וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רנו: אין ביקוש למכונית חשמלית

בחברת רנו מפנימים שהרפורמה החשמלית בענף הרכב עוד בחיתוליה. "השוק לא צעד בעקבותינו והתחזיות לא התממשו"

רנו זואי. אתר יצרן
רנו זואי החשמלית. סופר מיני אקולוגית. החברה מסרה אשתקד כ-19 אלך עותקים מכל הסדרות החשמליות המוצעות לציבור/אתר יצרן

מסתבר שהכשלון הצורם של בטר פלייס היווה קדימון לקריסת מגדל הקלפים. חברת רנו, ששיווקה עבור המיזם של שי אגסי את הפלואנס ZE בישראל, מודה ומתוודה כעת שציבור הנהגים עדיין אינו בשל למכוניות חשמליות בחצר הבית, כך עולה מתוך ראיון שקיימו מספר בכירים בחברה עם 'בלומברג' בצרפת. "אנחנו לא בסיטואציה שהשוק צעד בעקבות התחזיות שלנו", כך אומר מנהל אגף הפיתוח ג'רום סטול.

סטול מוסיף, כי המכונית החשמלית העממית היא בעלת פוטנציאל גדול, אולם רנו מסרה בסך הכול 20 אלף מכוניות חשמליות המקיפות את כל הסדרות הקיימות. לצד דברים אלו, מעריך כי הנהגים פשוט לא מרגישים צורך קיומי לרכוש דגם חשמלי בעתיד הקרוב, וכנראה גם לא בטווח של שנתיים. "אם אנשים לא יחושו מחויבות לאמץ מכונית חשמלית לשימוש רגיל ביום יום, זה פשוט לא יקרה", כך מדגיש.

במסגרת הראיון, העירו בכירי רנו כי היצרנית הצרפתית תחזק את היצע הטווינגו החדשה עם גרסה חשמלית, אולם סירבו לנקוב במועד השקה מאחר והמיזם "הוקפא" לדברם עד לתאריך לא ידוע. דובר רנו סתר חלק מהדיווחים, וציין כי הטויינגו לא תזכה למהדורה אקולוגית, אלא תמשיך להתבסס על מנועי הדיזל והבנזין הרגילים.

נשיא רנו-ניסאן קרלוס גוהן, שמוביל את החזית הטכנולוגית של שתי החברות, סבור, כמו כל דרג ההנהלה, שצריך לשקול מחדש את כל האסטרטגיה החשמלית. לרנו-ניסאן מסגרת תקציבית של 4 מיליארד יורו לפיתוח כלי רכב חשמליים, אולם היא תחמיץ את היעד המקורי, לפיו הייתה אמורה למסור כ-1.5 מיליון מכוניות חשמליות עד 2016.

רנו מוכרת כיום בשולחותיה מספר דגמים חשמליים, בהם הזואי, פלואנס, קנגו, והטוייזי. בשלב זה, מסתמן שלא נשקפת להם סכנה, אבל בהחלט עושה רושם שברנו יאלצו לחשוב פעמיים לפני שהם מחברים כלי רכב לשטקר.

עוד הרבה על רנו בוואלה! רכב

  • עוד באותו נושא:
  • רנו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully