וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קדילאק מחדשת את התחרות בפלח היוקרה

UMI יבואנית קדילאק לישראל, תנסה לשוב לתחרות בפלח היוקרה עם ה-CTS החדשה. בתפריט, אבזור עשיר, מנוע טורבו ומחיר נמוך מהמתחרים

השקה קדילאק CTS. קובי ליאני
נבחרת קדילאק בישראל. המותג האמריקני מקווה להיות תחרותי מול תוצרת גרמניה/קובי ליאני

הנה עובדה שרובכם מכירים – פלח מכוניות היוקרה נשלט כמעט מאז ומעולם על ידי יצרניות הרכב הגרמניות. אודי, מרצדס וב.מ.וו מככבות בצמרת ולמעשה, מנהלות קרב בעיקר בינן לבין עצמן, כאשר לקסוס ואינפיניטי ומדי פעם גם וולוו מנסות לנגוס בעוגה הלא גדולה. אולם למרות הצלחה יחסית בשני הדורות הראשונים שהביאו מכונית מפתיעה שהצליחה לצאת מעורה, קדילאק CTS חסרה ברשימה הזו בשנים האחרונות.

אולם עם התחלה מעודדת מתחילת השנה, עם גידול של 100% במסירות, מכונית הסלון האמריקנית תנסה לתפוס נתח משמעותי מאוד בקבוצה. היא תנסה לעשות זאת בעזרת מנוע טורבו חדש, אבזור עשיר וגם מחיר נמוך יותר מחלק מהמתחרות. במסגרת אירוע נהיגה ייעודי שערכה UMI, קיבלנו את האפשרות להתרשם מהדור השלישי ל-CTS בכמה מכבישי הנהיגה הטובים במדינה.

עיצוב חמקני

כבר מדורה הראשון, ה-CTS נראתה זוויתית ושונה ממתחרותיה שהפכו לעגולות יותר מדור לדור. האמריקנים חיבבו את העיצוב, אבל האירופים קצת פחות. הדור שני חידד את ההופעה, אבל הדור השלישי בהחלט מביא אותה לרמה אחרת לגמרי. ה-CTS נראית היום כמו דגם הכביש של מטוס החמקן. יש לה רצף של משטחים ישרים שנשברים בזוויות חדות ואלה יוצרים מראה מודגש וכוחני במיוחד.

תא הנוסעים של הדור החדש מעביר תחושה יוקרתית מאוד – הרבה יותר מזו שיצרו הדורות הקודמים. מושבים כורסתיים מקבלים את פני הנכנסים וממולם ישנו דשבורד גדול ממדים ועתיר גאד'טים. כדי להוסיף לממד החדשנות, תאים רבים נפתחים ונסגרים באמצעות מנועים חשמליים ולרשות הנוסעים עומדת מערכת שמע חדשנית ואיכותית מאוד. מלבד 13 רמקולים של BOSE וחיבורים חיצוניים רבים (בלו-טות', USB, AUX ואפילו כניסות כרטיסי SD), המערכת יודעת להקליט מדיה (רדיו למשל) למשך 20 דקות, כך שניתן לחזור אל השידור אחורנית, אם פספסתם משפט חשוב של רזי בקראי למשל או את דיווח התנועה בגלגל", ולשוב לזמן הווה בשידור. המערכת גם יודעת להסתנכרן עם הסמארטפון ולהציג על המסך הגדול ספר טלפונים, מוזיקה, מדיה (וידאו ומוזיקה) וניווט, אם אתם מאלה שנוהגים לחטוא ולהציץ בנייד בפקקים.

גם מפרט הבטיחות מצליח ליישר קו עם המתחרות מגרמניה והציע כבר ברמת האבזור הבסיסית שלל בקרות חשובות ומערכות הגנה – 10 כריות אוויר, בקרת ייצוב ואחיזה, בקרת שטח מ בשדה הראיה, התראה מהתנגשות בחזית, בקרת סטייה מנתיב הנסיעה, בקרת לחץ אוויר בצמיגים, פנסי חזית אקטיביים, חניה אוטומטית ועוד.

רק מנוע אחד

בזמן שהמתחרות מגרמניה ויפן מציעות מגוון מנועים לבחירה, קדילאק מסתמכים על מנוע יחיד בשיווק ה-CTS בישראל. במקום מנועי השישה צילינדרים שפגשנו עד כה, מקבלים מנוע בנזין בנפח 2,000 סמ"ק מוגדש טורבו. את המנוע הזה פגשנו בעבר בשברולט מאליבו החדשה והוא מפיק 272 כ"ס ב-5,500 סל"ד וכן 40.8 קג"מ בתחום שבין 3,000 ל-4,500 סל"ד. נתוני היצרן מדברים גם על 6.1 שניות מעמידה ל-100 קמ"ש ועל צריכת דלק ממוצעת של 11.7 ק"מ לליטר.

זה בהחלט מרענן לפגוש מנוע מוגדש קטן נפח במכונית אמריקנית, ועל רחת כמה וכמה במכונית יוקרה - מנוע זריז וחד תגובה ולא עוד משקולת ברזל מרובת צילינדרים עם תאבון לא הגיוני לנוזל היקר. לחיצה בריאה על דוושת הדלקת מאמתת את נתוני היצרן אודות הביצועים. ה-CTS פורצת קדימה וללא בקרת האחיזה, היא הייתה משאירה שני פסים שחורים על הכביש מהגלגלים האחוריים.

המנוע הזה, אולי לא החזק בקבוצה, אבל בהחלט מוצא מקום ראוי בחזית ה-CTS. לא רק שהוא מפגין כושר נשימה טוב שמייצר עקיפות נחושות ומהירות, הוא נשמע טוב ומשקלו הקל משפיע מאוד על האופן שבו החזית מתנהגת ומרגישה בנהיגה תובענית.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין

רזה זה טוב

ה-CTS החדשה נעזרת בכמות מכובדת של אלומיניום במקום ברזל כבד ואף במספר חלקים מסיבי פחמן בתא הנוסעים כדי להפחית במשקל לעומת הדור הקודם. זו החדשה עוצרת את המאזניים על קצת יותר מ-1.6 טון וזה אומר שהיא קלה יותר על גלגליה בקטעים החשובים באמת.

המתלים שלה מעבירים תחושה קשיחה יותר מהדורות הקודמים או ממכוניות אמריקניות בכלל ולכך שתי משמעויות - שיבושים מטופלים בצורה מעט יותר מוחשית, אך מנגד, הם תורמים מאוד ליציבות תחת עומסי בלימות ופניות. כביש סדום ערד גורם לנו לחייך באמריקנית החדשה בזכות התחושה הנטועה באספלט שהיא מעבירה. אמנם ההגה יכול היה להיות תחושתי יותר, אבל אי אפשר באמת להתלונן שכן מגמת החשמול כבר השתלטה על כל מכונית אפשרית.

מצטרפת אל הנבחרת

ב-UMI גאים מאוד במספרים שהשיגו בשנה החולפת עם מותג קדילאק - צמיחה של מעל 40% ובנתון של כמחצית מהרוכשים בישראל (שני שלישים בעולם) מגיעים ממותגים אחרים. ה-CTS החדשה תצטרף אל ה-ATS הקטנה יותר ואל ה-SRX קרוסאובר היוקרתי וביחד הם על פי הציפיות יגיעו לכ-400 מסירות בשנת 2014.

מלבד הרענון שבמהלך, UMI תנסה לשכנע את צרכני היוקרה לעבור לקדילאק בזכות האבזור העשיר שקיים כסטנדרט בגרסאות (לקשרי ופרימיום) ובעיקר בזכות מחיר תחרותי ביחס למתחרים - החל מ-360 אלף שקל ועד 390 אלף ב-CTSהמאובזרת ביותר. בקרוב נעמת את ה-CTS מול יריבותיה כדי לראות, ולא רק על הנייר, כיצד היא מתמודדת מולן.

השקה קדילאק CTS. קובי ליאני
השקה קדילאק CTS/קובי ליאני
  • עוד באותו נושא:
  • קדילאק
  • umi

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully