וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כך תפעל לאחר תאונה ותזכה לפיצוי הולם

עו"ד וד"ר אסף ורשה, מאמר אורח

30.5.2014 / 8:10

היית מעורב בתאונה? קבל מספר המלצות מקצועיות כיצד לנהוג בתום האירוע כדי שלא ישלל ממך הפיצוי שמגיע לך, ובזמן הנכון

תאונת דרכים. ShutterStock
מייד לגשת לטיפול ולתעד כל פרט אפשרי בזירה/ShutterStock

חרף הפרסומים הרבים בתקשורת בנוגע לכללי הזהירות והאופן בו נדרשים לפעול נהגים לאחר קרות תאונת דרכים, המציאות מלמדת כי רבים לא הטמיעו את ההוראות החד משמעיות בנושא. מידי יום מתקיימים דיונים בבתי המשפט השונים בהם מתברר כי הנהגים פועלים באופן פזיז לאחר תאונת הדרכים, דבר אשר מוביל בסופו של יום להימשכות ההליכים המשפטיים, ולהקטנת גובה הפיצוי לו הם זכאים.

אין מדובר על אלפי שקלים בודדים, אלא על עשרות אלפי שקלים, לעיתים אף מאות. מאות אלפי שקלים שלא יגיעו לכיסו של הנפגע בשל אי הפנמת ההוראות. לפיכך, את ההוראות הבאות יש ליישם, במלואן. כפי שהן נרשמו. את שיקול הדעת השאירו לאחר מכן לעורך דין אולם אל תשלחו אותו לקרב מול חברות הביטוח מבלי שציידתם אותו כנדרש.

לתעד את זירת התאונה, מכל זווית

על אף הרצון המובן לפנות את הכביש לאחר קרות התאונה, אסור להזיז את כלי הרכב המעורבים, אלא וכלל ששוטר נתן הנחיה אחרת. מדובר בעבירה פלילית, לא פחות. כן, אומנם בשנים האחרונות עלתה המודעות להכרח לצלם את זירת התאונה, אולם במידה והדבר מתאפשר, אל תותירו את המלאכה רק לבוחן התאונות.

צלמו את מקום התרחשות התאונה, ואת המפגש בין כלי הרכב, מכל זווית אפשרית. הדבר יסייע במידה רבה לבירור נסיבות התאונה ואת מידת האחריות שיש לצדדים. כאמור, במקרים רבים לא מזומן בוחן אולם אין הדבר מעיד כי לא יוגש כתב אישום , ועל כן, תיעוד זירת התאונה ישמש גם במסגרת הליך זה ועשוי במקרים מסוימים להיות הגורם שיכריע האם דין רישיון הנהיגה להישלל .

מיחוש קל? פנה לטיפול

אף אם מדובר על מיחוש קל באצבע או על "חבטה קלה בכנף", יש לפנות לבדיקה רפואית מייד לאחר התאונה. נכון, זה מציק, לכאורה בזבוז של זמן, המתנה מייאשת בחדר המיון, שלל תחושות שעולות, אולם בשורה התחתונה – הפעולה הזו מהותית עד מאוד. לעיתים קריטית לצורך טיפול מדויק, הן רפואי והן משפטי בפציעות התאונה.

לעיתים, בשעות הראשונות שלאחר התאונה, הגוף והנפש בסטרס ומנגנונים רפואיים שונים גורמים לנפגע לא להרגיש את הכאב, זאת למרות שיש נזק כגון דימום פנימי או חבלה אחרת הדורשים טיפול . ומאחר ואנו דנים במיצוי זכויות הנפגע, ישנן חברות ביטוח שישמחו לשלוף את הטיעון כי השיהוי בפניה לטיפול רפואי מעידה על חומרת פציעה קלה מהנטען. ואף יותר מכך, הטיעון של אין קשר בין הנזק לבין התאונה הינו טיעון רווח. קל להעלותו ולעיתים , כל שכן בנסיבות בהן הנפגע לא פנה מייד לטיפול, קשה לסתור אותו. גשו מייד לטיפול רפואי.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors

על טעויות של אחרים אתם משלמים

כולנו בני אדם, גם הרופאים, ומעצם כך גם הם טועים. כך גם שוטרים וכל קשת הגורמים שבאים במגע עם הנפגע. ישנם מקרים רבים בהם השמטה של פרט מהרשומה, יצר קושי של ממש להוכיח כי יש קשר בין הנזק ובין התאונה. אז מה עושים? קוראים כל מסמך. פעם ועוד פעם. ואם צריך קוראים שוב. עד שמוודאים כי כל הפרטים נרשמו באופן מדויק. מצער לגלות בשלב מאוחר כי הרופא לא ציין כי התלונה לא נולדה בעקבות תאונת הדרכים. מצער לא פחות לגלות כי הפציעה היא ביד ימין אולם בטעות נרשם ביד שמאל. וזה קרה לא פעם.

הטרטור שווה כסף

הגעה מתמשכת למרכזים רפואיים, פיזיותרפיסטים ושאר הגורמים שמעניקים סיוע לנפגע, גוזלת זמן, כרוכה בטרטור עד לכדי מצב בו פעמים רבות הנפגע חדל מלצרוך אותם. הדבר יכול להוביל לכדי מצב בו חברות הביטוח יטענו כי נפגע אשר הפסיק לפנות לקבלת טיפול רפואי באופן רציף- הבריא. לכן, אל תהסס לפנות לקופת החולים לצורך ביצוע בדיקות וטיפולים שנדרשים להחלמתך. כך גם תוכל לשקף בפני בית המשפט ובפני חברת הביטוח את המצב הרפואי האמיתי, המלא והעדכני.

אל תשהה את הטיפול המשפטי בתביעה:

אמנם תאונת דרכים הינה אירוע טראומתי ויש רצון להדחיקו, כמו גם רצון להתמודד תחילה עם הכאבים והמגבלות, אך יש לזכור כי בזמן אמת ניתן לתקן או למצוא הסבר ביתר קלות לטעויות שונות, כמו גם לאתר מסמכים רלבנטיים, עדים חיוניים, וכד'. משעוברות השנים קשה יותר לשחזר או לתקן. זאת ועוד, לאחר שבע שנים תתיישן הזכות להגיש תביעה (לגבי קטין- שבע שנים לאחר הגיעו לגיל 18).

הכותב הוא ד"ר ועו"ד שמתמחה בדיני ביטוח ונזיקין
עוד משפט וביטוח בוואלה! רכב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully