וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

4 כוכבים במבחן הריסוק ליונדאי i10

מכונית המיני הקוריאנית גרפה 4 כוכבים בניסוי הריסוק של מכון Euro-Ncap בשל הפחתת ניקוד בהגנה על כלוב הצלעות והיעדרה של בקרת בלימה אוטומטית

יונדאי i10, מבחן ריסוק. אתר יצרן
יונדאי i10 במבחן הריסוק. 4 כוכבים אינם מעידים על כשלון/אתר יצרן

מכון הריסוק Euro-ncap העניק למכונית המיני הקוריאנית יונדאי i10 ארבעה כוכבים במסגרת סבב קצר של מבחני ריסוק שבוצע אמש, במהלכו נבחנה גם מרצדס סי קלאס החדשה שליקטה את מלוא הניקוד וכן חמישה כוכבי ריסוק.

על אף שנגזל מיונדאי הכוכב החמישי הנכסף, התוצאות משקפות שבכל המבחנים דווקא השיגה ציון טוב, ורק בהיבטים מסויימים הסתפקה בציונים "עוברים בלבד". חלוקת הנקודות מצביעה בעיקר על ההחמרה של המכון במבחני הריסוק החדשים, שכן תחת המתכונת המעודכנת נבדקים היבטים מגוונים, בהם המצאות מערכת בלימה אוטומטית במהירות עירונית ועוד וניתנים דגשים להגנה על הולכי רגל מפגיעת פגוש. היא לא תהיה האחרונה השנה שכושלת להגיע ל-5 כוכבי ריסוק מצטיינים.

במבחן ההגנה על מבוגרים השיגה ה-i10 כ-79% הצלחה. הבוחנים ציינו שתא הנוסעים נותר חסין בפגיעה קדמית, וכי בובות הניסוי רשמו כי המעטפת מספקת הגנה טובה לברכיים ואזור האגן. ציון דומה ניתן לה בפגיעה צידית, אולם בדיקה קפדנית מצאה עיוות בדלת וכן נרשמה פגיעה לא קלה בכלוב הצלעות של הנוסעים.

במבחן ההגנה על ילדים קיבלה היונדאי הקטנה ניקוד גבוה (80%), כך גם על הולכי רגל (71%) ועבור בקרות בטיחות אקטיביות רק 56%. למכונית אופציה להוספת מגביל מהירות אלקטרוני, אך נעדרת ממנה בקרת בלימה אוטומטית בשעת חירום (קיימת למשל במכוניות מיני דוגמת סיאט מיי ואחיותיה לקונצרן פולקסווגן).

לייק אחד ואתם בקהילה המוטורית הגדולה בישראל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully