וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ייבא מכוניות יוקרה במחיר מגוחך - ונעצר

סוחר מכוניות יוקרה מאילת נעצר בחשד שייבא ארצה מכוניות פאר במחירים נמוכים בשיעור חד ממחירן האמיתי. מרצדס S קלאס חדשה ב-80 אלף דולר?

השקה מרצדס S קלאס. אתר יצרן
מכונית הדגל של מרצדס, ה-S קלאס/אתר יצרן

סוחר מכונית פאר ויוקרה מאילת נעצר בשבוע שעבר בחשד להונאת רשויות המס, לאחר שייבא לישראל כלי רכב במחירים נמוכים בעשרות אלפי דולרים ממחירם המקורי בארץ המוצא, וזאת בתמורה לעמלה עבור כל "עסקה" שסגר מול הלקוחות המקומיים.

החשוד, ל', נעצר על ידי רשויות המכס בחיפה עת ניסה להגיש מסמכים עבור מכונית פאר מסוג מרצדס S550 שנרכשה על ידי תושב אילת. ערך הרכב המוצהר על ידי ל' עמד על 76 אלף דולרים, אולם המחיר העלה את חשדם של סוכני המכס נוכח ניסיונם מול מותגים מפוארים. החקירה שנפתחה על ידי יס"מ מכס חיפה, העלתה כי כי ערכו האמיתי של הרכב עומד על 130 אלף דולרים, ומכאן שהפרס המיסים לדברם הוא למעלה מרבע מיליון שקלים.

עוד עלה מהחקירה, כי החשוד שלשל לכיסו מאות אלפי שקלים מתוך 30 עסקאות לפחות שביצע בייבוא כלי רכב, תוך העלמת הכנסות ממס הכנסה. פרט לכך, בחיפוש נוסף בביתו של החשוד, וכן במוסך השייך לאביו, נמצאו מסמכים הקושרים אותו לעבירות נוספות, בהן עבירות סמים (החזקה של חשיש וקנאביס).

החשוד שוחרר על ידי כבוד השופטת שוש שטרית בבית משפט השלום באילת בערבות של 20 אלף שקלים במזומן, וערבויות של 100 אלף שקלים.

מנהל מכס חיפה קובי יהב: "בתי המכס מתמודדים מזה תקופה ארוכה בתופעת עבירות ביבוא אישי של רכבי יוקרה לישראל. מדובר בעבירות חמורות של הנמכות מחירי רכב מפוארים על מנת להתחמק מתשלומי מיסי יבוא, מתן הצהרות כוזבות, זיוף מסמכים ואף "הלבנה" בארץ של כלי רכב שנגנבו בחו"ל. היות ומדובר בנזק כספי של מאות מיליוני שקלים בשנה, מינהל המכס ימשיך באכיפה מוגברת בנושא יבוא אישי של רכב".

לייק אחד ואתם בקהילה המוטורית הגדולה בישראל

  • עוד באותו נושא:
  • מרצדס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully