וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וולוו XC90: במעמקי חלל הפנים

וולוו פותחת חלון ומאפשרת לגולשים להביט פנימה אל קבינת וולוו XC90 החדש שיוצג לראשונה בפריס. יוקרה קרירה והרבה טכנולוגיות בטיחותיות

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

קרוב ל-13 שנים ממתינים בשוודיה לוולוו XC90 החדש, שהפך עם הזמן לאחד מהקרוסאוברים המבוקשים ביותר בארה"ב לצידו של ה-XC60. הדור החדש עדיין לא נחשף רשמית כשמועד ההשקה נתפר לתערוכת פריס בספטמבר, אולם כדי לגרות את בלוטות החשק מפרסמת וולוו מספר תמונות של תא הנוסעים היוקרתי ממנו עולה כי הסקנדיבני המגודל מכוון גבוה אל הקרם של הגרמניות.

ה-XC90 ישמור על סידור ההושבה הקלאסי עם 7 מקומות ומרווחים גדולים בין השורות. הוא יבוסס על פלטפורמת SPA המודולארית של הנורדים (בדומה ל-MQB של פולקסווגן) המשרתת את כל צי המכוניות המתחדש של החברה בשנה האחרונה ותעשה כך גם בעתיד.

התמונה הראשית של הקוקפיט מצביעה על מראה יוקרתי שוולוו תאמץ בכל מכוניותיה הבכירות, ומכאן גם למדים אודות הוויתור המאוחר משהו של השוודים על הקונסולה המוברשת והמרחפת שמלווה את המותג שנים ארוכות. מבט מקיף מצביע על שימוש נרחב בעור, עץ איכותי, וצג מרכזי שגודלו כטאבלט קומפקטי ממנו ניתן לשלוט על כל המערכות. גלגל ההגה עוצב מחדש עם שליטה מלאה, וכן לוח המחוונים שלראשונה יהיה דיגיטלי לחלוטין.

השינוי הגדול ביותר הוא בתעלה הראשית. מרכז השליטה של הנהג ירד קומה מגוף הקונסולה לבורר סלקטיבי (חוגה) ממנה ינהל גם הנוסע את העדפותיו האישיות (גווני אמביינט לתאורה, מערכות ניווט, שמע, מיזוג, בלוטות' ועוד). פיתוחים נוספים שעשויים להופיע ב-XC90 כוללים חניה אוטומטית מתקדמת עם שליטה מרחוק.

בפעימה הראשונה, תשחרר וולוו את ה-XC90 עם מנוע היברידי שיחלץ תפוקה משוקללת של 300 כ"ס ו-60 קג"מ לערך בחיבור לתיבת הילוכים אוטומטית עם 8 יחסי העברה. בוולוו מבטיחים צריכת דלק "מובילת קטגוריה" בקרוסאובר המשפחתי, כך שיוכל להתחרות במיזמים האקולוגיים של אודי ולקסוס בין השאר.

סימן שאלה מרחף עדיין מעל עיצובו החיצוני. רמזים ניתן ללקט מדגם ה-XC קונספט (בתמונה) שהוכרז בתערוכת דטרויט. דגם זה מגלם בתוכו את הנוסח החדש של וולוו ב-4 השנים הקרובות לפחות, אולם מוקדם לדעת כיצד יעובד לצורתו הסופית. עוד פרטים אודותיו ייחשפו במהלך יולי הקרוב.

עוד הרבה על וולוו בוואלה! רכב

וולוו XC  קונספט. אתר יצרן
וולוו XC קונספט/אתר יצרן
  • עוד באותו נושא:
  • וולוו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully