמישות טובה ולכן קל להאמין לנתון של 16.3 קג"מ שזמין בכל התחום שבין 1,400 ל-3,500 סל"ד. גם תיבת ההילוכים מגיבה באותה נחישות עם הורדות הילוכים מדויקות ומהירות, גם ללא שימוש במנופים שמאחורי ההגה.

לא מדובר כאן במכונית ספורטיבית ואין לה גם ביצועים תואמים (10.8 שניות מעמידה ל-100 קמ"ש, 184 קמ"ש מרביים). את אלה תספק גרסת ה-GTI המעודכנת שתופיע בקרוב. ועדיין, את החולשה וקוצר הנשימה של המנוע מגלים רק כשדוחקים בו חזק ולעבר מהירויות פליליות בהרבה. שם (מעל 120 קמ"ש) כדי לייצר עקיפה צריך רגל נחושה מאוד וגם מרחק לא קטן. בקרוב יצטרפו להיצע גם מנוע 3 צילינדרים חדש בנפח 1.0 ליטר וזה יציע כבר 95 כ"ס, צריכת דלק של כמעט 25 קילומטרים לליטר ופליטה של 94 גק"מ. בקצה העליון עד לגרסה הספורטיבית נקבל גם ככל הנראה את מנוע ה-1.2 TSI שמפיק כבר 110 כ"ס. זה יוריד את זמן התאוצה ל-100 קמ"ש לכדי 9.3 שניות ויעלה את המהירות המרבית ל-193 קמ"ש. גם תיבה ידנית תהיה זמינה לדורשים.

השקה פולקסווגן פולו המחודשת אפריל 2014. קובי ליאני
השקה פולקסווגן פולו המחודשת אפריל 2014/קובי ליאני

מערכות עזר לנהיגה מעולם היוקרה

אם בעיצוב החיצוני, בתאי הנוסעים ובחזית המנועים פולקסווגן סיפקו מידה נמוכה עד בינונית של חידושים, הרי שבתחום האבזור, הם ממש מעיפים את הגג. ברשימת האבזור הארוכה אפשר למצוא בקרת שיוט אקטיבית אשר בעזרת רדאר המותקן בחזית הרכב, היא מסוגלת להתאים את מהירות הרכב לתנועה שמלפניו ולהגיב בהאטה במידה והרכב שמלפנים מאט, או בהאצה כשהכביש מתפנה עד למהירות שנקבעה מראש.

הרדאר שבחזית "יודע" גם לספק התראה לנהג כאשר הוא מזהה האטה פתאומית מלפנים, גם במרחק גדול לפני הרכב. במידה והנהג לא מגיב להתרעה, המערכת תאפשר לרכב לבלום בחוזקה בעצמו כדי למנוע התנגשות. בפולו החדשה ישנה גם הרחבה למערכת זו והיא מסוגלת לזהות מקרה שבו ארעה תאונה מלפנים (אירוע שגורר עצירה מיידית של התנועה מלפנים) ולבלום את הרכב בחוזקה בהתאם כדי למנוע תאונה משנית - תאונת שרשרת וכן את מערכת ה'סיטי-סייפטי' שתבלום את הרכב במהירות שמתחת ל-30 קמ"ש בהתנהלות בעומסי תנועה.

בצד הנוחות והפינוק מוצאים גם מנגנון חניה אוטומטי כפי שפגשנו במכוניות אחרות של פולקסווגן, מצלמת נסיעה לאחור אקטיבית (מציגה את המקום שאליו יגיע הרכב בהפניית ההגה, מתלים אקטיביים עם מתג לבחירת קשיחות ספורטיבית או נסיעה רכה ועוד. כל התפנוקים האלה קיימים ברשימת האופציות כמובן וטרם הובהר מה יגיע לישראל ומה לא.

השקה פולקסווגן פולו המחודשת אפריל 2014. קובי ליאני
השקה פולקסווגן פולו המחודשת אפריל 2014/קובי ליאני

בין 100 ל-120 אלף שקל

מכירות הפולו המחודשת יחלו כבר בימים הקרובים, מיד לאחר חיסול המלאי של הדור היוצא. לפי תגובת צ'מפיון מוטורס, המחירים ישארו כמעט ללא שינוי. כלומר, יחלו בכ-100 אלף שקלים עבור גרסת ה-1.2 TSI עם 90 כ"ס ותיבת הילוכים אוטומטית DSG 7 הילוכים וינועו מעלה עד כדי 120 אלף שקל לגרסת ה-110 כ"ס המאובזרת.

גרסאות עם תיבות הילוכים ידניות גם יתווספו להיצע ואלה עשויות ליהנות ממחיר נמוך ואטרקטיבי יותר, אם רק תשלימו עם הדוושה השמאלית. כמו כן, באירוע ההשקה הזדמן לנו לנהוג גם בגרסת ה'קרוס' של הפולו - דגם מוגבה בסנטימטרים בודדים מזה הרגיל, אך מוסיף אביזרים ויזואליים חביבים כמו כסויים תחתיים לפגושים, גגון, מראות כצבע כסוף וחישוקי 17 אינץ' (מערכת ההנעה זהה - קדמית בלבד). הקרוס פולו השאירה טעם חיובי מאוד בנהיגה בה, שכן הארכת המתלים הצליחה לשפר עוד יותר את נוחות הנסיעה הטובה שחשפה הפולו ה"רגילה" ולהציע רמה זהה של בידוד רעשים טוב מאוד. לכן, אם יתרצה היבואן, יתכן ונראה גם את גרסה חביבה זו בישראל, כאשר מחירה צפוי להיות יקר בכ-10,000 שקלים ביחס לפולו המקבילה. אז תהיה לצ'מפיון מוטורס מתחרה בקבוצה הסוערת של ניסאן ג'וק, שברולט טראקס ואחרים.

לקינוח, אנשי פולקסווגן העמידו בפנינו גם את האפשרות לנהוג בדור הראשון והשני של הפולו משנות השבעים והשמונים בהתאמה. של מכוניות ישנות במצב חדש שהגיעו ישירות ממוזיאון פולקסווגן. הנהיגה בשתיים האלה בועטת אותנו שלושה עשורים לאחור בחיוך מאוזן לאוזן. אבל למרות ההתרפקות על הנוסטלגיה, במדדים של היום, הפולו הישנות הרגישו צפופות, עצלות, לא יציבות, רועשות לא עוצרות והן ממחישות עד כמה התקדמה התעשיה בזמן הזה. אבל אי אפשר לשפוט את המכוניות בעיניים קרות ומודרניות, שכן אז מחמיצים את הפשטות של פעם ועל איך הסתפקנו בארבעה הילוכים, 50 סוסים ופחות מ-800 קילו פח כדי להגיע מכאן לשם. ובקיצור, חוויה.

עוד על פולקסווגן בוואלה! רכב

קונים רכב חדש? כדאי שתבקרו כאן

לייק אחד ואתם חברים בקהילה המוטורית הגדולה בישראל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully