וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עגבניה על גלגלים: פורד עשויה מקטשופ

פורד תחבור ל"היינז", יצרנית הקטשופ הענקית במיזם מורחב ממנו תפיק חברת הרכב תרכובות פנים

פורד אדג' 2015. אתר יצרן
פורד. תסתייע ב-HEINZ כדי לייצר תרכובות פנים לכלי הרכב. אדג' קונספט/אתר יצרן

פורד והיינז החלו לעבד תוצרי לוואי של קטשופ לתרכובות פנים קלות וזולות למכוניות הנוסעים של החברה האמריקנית, כך הכריזה פורד בימים האחרונים. לא בדיוק עגבניות על גלגלים, כי אם שימוש נבון לדברי היינז במחזור של פסולת מזון שמופצת לשימושים שונים במקום להיזרק ללא תועלת משנית. היינז סוחטת יותר מ-2 מיליון עגבניות בשנה ומייצרת המון אשפה שנובעת מקליפות וזרעי עגבניה.

תוצרי הלוואי של היינז נשלחים למרכזי פורד בדטרויט, שם הם מוסבים לשורות טבליות מהן ניתן לייצר מגוון חומרים שונים לרכב. שימוש אחד מיני רבים לדברי פורד, הוא רצועה אלסטית אך קשיחה, שמיועדת למחזיקי כוסות וחלקי פלסטיקה פנימיים שעשויים מקליפות עגבניה מיובשות.

זהו אינו המיזם היחיד של פורד עם היינז, שכן היא עובדת איתה על פתרונות שונים בתחום הגז, המים ומשאבי האנרגיה של תעשיית הרכב. לחברה גם שיתופי פעולה עם קוקה-קולה, במסגרתם ייצרה משענות ראש, כריות, ודיפוני דלתות ממרקם שעובד מפחיות שתייה.

הרבה יצרניות משתמשות כיום בחומרים ממחוזרים עבור כלי רכב, כך שלא מדובר כאן באירוע יוצא דופן, אלא היבט נוסף במסגרת המאבק בזיהום האוויר והקרקע שגם מוביל להוזלת עלויות ייצור היקפיות. מידי שנה אגב נגרטות בעולם מעל 20 מיליון מכוניות (כמחצית מהן בארה"ב), לכן כל תרומה לענף הפסולת הטכנולוגית זוכה לתמיכה נרחבת גם מצד הממשל.

עוד הרבה על פורד בוואלה! רכב

  • עוד באותו נושא:
  • פורד

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully