וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אודי קלאבספורט קוואטרו: סערה כחולה

ניר בו-טובים

18.5.2014 / 9:23

אודי חשפה גרסה סופר קרבית של ה-A3 סדאן עם מנוע המחלץ יותר מ-520 כ"ס והאצה ל-100 קמ"ש כשל מכונית קיצון. לא רק קונספט?

אודי ספורט קוואטרו קלאב. אתר יצרן
אודי קלאספורט קוואטרו. ביצועים קיצוניים/אתר יצרן

תערוכת המשופרות המסורתית ב-Wörthersee אוסטריה נפתחת בסוף החודש, וזה אומר הפגזה בלתי מבוקרת של מכוניות שעברו מסכת שדרוגים רצינית. המטרה אינה רק לעורר רעש וצלצולים, אלא לסנן תאוריות ושמועות, כך שהמבקרים יקבלו טעימה לאן עשויה היצרנית לכוון את מוצריה בשנים הקרובות. לראייה, אודי מציגה את הקלאספורט קוואטרו קונספט שרומזת על ה-RS3 החדשה שתוצג בעוד כמה שנים.

המכונית מבוססת על ה-S3 סדאן הרגילה (שנמכרת גם בארץ), אבל היא כמובן אוצרת בקרביה שיפורים דרמטיים בכל ההיבטים הטכנולוגיים. באמצעות שינוי של מערכת ניהול המנוע, בקרת הצילינדרים, הגדלת של סעפות היניקה, הפליטה וכן תגבור הטורבו ל-1.5 באר, הושגו ביצועים שיותירו לא מעט מכוניות ספורט ואפילו קיצון די מופתעות.

מנוע ה-2.5 ל' טורבו TFSI מחומש הצילינדרים שלה סוחט כאן כ-525 כ"ס לערך ו-61.1 קג"מ המושגים מטווח של 2,300 סל"ד. מערכת ההנעה הכפולה מווסתת דרך תיבת ה-7 S טרוניק, וזו מאיצה בה ל-100 קמ"ש בזמן מסחרר של 3.6 שניות, ועד כ-308 קמ"ש. למי שרוצה למדוד את מהירות תגובת המנוע, ויכולת המרכב (MQB) לעמוד בפני פיתולים, אודי חיזקה את הקלאבספורט עם בקרת שיגור, הוסיפה מצד שני בלמים קרמיים עם סיבי פחמן, צמיגים שמנים על חישוקי 21 אינטש וכן בולם אוויר אוטומטי שנפתח במהירות של 250 קמ"ש, ומסייע לה לקצר את מרחקי הבלימה בין היתר.

מבחינה חזותית, נבדלת הקלאספורט מהגרסה הסטנדרטית של המפעל בגוון כחול בהיר, לוגואים ייחודיים, פגושים שונים, עיצוב בלעדי לחישוקי הסגסוגת, ובתא הנוסעים מושבי ספורט עוטים אלקנטרה, דוושת מפלדת אל חלד ועוד הרבה תוספות קוסמטיות להעשרת החוויה.

אודי תציג השנה מספר דגמים בתערוכת המשופרות באוסטריה תחת הכותר הלא מקורי: "אודי ספורט". במסגרת זו, תחשפנה מספר מכוניות קונספט, אולם בחטיבה הגרמנית שוללים כרגע גרסת ייצור ישירה של קלאבספורט קוואטרו. למרות זאת, נרמז כי המנוע יעשה את דרכו ל-RS3 הבאה.

עוד הרבה על אודי בוואלה! רכב

אודי ספורט קוואטרו קלאב. אתר יצרן
אודי ספורט קוואטרו קלאב/אתר יצרן
  • עוד באותו נושא:
  • אודי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully