וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השקה: פיאג'ו MP3 החדש. חושבים מחוץ לקופסא

2.6.2014 / 13:11

העיצוב לא שונה בהרבה, אבל מתחת למעטפת השינויים רבים. יש יותר בטיחות, יותר שימושיות ויותר נוחות. האם יש גם יותר מחיר?

פיאג'ו MP3. אתר יצרן
פיאג'ו MP3/אתר יצרן

במהלך חודש מאי הוזמנו על ידי אנשיPIAGGIO ונציגיהם בישראל, חברת עופר אבניר, להשקת הדגם החדש של ה- MP3 בפריז. את ההשקה בחרו אנשי פיאג'ו לקיים דווקא באחת הערים הגדולות והמרכזיות באירופה, המאופיינת בעומסי תנועה גדולים ובתנאי כבישים לא פשוטים הכוללים כבישים רבים המרוצפים באבנים חלקלקות שלרוב גם רטובות. למה דווקא שם? אולי דווקא בגלל התנאים המורכבים האלה, שגורמים לקטנועי 3 גלגלים לבלוט בזכות העלאת רף הבטיחות.

כבר 68 שנים שדגמי פיאג'ו השונים מעניקים לאנושות פתרונות תחבורה מעניינים. ראשונה הייתה זו הווספה, שנתנה את המענה הנכון למצוקת התחבורה שנוצרה לאחר מלחמת העולם השנייה. אחריה הגיעו ה-APE ומגוון קטנועים וכלים שרק האיטלקים יכלו לחשוב עליהם. מאז ועד היום מקפידים בחברת פיאג'ו לחשוב באופן מקורי ולא להסתפק בשיפור של הכלים הקיימים והם בהחלט חשבו באופן מקורי כשבשנת 2006 הפתיעה חברת פיאג'ו עם הצגת ה-MP3 - קטנוע עם שני גלגלים מלפנים ואחד מאחור.

פיאג'ו MP3. אתר יצרן
פיאג'ו MP3/אתר יצרן

והשאר כבר היסטוריה

150,000 קטנועי MP3 שנמכרו מאז ועד היום, הם ההוכחה לכך שהתעוזה השתלמה והרוכבים אימצו את הפתרון החריג - נתוני המכירות של ה- MP3 ממשיכים לעלות מאז ועד היום, למרות ההאטה בכלכלת אירופה בכלל ובמכירות דו גלגלי בפרט. לאורך השנים עודכן ה- MP3 מספר פעמים ויוצר במגוון נפחי מנוע בין 125 ל-500 סמ''ק וגם תחת המותג GILERA עם גרסה ספורטיבית FUOCO 500.

נחזור לשאלת הפתיחה. ובכן בצרפת נמכרו 70,000 MP3 ואם לשפוט לפי מה שרואים בפריז אז רובם נמכרו בפריז עצמה. כנראה שה- MP3 באמת העניק לצרפתים פתרון תחבורתי נכון לבעיות התחבורה בכרך העירוני ומבחינת אנשי פיאג'ו, הצרפתים הם אחת ההוכחות הטובות ביותר שרעיון ה- MP3 הוא רעיון מנצח.

לקראת 2014 החליטו אנשי פיאג'ו שהיגיע הזמן לעבור לדור הבא של ה-MP3 והתוצאה היא ש-80 אחוז מחלקיו שונים לעומת הדור היוצא, למרות שמבחינה עיצובית, השוני קטן. על פי ההצהרות, השינויים העיקריים לעומת הדגם הקודם נוגעים לצריכת דלק נמוכה ב-15 אחוזים, לעלייה ברמת הבטיחות האקטיבית בזכות מערכות בקרת אחיזה בבלימה ובהאצה ובזכות גלגלים ובלמים קדמיים גדולים יותר. בנוסף, ישנה מערכת P 3.M.P המאפשרת חיבור Bluetooth בין הסמרטפון למערכות השונות בקטנוע לשרת המרכזי של PIAGGIO, נפחו של תא האחסון גדל ועמו גם המושב, יש מגוון אביזרים נלווים כתוספות אופציונאליות ושני דגמים מעט שונים זה מזה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors
השקה פיאג'ו MP3. צרפת מאי 2014. אתר יצרן
השקה פיאג'ו MP3. צרפת מאי 2014/אתר יצרן

מעביר את כוח טוב יותר

ברכיבה ברחובות פריז הסואנים לא הצלחתי להגיע למהירויות של יותר מ-70 קמ''ש וגם זה לשניות מועטות בלבד, אך זה לא הפריע לי להרגיש את ההבדלים לעומת הדגם הקודם. דגמי ה-500 הקודמים התאפיינו בפעולת מנוע לא חלקה בעיקר בסל''ד הנמוך בזינוקים מהמקום ובתאוצות ביניים ממהירויות נמוכות. התוצאה עבור הרוכב הייתה קושי בהשתחלות בין טורי המכוניות ושליטה בעייתית על האחיזה של הגלגל האחורי בתנאי רטיבות. כל זה נעלם בדגם החדש, בזכות בית מצערת חדש לחלוטין עם שליטה חשמלית על המגופה ride by wire.

מערכת זו ממתנת את אופן העברת הכוח מהמנוע לגלגל האחורי ומאפשרת רכיבה במהירות זחילה ללא כל קושי, או תחושה של חוסר נוחות מצד המנוע והתמסורת. למערכת ישנן שתי מפות מתוכננות מראש המאפשרות את שינוי מהירות ואופן התגובה של המנוע למצב המצערת, בהתאם לבחירת הרוכב. סיבה נוספת להתנהגות הקטנוע במהירויות הנמוכות היא, הווריאטור החדש שמתחיל להשתלב בסל''ד נמוך יותר ופועל באופן לינארי יותר. בזכות מערכת ההזנה החדשה והתמסורת החדשה, פיאג'ו מספרים שהם הצליחו לחסוך 15 אחוז מצריכת הדלק ולהקטין את הזיהום.

הבדל משמעותי נוסף היא מערכת הבלימה שזכתה לקבל מערכת abs לכל גלגל בנפרד, בנוסף למשאבות חדשות ולדיסקים מוגדלים מלפנים. ההרגשה היא של בלמים מדויקים ופרוגרסיביים יותר וכאשר מתעקשים ומכניסים את המערכת לפעולה, היא עושה זאת באופן כמעט בלתי מורגש ופשוט מצליחה למנוע החלקה של הפרונט. בעיה אחת עם מערכת הבלימה החדשה, היא המרחק הגדול בין הכידון למנופי הבלמים, אותו לא ניתן לכוון וזה יקשה על רוכבים בעלי כפות ידיים קטנות.

אקססוריז, לא מילה גסה

מבחינת העיצוב השינוי המשמעותי ביותר הוא ויתור על תא האחסון בחלקו האחורי לטובת עיצוב נעים יותר בזכות צללית נמוכה יותר מאחור ללא ה"בליטה" שאפיינה את הדגם הקודם. למרות זאת נפח האחסון גדל וכפי שאתם רואים בתמונות, עדיין ניתן לאחסן שתי קסדות אמיתיות (לא חצי...) מתחת למושב. החישוקים הקדמיים הפכו להיות גורם משמעותי בעיצוב החדש ובדגם הספורט הצביעה בשחור מעניקה לקטנוע מראה ספורטיבי שהיה מאוד חסר בדגם הקודם. ההבדלים בין דגם הספורט לדגם הביזנס הוא רק בעיצוב של ריפוד המושב ובצביעה של החישוקים.

לטובת הרוכב הנוסף, המושב התארך ב-25 אחוז ורגליות הרוכב החדשות נשלפות החוצה כמו באופנועים. מערכת 3 P.M.P , שעדיין נמצאת בשלב הרצה מאפשרת לרוכב לחבר את הסמרטפון שלו לקטנוע ולקבל מידע על המערכות השונות בקטנוע. לשמש כמכשיר ניווט, לאפשר ניתוח של כל נתוני הנסיעה בגמר הנסיעה כולל מסלול הנסיעה, מצב המצערת ועוד.

שלל האביזרים שהוצגו מעידים על הביקוש הרב שיש למוצרים אלו בקרב רוכבי ה- MP3 ואכן בשיטוטים ברחובות פריז ניתן מיד להבחין שאין שני MP3 שנראים אותו הדבר. ארגזי מטען אחוריים בנפחים שונים, כיסויי רגליים וידיים לטובת החורף האירופאי, מושב GEL רך יותר, ואגזוז קל משקל ובעל מראה אגרסיבי מתוצרת ARROW לטובת ביצועים, סאונד ומראה ספורטיבי.

פיאג'ו MP3. אתר יצרן
פיאג'ו MP3/אתר יצרן

אל תחכו לבשורה במחיר

פיאג'ו ממשיכים בדרכם ומתמקדים בייצור כלי תחבורה יעילים וחדשניים, כאשר הפעם לא מדובר בתחילתה של דרך חדשה לחלוטין, אך בהחלט אם לשפוט לפי כמות החלקים החדשים, יש כאן קטנוע כמעט חדש לגמרי. שילוב בין טכנולוגיה עכשווית במערכות הבקרה האלקטרוניות השונות לבין מכלולים מכאניים איכותיים ונכונים יותר, עושים את ה- MP3לקטנוע נוח, חסכוני ובטוח יותר מהדגם היוצא ועל כך מגיעות מחמאות רבות לאנשי פיאג'ו.

ה-MP3 החדש יגיע לישראל לקראת סוף השנה. אין עדיין הצהרה רשמית על המחיר, אבל ספק אם זה יקבע נמוך יותר מקודמו. אנו נמתין בסלבלנות עד לביצוע העליה באופן רשמי, כדי לראות איך הקטנוע האיטלקי החדש מסתדר עם הכבישים הישראליים מעבר לאלה הצרפתיים.

גילוי נאות: הכותב היה אורח חברת פיאג'ו בצרפת


עוד על פיאג'ו בוואלה! רכב

קונים אופנוע או קטנוע חדש? כדאי שתבקרו כאן

לייק אחד ואתם חברים בקהילה המוטורית הגדולה בישראל

  • עוד באותו נושא:
  • פיאג'ו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully