וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יום הרוכבות הבינלאומי בישראל: רוח, אשה ומכונה

הילה פנלון

5.5.2014 / 9:01

50 רוכבות אופנועים ישראליות ציינו בשבת האחרונה את יום הרוכבת הבינלאומי, בטיול רכיבה למגוון כלים. רוכבות אופנועים, זו כבר לא תופעה

צילום: אורנה בק

יום הרוכבת הבינלאומי. אורנה בק, תמונות גולשים
רוכבות מאוחדות ביום מיוחד שמוקדש רק להן/תמונות גולשים, אורנה בק

לכאורה לא היה קו מחבר בין הנשים שאט אט זרמו למפגש. חלקן צעירות, חלקן בוגרות יותר, אפילו סבתות לנכדים. הכלים זרמו לנקודת הכינוס בקניון M-הדרך מכל הגדלים והסוגים - החל מקטנועי 125 סמ"ק, דרך מגוון אופנועי כביש, דו"שים, קאסטומים מעוצבים ואפילו אופנועי ספורספורט בנפח 1,000 סמ"ק. השוני בניהם גדול, אבל המשותף לכולם היתה חדוות הרכיבה והאהבה הבלתי מסוייגת לעולם המסעיר של הדו גלגלי.

הארגון העולמי בחר לציין את "יום הרוכבת הבינלאומי" תחת הקריאה JUST RIDE, ו-JUST RIDE היה בדיוק מה שעשו כ-50 רוכבות אופנוע ישראליות בשעות הבוקר המוקדמות של שבת. בישראל צוין יום הרוכבת הבינלאומי לראשונה ב-2009 ביוזמתה של שירלי מור, שהשנה שוב עמדה בראש היוזמה יחד עם רוכבות אחרות שלקחו חלק בארגון.


חולצות שהוכנו מבעוד מועד חולקו למשתתפות, סרטים ורודים נקשרו על האופנועים והקבוצה החלה לקבל מראה שקשר את כולן ביחד, למרות השוני בין סגנונות הרכיבה. תמונה משותפת ראשונה ועולים על האופנועים.

עם מתן האות הניעו הרוכבות יחדיו את הכלים ויצאו לדרך ברכיבה מדורגת לפגוש את הקבוצה הצפונית. לאחר החבירה לשאר הרוכבות המשיכה השיירה לעבר "גבעת הרקפות" הסמוכה לקיבוץ דליה. החום הכבד לא הפריע לכמה עשרות רוכבי דו-גלגלי להמתין לרוכבות בנקודת הכינוס. במחיאות כפיים התקבלו הרוכבות בחניה כשכל הזמן מגיעים עוד ועוד רוכבים לבוא ולהזדהות עם הקריאה שיצאה ביום הרוכבת הבינלאומי.

יום הרוכבת הבינלאומי. אורנה בק, תמונות גולשים
צילום: אורנה בק/תמונות גולשים, אורנה בק

חיבור בין גוף למכונה

עולם הדו-גלגלי הוא עולם עשיר ומגוון. דו-גלגלי הוא פיתרון תחבורתי יעיל ונוח, אולם הוא גם כלי רכב שמתקשר לרוח האדם, לנפש. זהו עולם שיודע להציע לחברים בו חוויות אין סוף - טיולים, מפגשים חברתיים, רעות ותחושת עילוי מעצם הרכיבה על האופנוע. העולם הזה בדרך כלל מזוהה עם המין הגברי, אולם המציאות היא שישנם מספרים הולכים ועולים של נשים שמצאו את מקומן בין הרוכבים.

יום הרוכבות הבינלאומי נועד, מעבר לחברותא, להראות שהאופנוענות שייכת למי שחושק בה, ללא קשר למגדר. הרוכבות שהגיעו על מגוון כלים הראו כי בין אם זה קטנוע, אופנוע קאסטום, אופנוע טורינג, שטח או ספורט - כל אחת יכולה למצוא את החיבור שלה לשני גלגלים. הקריאה שיצאה ביום הרוכבת היתה שלרוח האופנוע לא משנה אם בתוך הקסדה נמצא גבר או שנמצאת אישה - כל עוד היא פועמת בך, הרוח רוצה אותך איתה.

אין ספק ששיירה ארוכה של אופנועים עם סרטים ורודים וקוקו שמתנפנף מחוץ לקסדה מושכת תשומת לב. תשומת הלב הזו מופנת לקריאה לנשים לבוא ולטעום את טעם הרכיבה. "אנחנו יכולות. גם את יכולה." אמרו הרוכבות. בחניה התכנסו כל המשתתפות לתמונה משותפת, מחזיקות בדגל ישראל. התמונה תתפרסם בהמשך באתר "יום הרוכבת הבינלאומי" העולמי ותביא כבוד רב לאופנוענות הישראלית.

לאחר כשעה החלו לאט לאט הרוכבות להתפזר. השיירה הפכה להיות מקבוצה אחת שוב לרוכבות בודדות, נדירות באופן יחסי על הכביש. כל רוכבת עם הסרט הוורוד שלה הסבירה לשואלים באותו היום למה הוא שם - "הוא מסמן שהיום יום הרוכבת". אבל עבור הרוכבות, כל יום על האופנוע הוא חגיגה לנפש. כל יום הוא יום הרוכבת. כל יום הוא יום לרכיבה.

עוד בעולם הדו-גלגלי בוואלה! רכב
לייק אחד ואתם חברים בקהילה המוטורית הגדולה בישראל

יום הרוכבת הבינלאומי. אורנה בק, תמונות גולשים
צילום: אורנה בק/תמונות גולשים, אורנה בק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully