וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ממתק לעיניים: מיני סופרלגרה ויז'ן

מיני וסדנת סופרלגרה הציגו בתערוכת היוקרה קונקורס דה אלגנס באיטליה את מיני ויז'ן סופרלגרה, מהדורה מיוחדת בניחוח רטרו קלאסי. לתעד ולהתמוגג

מיני סופרלגרה ויז'ן קונספט. אתר יצרן
מיני ויז'ן סופרלגרה. שילוב כוחות בין איטליה, גרמניה ורוח בריטית נוסטלגית/אתר יצרן

תערוכת המכוניות המפוארת 'קונקורס דה אלגנס' נערכה בסוף השבוע האחרון באגם קומו איטליה, ובמסגרתה חשפה קבוצת מיני מבית ב.מ.וו את אחד הקונספטים היפים ביותר שהוציא המטה ממינכן בשנים האחרונות: מיני ויז'ן סופרלגרה. מכונית דו מושבית שפותחה בהשראת מכוניות ספורט פתוחות גג משנות ה-60 וה-70 המונעת באמצעות מערכת חשמלית.

כנגזר משמה, היא נוצרה בהפקה משותפת של מיני, ב.מ.וו וסדנת העיצוב האיטלית ממילאנו - סופרלגרה ("סופר קלה"). בחברה הגרמנית מצביעים על עיבוד בדמותן של גרסאות קלאסיות ברוחן של מכוניות רודסטר בריטיות, בהן יגואר, ארסטון מרטין ובנטלי. היא מתהדרת במבנה מוארך עם מכסה מנוע קמור, בתי גלגלים גדולים בהם חישוקים בעיצוב רטרו, ומאחור עכוז שלקוח בחלקו אפילו ממכוניות ה-Z של ב.מ.וו.

תא הנוסעים הוא מלאכת מופת בכל קנה מידה. מיני וויתרה על שימוש בחומרים מוכרים מסדרות מודרניות, ובמקום זאת אמצה - כמו המעטה החיצוני, קבינה עם מראה מיושן וספורטיבי, עמוס ברכיבים קלאסיים מרתקים, בהם גלגל הגה גדול מאוד בעל 3 חישורים, ריפודים מהודרים מעור חום, רצועות אלומיניום, פלסטיק מחוזק, וצג אחד בודד המרכז אליו את כל בקרות המידע והבידור, כך שהקונסולה תהיה נקייה מקישוטים מיותרים ומתגים.

המנוע החשמלי של הויז'ן סופרלגרה נלקח ממיני E ככל הנראה, וזה מפיק עבורה טווח מרבי של כ-200 ק"מ בין טעינות, האצה ל-100 קמ"ש בפחות מ-8 שניות ומהירות מרבית של 160 קמ"ש לערך.

ייצורה של הויז'ן קונספט סופרלגרה לא נפסל על ידי בכירי המותג לפי שעה. לאחרונה הצהירה החטיבה הקטנה שבכוונתה להרחיב את המשפחה ולהחליף את דגמי הקופה והרודסטר שאינם מניבים עבורם רווחים כפי שציפו. מיזם אחד שעומד על הפרק הוא דגם דו-מושבי "עממי" שיתחרה במאזדה MX5 וצפוי להיחשף בשנה הבאה. בתנאים כאלה או אחרים, ייתכן שהסופרלגה תעבור הסברה לדגם סדרתי בעיצוב פחות רעיוני עם מנוע טורבו וכ-190 כ"ס. יהיה מעניין לעקוב אחר ההתפתחויות.

עוד הרבה על מיני בוואלה! רכב

מיני סופרלגרה ויז'ן קונספט. אתר יצרן
מיני סופרלגרה ויז'ן קונספט/אתר יצרן
  • עוד באותו נושא:
  • מיני

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully