וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מרצדס לא תייצר מיני פרמיום

במרצדס לא מצאו הצדקה כלכלית למכונית מיני פרמיום דוגמת אודי A1 או מיני קופר. "אולי סמארט תורחב לקבוצה הזו"

השקה מרצדס A קלאס. אתר יצרן
מרצדס A קלאס. תשאר המכונית הקטנה ביותר של המותג הגרמני/אתר יצרן

מרצדס לא חולקת בינתיים את חיבת הענף למכוניות מיני יוקרתיות, ואין בכוונתה לייצר מתחרה ישירה לאופל אדם, אודי A1 או מיני קופר, כך אומר נשיא החברה הפרופ' דיטה זטשה במסגרת מסיבת עתונאים באחת משולחות המטה בברשיה, איטליה. "היו לנו דיונים ממושכים אודות קבוצת ה-B היוקרתית, אם צריך להרחיב את המשפחה או להשאיר את ה-A קלאס כמכונית הקומפקטית המובילה שלנו, והחלטנו שזה לא הולך לקרות".

זטשה מעריך שאין למרצדס מספיק מרחב להכנסות כלכליות שמנות בסמגנט הפרמיום הקומפקטי. לדבריו, הנוכחות של ב.מ.וו ואודי גוזלת נתח גדול מהקטגוריה, ולכן מעדיפים במרצדס להתמקד בקבוצות גדולות ובעלות חשיבות אסטרטגית ארוכת טווח.

הדיווחים הללו סותרים נתונים מ-2013 של ירחון הרכב הגרמני 'אוטובילד', שפרסם מידע אודות "מרצדס X", שם זמני לסדרת מכוניות שאמורות להתברג בין סמארט למרצדס A קלאס ובעלות של כ-20 אלף יורו לגרסאות בסיס. התכנית התבססה על שיתוף פעולה עם רנו-ניסאן לפיתוח מקביל של חטיבות הנעה. מכסת המכירות, על הנייר, עמדה על כ-100 אלף עותקים בשנה לשני הדגמים במשפחת מרצדס X.

ישנם פרסומים לפיהם סמארט, בבעלות דיימלר, עשויה להצטרף לתחרות עם מכונית מיני נוספת שתייצג את מרצדס. סמארט תשיק בחודשים הקרובים את הסמארט פור טו החדשה וכן את הפור פור, שתהיה בעלת בסיס גלגלים של כ-3.5 מ', ותתומחר מול אופל אדם ופיאט 500, בין השאר. סמארט לא ממש מצאה את מקומה כפי שקיוו בכירי הכוכב הכסוף, אולם ייתכן שמכונית מיני איכותית תשנה את פני הדברים.

עוד הרבה על מרצדס בוואלה! רכב

  • עוד באותו נושא:
  • מרצדס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully