וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רכבי הפנאי קוברים את דגמי הסופר מיני, בינתיים

באירופה מעריכים שקטגורית הקרוסאוברים תדיח בשנה הבאה את קבוצת הסופר מיני מפסגת טבלת המכירות

השקת רנו קאפטצ'ור. ניר בן טובים
רנו קפצ'ור. קרוסאוברים מבוססי סופר מיני מבוקשים במיוחד/ניר בן טובים

הפריחה של קבוצת הקרוסאוברים הקומפקטית עומדת לחולל מהפכה בצמרת טבלת המסירות באירופה. על פי הערכות כלכליות של 'בלומברג' ו'אוט-ניוז אירופה', רכבי הפנאי האופנתיים יעקפו השנה בפעם הראשונה את סגמנט המכוניות הקומפקטיות הקטנות (סופר מיני) לאחר 8 שנות כהונה. על פי פילוח הנתונים, עולה כי סך מכירות מכוניות הסופר מיני יצנח השנה מ-2.72 מיליון כלי רכב ל-2.64 מיליון, בעוד מנגד יעלו מכירות הקרוסאוברים בשיעור חד מ-2.56 מיליון ל-2.76 מיליון.

מכוניות סופר מיני הן עדיין הלחם והחמאה של אירופה, כאשר הכוכבת של החבורה היא פורד פיאסטה ממנה נמסרו ברבעון הראשון כ-83 אלף עותקים, בעוד רנו קליאו סגנית לה עם 74 אלף כלי רכב ופולקסווגן פולו עם 73 אלף מסירות. אופל קורסה במקום הרביעי (64,465), פיג'ו 208 עם 62,243, טויוטה יאריס בעלייה ל-46,374, כשאחריהן דאצ'יה סנדרו הרומנית מבית 'רנו' עם 38,333, סיטרואן C3 עם 35,889, סקודה פביה שתוחלף בקרוב מסרה 29,257 מכוניות וסוגרת העשיריה סיאט אביזיה עם 28 אלף עותקים.

השינוי בולט במיוחד כשמביטים על פיג'ו 208 ורנו קליאו. אשתקד זינקו השתיים במכירותיהן באופן דומה נוכח רענון השורות, אולם בשלושת החודשים הראשונים של 2014 הן חוו ירידה דרמטית. מנגד, פיג'ו 2008, ורנו קפצ'ור, הקרוסאוברים המבוססים עליהן היו מדורגים כיום במקום דצ'יה סנדרו וסקודה פביה אם היו משובצים בנתונים של סגמנט הקומפקטיות.

"אני חושב שקניבליזציה מסויימת הייתה צפויה מראש, אבל אני מניח שרנו ופיג'ו לא הצליחו לשער או לחזות את מידת הצלחתם של הקרוסאוברים - מדובר פה בזינוק מהיר מאוד בקצב המסירות ובפרק זמן קצר יחסית", כך מסביר ג'ון מוסקיט מ'אוטומוטיב ניוז אירופה'.

טים אורקנט, אנליסט בכיר בחברת IHS אוטומוטיב, מחדד שישנה סיבה נוספת לירידה במכירות הסופר-מיני; שני דגמים חשובים שהיו פופולארים בעבר - פיאט פונטו ואופל קורסה, נמצאים בצומת דרכים. הקורסה מוחלפת, אולם פונטו חדשה תהיה רק ב-2016, וגם אז לא ברור אם תוכל להדביק את הפער התהומי שנפער בינה לבין המובילות, על אף שבאיטליה היא עדיין הסופר-מיני הנמכרת ביותר עם מעל 63 אלף מסירות. "אלה הן רק שתי מכוניות, אבל צריך לזכור שגם פורד פיאסטה מוחלפת בעוד שנה וחצי, ולכן יש להניח שתחול ירידה נוספת במהלך החודשים הקרובים".

הנאמנות של האיטלקים לפונטו אינה יוצאת דופן. רוב המותגים המקומיים הם הנמכרים ביותר. כך למשל בצרפת רנו קליאו מובילה ללא עוררין, בבריטניה פורד פיאסטה, בגרמניה פולקסווגן פולו, ובספרד סיאט איביזה.

ניסאן מייקרה. יצרן, אתר יצרן
ניסאן מייקרה/אתר יצרן, יצרן

מומחי הענף באירופה לא מציגים תחזית קודרת לקבוצת הסופר מיני, שכן לדברם המכוניות הקטנות ממלאות היום תפקיד הרבה יותר חשוב מבעבר, כפי שמסביר ראש מחלקת פיתוח בניסאן, אטיין הנרי: "מכונית סאב-קומפקט הייתה פעם שנייה במשפחה, אבל חלה אבולוציה משמעותית. לקוחות רוצים היום לקבל תמורה מלאה לכספם, ולכן אנחנו צריכים להשקיע יותר בכל היבט - איכות, אבזור, דינמיות וחסכון בדלק". עוד הוא מוסיף, "עד שנת 2020 השוק האירופי יתאושש לחלוטין מהמשבר, ודגמי הסופר מיני יחזרו להיות המבוקשים ביותר, עם כ-3.38 מיליון מסירות בשנה".

בישראל עומד נתח הקרוסאוברים הקומפקטיים על אחוזים בודדים, שכן השוק מורכב ברובו ממכירות לציי הרכב (ליסינג וכדומה). ניסאן ג'וק, חלוץ הקטגוריה במובנים רבים, עדיין נחשב למוביל מאז הושק בארץ לפני כשלוש וחצי שנים. אולם כיום עומד בפני שוק עמוס וצפוף שממשיך לתפוח ולהציג פתרונות שונים וחדשניים.


עוד הרבה חדשות בוואלה! רכב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully