וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אירלנד: נהג שייתפס מסמס בנהיגה ישלח למאסר

החמרה כלפי נהגים מסמסים באירלנד. מסרון בזמן נהיגה עשוי להכניס אותך לכלא למספר חודשים ולגבות כ-1,000 יורו. "החוק חשוב ונוקשה. הבעיה תהיה האכיפה"

שליחת מסרון בנהיגה. ShutterStock
SMS בנהיגה. זמן התגובה מתארך משמעותית/ShutterStock

חוק חדש באירלנד עשוי להתייחס לנהגים ששוולחים מסרון בזמן נהיגה כאילו היו תחת השפעת אלכוהול. הקנסות יחלו ב-1,000 יורו מינימום (5,000 שקלים לערך) ובצידם גם מאסר לתקופה של עד שלושה חודשים - מותנה בחומרת התיק ובאופי העבירה, וכן בעברו של הנהג העבריין (תיק שמן יניב קנסות כבדים יותר ומאסר מוארך).

קונור פאגון, נשיא איגוד הצרכנים באירלנד, אומר שהחוק הינו מהקשוחים בכל מדינות האיחוד האירופי, בהן חל אמנם איסור גורף להחזיק טלפון בנהיגה או לסמס, אולם הקנסות משתנים ורובם אינם גבוהים כל-כך. "כאן, החל מ-1 במאי, כל נהג שייתפס שולח SMS בזמן נהיגה, יקבל זימון מיידי לבית המשפט וקנס אוטומטי של 1,000 יורו", כך מסביר פאגון. נהגים שתהיה זו הפעם השנייה בה נתפסו על אותה עבירה, ישלמו כפל קנס - 2,000 יורו, ולנהגים שזו תהיה הפעם השלישית עבורם הקנס יאמיר ל-2,500 יורו והם יישלחו למאסר לתקופה של 3 חודשים.

בעבר, החוק באירלנד הגדיר בכלליות מהו הקנס שניתן בגין עבירה של SMS בנהיגה, כשזה הסתכם בסך הכול ב-60 יורו ומספר נקודות ברשיון הנהיגה (על חוסר זהירות, בין היתר). נהג שצבר 12 נקודות במשך שלוש שנים, נפסל מלנהוג לתקופה של חצי שנה ללא אפשרות לערעור.

סעיף חשוב בחוק החדש באירלנד קובע קריטריונים ברורים למהו שימוש אסור בנייד בנהיגה. לפי התנאים וההנחיות, קנסות יחולקו גם לטלפונים עם דיבורית מובנית, שכן הדרך היחידה שמותרת לשליחת טקסטים בנהיגה תהיה דרך הפעלה קולית, כלומר אסור לשלוח את היידים לגוף המקשים, גם אם הטלפון מקובע במתקן ייעודי.

"על הנייר, החוק מאוד קשוח", אומר פאגון. "הבעיה תהיה לאכוף אותו. יש לנו מספיק עדויות ודיווחים שהנהגים באירלנד הם מסמסים כבדים בנהיגה. אבל יש לנו תמיכה בחוק הזה משום שדפוסי ההתנהגות האלו מתקיימים בכל מקום".

מחקר שנערך ב-2013 במכון התחבורה והבטיחות באירופה, העלה כי דיבור בנייד בזמן נהיגה, בין אם דרך דיבורית או דרך מתקן קבוע ברכב, מגדיל את הסיכון לתאונת חזית-אחור בשיעור משמעותי, עד 20% מרגע ההבחנה ועד ללחיצה על דוושת הבלם.

על פי סקר שערכה עמותת אור ירוק בשנת 2012, עולה כי כל נהג חמישי בישראל שולח מסרונים בזמן נהיגה, על אף שכמעט כל הנשאלים (96%) הודו כי מדובר בפעולה מאוד מסוכנת.

עוד מחקרים וטכנולוגיה בוואלה! רכב

  • עוד באותו נושא:
  • נהיגה
  • sms

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully