וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פודיום שני לגל ברדה בסופרבייק צ'אלנג'

הדילמות לפני הזינוק, הדרמה שהתחוללה בפניה הרביעית, היציאה אל הכורכר וגם הגביע - גל ברדה הישראלי על מסלול הנאחס של פנוניה

יח"צ - חד פעמי

הפעם, אנחנו מתחילים ישר מהסוף. גל ברדה על הפודיום בסבב השני של אליפות הסופרבייק צ'אלנג'. מסלול פנוניה הטכני שבהונגריה מספק לגל אתגר עצום, אך גם את המקום השלישי. האם הוא מרוצה? "כן, בפעם הראשונה שכן, בכלל שלא ציפיתי, לא האמנתי שאצליח להגיע לזמנים של שני הראשונים בגלל היתרון שיש להם על המסלול. הם מאוד מהירים שם, אבל אני מבסוט כי הצלחתי אחרי שתי רכיבות על האופנוע, להיות יותר מהיר מהזמנים הקודמים שלי בכמעט שניה עם ה-1098. זה מה שהיה חשוב בעיני. לשמור על המקום השלישי, כדי לא להידרדר בניקוד ולקזז זמנים. עם האופנוע הקודם עשיתי זמן של 2:03.2 וזה אחרי ארבע שנות היכרות איתו ועכשיו ירדתי ל-2:02.7 והאופטימל אחרי 15 הקפות הוא 2:01".

גל מקפיד מאוד על הזמנים שכן בעונה הנוכחית, הוא החליט להביא את המדידות לרמה כמעט מדעית. תוכנת מחשב מיוחדת שמותקנת על האופנוע יודעת לחלק את המסלול למקטעים ולהראות לו באימונים היכן הוא מהיר, איכן פחות והיכן יש לשפר. "כדי להגיע לזמן כזה במיוחד על המסלול הזה, זו משימה קשה, שכן בזמן האימונים, אנחנו עולים למסלול עם רוכבים איטיים יותר ומספיקה ההתעכבות של חצי שניה אחרי רוכב כזה, סמן אחורי, כדי להרוס את הריכוז ואת הזמנים כולם. אז בסשן של 20 דקות, יש בקושי רב שתי הקפות שהן נקיות וללא הפרעות".

גל ברדה סבב אליפות סופרבייר צ'לנג' מירוץ פנוניה רינג. יוני 2014. ג'ונתן סאוור,
גל ברדה סבב אליפות סופרבייר צ'לנג' מירוץ פנוניה רינג. יוני 2014/ג'ונתן סאוור

פנוניה רינג - המסלול שכולם מתרסקים בו

עם השנים, לכל מסלול מירוצים נבנה מוניטין אודות ההתרחשויות בו, הקארמה שמרחפת על האספלט שלו. מבחינת גל, מדובר במקום נאחס לכל דבר. מכרים רבים מדי שלו התפרקו על המסלול, גם נפשית וגם פיזית. זהו מסלול טכני מאוד - כבר בישורת ישנה ירידה שמובילה אל הפניה הראשונה, כמעט 90 מעלות, כך שהכניסה לפניה נעשית כמעט על עיוור "הבלימה שם נעשית כמעט על פי האינסטינקט ובסרט של המירוץ אפשר לראות שאני בולם חזק מאוד ומחליק מעט את האחורי. באמצע הישורת היכן שנגמרת העליה ומתחילה הירידה, ישנו רגע קצר של ריחוף קל על המתלים ואם אתה מתפתה לגעת במנוף הבלמים, אתה מסתכן בנעילת הקדמי".

מעבר לכך, מספר גל על שלוש פניות במסלול של שינויי גובה דומים שגורמים לגלגל הקדמי לעלות ולהישאר באוויר למרחק של 30 או 40 מטר עד שהוא חוזר לקרקע. "אין כאן סכנה, אבל צריך להביא את האופנוע לכיוון עם העברת משקל מקסימלית, כדי לגרום למינימום עליה של הגלגל הקדמי לאוויר. זה פשוט מבזבז זמן. מכירים את האמרה שככל שהגלגל הקדמי עולה גבוה יותר אז אתה רוכב לאט יותר? זו בדיוק המשמעות של נקודות אלה ובמירוץ, אתה לא רוצה לרכב לאט".

הנאחס שגל מדבר עליו וגם חושש ממנו, פגש אותו באימון. המכונאי שבא עם גל הפעם מישראל החליף באופנוע בלמים מלפנים וגל עלה לסשן האימון. במשך שתי הקפות הכניס את הרפידות לפעולה בעדינות עד שהן מתאימות את עצמן ואחרי שתי ההקפות, לחץ על הבלמים חזק לפני פניה שמאלית, אבל נשיכה של ממש לא הייתה שם וגל נשלח ישירות אל החצץ. למזלו, זה נגמר רק בדפיקות לב. "ידעתי שאסור לי לגעת בבלמים ונתתי לגראבל להאט אותי וחזרתי למסלול להמשיך לרכב".

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא
גל ברדה סבב אליפות סופרבייר צ'לנג' מירוץ פנוניה רינג. יוני 2014. ג'ונתן סאוור,
גל ברדה סבב אליפות סופרבייר צ'לנג' מירוץ פנוניה רינג. יוני 2014/ג'ונתן סאוור

שניה לפני הזינוק

קבוצת הרוכבים ניצבת על עמדות הזינוק וגל מזנק מהשורה השניה במקום הרביעי. "בראש עבר לי רק דבר אחד - לשפר זמנים. שני הראשונים היו כל כך רחוקים ממני בזמנים ולא ציפיתי להגיע אליהם, אז מבחינתי זו הייתה יותר התמודדות שלי מול עצמי. אבל אני לא יכול לומר שלא קיוויתי שבין שני הראשונים יהיה קרב שיגרום להם לאבד זמנים".

אבל הלחץ האמיתי החל כבר שלוש שעות לפני הזינוק. יומיים קודם שמש מלאה את השמיים וביום המירוץ, התחזית הראתה חצי יום גשום וחצי יום עם שמש וכך באמת היה. ושוב הדילמה עם איזה סט צמיגים לעלות למסלול? גל מסמס לנו מרחבת השירות דקות לפני הזינוק - "אני לא יודע מה לעשות, אם לקחת סיכון ולהרכיב צמיגים יבשים או צמיגי גשם!!".

בהקפות החימום, גשם שטף את המסלול וגל עלה לרכב עם צמיגי הגשם שרכש כבר במירוץ הראשון בדילמה דומה ורבע שעה לפני שמתחיל החימום הסופי, גל מחליט לנעול את הצמיגים למסלול יבש - "יש לי שני ג'נטים ספייר והכנתי אותם מראש עם צמיגים, אז ההחלפה הייתה קלה יחסית. מתוך עשר הקפות של אימון בגשם, שלוש או ארבע הקפות משמשות רק להסתגלות, שכן זו רכיבה שונה לגמרי. לא רציתי לרכב יותר מדי, כדי לשמור צמיגים למירוץ במידה וירד גשם" - לא ניתן לרכוש צמיגים תוך כדי המירוץ, לפחות לא בכפול מהמחיר הרגיל, כך ששוב עניין התקציב מוסיף ללחץ הכללי, מסביר גל.

"לכולם היה הברור שהפעם יש מירוץ גשם. במקצה הסופרספורט 600 סמ"ק שעלו לפנינו, כבר בהקפת החימום שני אופנועים מתרסקים בפניה השלישית וממלאים את המסלול בשמן". הטיפול בנזק גורם לדחייה במירוצים ושוב עולה הדילמה האם המסלול יספיק להתייבש, כי הגשם פסק כבר". מארגני המירוץ החליטו על דחיה של כשעתיים בזינוק ואז שוב חזרנו להכנות למירוץ יבש, אבל בגלל העיכוב, כל מקצי המירוץ מקוצרים לחמש הקפות בלבד.

גל ברדה סבב אליפות סופרבייר צ'לנג' מירוץ פנוניה רינג. יוני 2014. ג'ונתן סאוור,
גל ברדה סבב אליפות סופרבייר צ'לנג' מירוץ פנוניה רינג. יוני 2014/ג'ונתן סאוור

זינוק חזק

האות ניתן וגל מזנק מהמקום הרביעי, כאשר הישראלי השני במקצה, דן טרוק שמזנק מהמקום השלישי, מפתיע ומעפיל קדימה אל החוד, אבל כבר בפניה הראשונה, קזאקו, מוביל הליגה עוקף אותו ובפניה הרביעית מתרחשת דרמה של ממש - גל משיג על הבלמים את טרוק ואת ינוץ (המקום השני בליגה), אבל גל מפספס הילוך, במקום בהילוך שני הוא נכנס בשלישי והחוסר בכוח ביציאה מהפניה, ינוץ הרומני משיב לעצמו את המקום השני וגל שומר על המקום השלישי.

"ראיתי שקזאקו וינוץ מתרחקים וניסיתי לשמור על קצב כדי שלא יתקרבו אלי מאחור, אבל לא מהיר מדי כדי לא לקחת סיכון מיותר ולהתרסק. היה לי ברור שלא אגיע אליהם, אלא אם מישהו מהם יקלע לצרה שתוריד להם את הזמן משמעותית".

מירוץ עם חמש הקפות נחשב לקצר, אבל בשל הלחץ המקדים להמירוץ עם דילמת הצמיגים וגם בגלל עייפות נגררת (יום קודם, גל השתתף במירוץ בן 10 הקפות שיועד כולו לאופנועים איטלקיים), בהקפה הרביעית גל החל להרגיש חולשה - "הידיים ננעלות. תוך כדי פניה אני מבין שאני כמו בלוק על האופנוע. בקושי מצליח לפתוח גז, בקושי מצליח ללחוץ על הברקסים בכל העוצמה וכשאתה לא משוחרר ככה על האופנוע, יש ירידה רצינית בזמנים. איבדתי שתי שניות מלאות בהקפה האחרונה".

גל ברדה סבב אליפות סופרבייר צ'לנג' מירוץ פנוניה רינג. יוני 2014. ג'ונתן סאוור,
גל ברדה סבב אליפות סופרבייר צ'לנג' מירוץ פנוניה רינג. יוני 2014/ג'ונתן סאוור

שבועיים למירוץ הבא בסלובקיה

ב-19 ליוני יגיע גל לאחד המסלולים הארוכים והמהירים בסבב הסופרבייק צ'אלנג' הרומני. במסלול זה, בשנה החולפת, היה גל איטי רק בשניה מקזאקו, מוביל הליגה - "זה המסלול שאני הכי מתחבר אליו בסבב ושם אני מאמין שיש לי את הסיכוי הכי גדול לשבור את מחסום המקום השלישי. אין סיכוי שאני חוזר משם עם פחות ממקום שלישי. זה לא מסלול מסובך, חוץ מנקודה אחת שבה אתה עולה עליה במהירות גבוהה ועובר לירידה מאוד תלולה וכ-50 מטרים אחרי שיא העלייה יש פנית פרסה. בסוף העליה הזו, כשהאופנוע בערך ב-200 קמ"ש, צריך לבלום חזק לפניה הזו בירידה. כל שאר הפניות הן פניות מהירות, איפה שלאופנוע שלי יש יתרון".

למרות החשיבות של המירוץ, גל לא יוכל להיעזר שוב בשירותיו של אבי ברמן המכונאי במירוץ הקרוב והדבר אומר ששוב תחזוקת האופנוע והכוונונים יפלו על גל ויוסיפו ללחץ הקיים ממילא. בסוף השבוע של פנוניה, גל השתמש בשני סטים של צמיגים, אבל למרות הקושי הכלכלי, הוא קיבל החלטה שלא זה מה שיעצור את ההתקדמות שלו - "מה שצריך לעשות אעשה כדי להשיג תקציב לצמיגים, בין אם זה לצמצם הוצאות בארץ בחיים הפרטיים או גם שם בזמן המירוצים. את היום הראשון של האימון אני מתכנן להעביר על הצמיגים מהמירוץ האחרון - גם אחרי חמש הקפות, נשאר עליהם מספיק בשר כדי שאוכל לפחות להתאמן עליהם".

עד כאן הפעם. בקרוב מאוד נעביר אליכם דיווח נוסף מהסבב השלישי, אמצע עונת הסופרביק צ'אלנג' הרומני שיערך כאמור ב-19 ביוני במסלול סלובקיה רינג.

עוד על גל ברדה בוואלה! רכב

ספורט מוטורי ישראלי ובינלאומי בוואלה! רכב

לייק אחד ואתם חברים בקהילה המוטורית הגדולה בישראל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully