וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מבחן: ימאהה דילייט, קטנוע לרוכבת העירונית

עם עיצוב חמוד, מנוע גמיש, משקל קל ומבנה ידידותי, ימאהה רוצה לשכנע אותך הרוכבת לרכוש את הדילייט. רק לא כדאי לך לצאת מהעיר

צילומים: קובי ליאני

מבחן קטנוע ימאהה דילייט. קובי ליאני
מבחן קטנוע ימאהה דילייט/קובי ליאני

בדרך בין צפון אבן גבירול לסלמה בדרום, ניסינו לדמיין איך נראתה ישיבת המתכננים, המעצבים של ואנשי השיווק של ימאהה כשהגיעו להחלטה לייצר את הדילייט. אין לנו ספק שאנשי השיווק הם שהובילו כאן את המשימה - "תנו לנו משהו שאפשר למכור לנשים. משהו מגניב כזה, קל, לא מפחיד, חסכוני. משהו שיגרום להם לנטוש את המיו העגול, אבל לא לרוץ לזרועותיה של ווספה ושיהיה זול. ממש זול. הכי זול שאנחנו יכולים.

המתכננים קיבלו משימה בכלל לא פשוטה. לשמור מצד אחד על האיכויות של ימאהה ומנגד, לספק חבילה מכאנית שהולמת רוכבים ורוכבות עירוניים. המעצבים מצדם שמעו רק חלק מהמשפט - ווספה ולכן גם הדמיון הרב. התוצאה היא קטנוע קטן ממדים, קל מאוד (98 ק"ג), ידידותי למשתמש/ת ומעוצב. על המחיר נדבר כמובן בסוף.

הגיע הזמן להתחדש

זו כבר השנה השניה שאני מקבל הערות על מצבו הבלוי של ציוד רכיבת הקיץ שלי. השנה הן נעשו הרבה יותר ישירות ועוקצניות, אז הגיע הזמן למצוא ציוד ראוי ובמקרה, המשימה של להתרוצץ בין היבואנים השונים ולמדוד מכל הבא מהקולב נפלה על יום המבחן לדילייט של ימאהה.

מי מכם שנכנס לקלחת התל-אביבית אופנוענית, יודע שמרבית החנויות מרוכזות סביב דרך שלמה, הרצל, צ'לנוב והסביבה. סיבוב דחוס, חד סטרי, לוהט וגדוש בתחבורה ציבורית ושוטרים. בין חנות פתוחה לסגורה, ל"עוד מעט יגיע המשלוח" ול"תבוא למדוד יש הכל", הדילייט מתרוצץ ברחובות כמו ילד שובב עם התנהגות פרועה ומהנה כצפוי מקטנוע עם צמיגים בקוטר 12 אינץ' בלבד. זריז, אבל לא צפוי להפחיד או להרתיע רוכבים חסרי ניסיון.

הוא פונה, בולם ומשתחל בין מכוניות כמו קורקינט חשמלי. הוא צר. מאוד. ממש פיצי. כל כך צר שאם אתם מסוגלים לעבור בהליכה בין שני מכשולים, תוכלו לעבור עמו ברכיבה. הוא אפילו צר יותר מהכתפיים שלי. הממדים האלה מושלמים לשיטוט העירוני וכשמוסיפים להם זווית הפניית כידון רחבה מאוד, מתמכרים לקלילות הזו. הוא מסוגל לשרטט מעגלים סביב עצמו בקוטר הקטן משני מטרים וזה מדהים.

הצעה שאסור לפספס

תתחדשו לחג עם סדרת tami4edge וקבלו סחלב חגיגי מתנה

לכתבה המלאה
מבחן קטנוע ימאהה דילייט. קובי ליאני
מבחן קטנוע ימאהה דילייט/קובי ליאני

מנוע קטן, משקל קל

הממדים האפוניים שלו (183.5 ס"מ לאורך, 68.5 לרוחב) ניכרים מאוד כשעולים על מושבו. המושב אמנם רחב וארוך יחסית, אבל הכידון נמצא בול מעל הברכיים, כך שנאלצנו לקפוץ מעט לאחור או להוריד רגל כדי למנוע מהגריפים להיתקע בברכיים בפניות חדות. זה גם אומר שהכידון קרוב מאוד - ממש ממש קרוב וכדי להציץ בלוח המחוונים האולטרה בסיסי (מד מהירות, מד מרחק שאינו מתאפס ומד דלק) צריך להרכין את הראש. לרגליים יש משטח בגודל בינוני עם וו תליה לשקית קטנה מהסופר. מתחת למושב יש תא אחסון שתואם את המידות הכלליות וזה אומר שקסדה מלאה לא נכנסת שם, אבל נראה שימאהה מראש הניחו שלא תרכבו עליו עם קסדה סגורה.

בזינוק מהרמזור, הדילייט מתנהל בזריזות מפתיעה. מפתיעה שכן המנוע שלו, בעל הצילינדר היחיד בנפח 114 סמ"ק מפיק רק 7 כ"ס וזה מעט. מה שאומר, שהזריזות בהאצה מעמידה מקורה במשקלו הקל של הקטנוע. עד 60 קמ"ש הכל קורה בדומה לרוב קטנועי ה-125 סמ"ק ואולי מעט טוב מכך, אבל מרגע זה, הקמ"שים נספרים בעצלתיים. בתוך העיר זה לא נורא, שכן הטווח בין הרמזורים ומגבלת המהירות הטבעית לא מצריכים מהירות גבוהה מכך.

מבחן קטנוע ימאהה דילייט. קובי ליאני
מבחן קטנוע ימאהה דילייט/קובי ליאני

פשוט לא לצאת מהעיר

אבל לא כל חנויות ציוד הרכיבה נמצאות בתוך תל אביב. יש אחת שאני נוהג לבקר בה תכופות, בסמוך לצומת עד הלום (דרומית לאשדוד). בתיאוריה, עשרות קילומטרים בלבד מתל אביב, במציאות, שנות אור. כבר ביציאה מתל אביב על נתיבי איילון המצערת מוברגת עד לעצר ונשארת כך עד ליעד. זה לא עושה טוב למנוע הקטן שכבר באמצע הדרך מרגיש שקצה רוחו ברכיבה הזו.

רצינו לספר לכם מה משך הזמן שלו זקוק הדילייט כדי להגיע מעמידה ל-100 קמ"ש, אבל לא נוכל לעשות זאת. הוא לא מגיע ל-100 קמ"ש. גם לא ל-90. אפילו לא על מד המהירות. מאחורינו משאית סמי טריילר עם קורות בטון והיא סוגרת מרחק אלינו בעקשנות. רגע לפני שהיא יוצאת לעקיפה עלינו, ה-GPS מספק תמונה עגומה למדי - המהירות המרבית שהצלחנו להשיג הייתה 84 קמ"ש בלבד.

אחרי זמן שנראה כמו נצח (תאוצות אחרי הכל מודדים כאן עם לוח שנה ולא עם סטופר) הגענו לחנות, מדדנו, חזרנו ולכל כוחותינו שלום למרות החוויה המפוקפקת. אז עם הביצועים אפשר להשלים אם לא מתכננים לצאת מהעיר. בעצם, גם לרדת לאיילון כשהוא לא פקוק, לא ממש מומלץ. אבל את מה שיש למתלים להציע במפגש עם מהמורות, לא הצלחנו לספוג. אחרי שחוטפים חבטה אחת מבור ביוב לא מפולס, נמנעים מכל מפגע בכביש. הגלגלים הקטנים והמתלים הקצרים פשוט לא מסוגלים להתמודד עם אספלט לא מהונדס ובועטים חזק במפגש מהמורות.

בכל מקרה, למרות שברוב הזמן המצערת הייתה עד סוף מהלכה, הדילייט הציג צריכה של 33 קילומטרים לליטר. רק חבל שטווח הרכיבה בין תדלוקים עומד על 120 קילומטרים (נפח המכל 4.4 ליטר בלבד).

מבחן קטנוע ימאהה דילייט. קובי ליאני
מבחן קטנוע ימאהה דילייט/קובי ליאני

זול במושגים של ימאהה

הדילייט הקטן אמנם חלש ולא מתמודד כראוי עם שיבושים, אבל ימאהה בהחלט עשו כאן צעד חיובי מאוד לכיוונם של רוכבים ורוכבות עירוניים צנועים או הנמצאים במתחילת דרכם. הם ייהנו מיכולת תמרון מדהימה, מכושר בלימה טוב ומקלות תפעול שאין כמוה בזכות המשקל הקל מאוד. הרמת האופנוע למשל על ג'ק האמצע היא הקלה ביותר שחווינו עד כה.

כשמגיעים לשורת המחיר, מגלים שאולי לימאהה יש את אחד הקטנועים הבסיסיים בשוק, אבל לא את הזול שבהם - מחירו 13,985 שקל. אבל כשרוכבים עליו, מבינים לאן הלך הכסף. תחושת האיכות שהוא מעביר, הן בהרכבת הפלסטיקה והן באיכות הרכיבים הכלליים ופעולתם. מכאן שלטעמנו הימאהה דילייט הוא קטנוע עירוני ראוי, שימושי ואפילו מהנה בתוך העיר ועם כזה מחיר, גם משתלם.

עוד על ימאהה בוואלה! רכב

קונים אופנוע או קטנוע חדש? כדאי שתבקרו כאן

לייק אחד ואתם חברים בקהילה המוטורית הגדולה בישראל

  • עוד באותו נושא:
  • ימאהה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully