וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחדל ב-GM: נזק במיליארדים

GM הפיץ בחודשים האחרונים 38 קריאות תיקון ל-16.5 מיליון כלי רכב. היקף השירות מוערך בכמעט 2 מיליארד דולר. המנכ"ל: "הרבה מהדגמים כבר לא מיוצרים יותר". בישראל: אלפי יחידות בלבד

ג'נרל מוטורס, מנכ"ל GM  מארי בארה ומארק רוס. AP
מארק רוס, סגן נשיא ג'נרל מוטורס ומנכ"ל GM מארי בארה. יאלצו לעמוד בפני ועדות קונגרס ולנמק אודות הליקויים במכוניות/AP

ימים לא קלים חולפים על דטרויט. הנתונים שפרסמה ג'נרל מוטורס אודות קריאות התיקון מפברואר ועד היום, מצביעים על רשלנות ואולי גם טיוח: למעלה מ-16.5 מיליון מכוניות הוחזרו לתיקון בעקבות ליקויים בטיחותיים שנחשפו במספר סדרות של המותג האמריקני. לא פחות מ-38 פרסומים שונים מקרב החטיבות יצאו דרך השלוחות בצפון אמריקה ללקוחות החברה, בהם נדרשים הנהגים לנדוד לדילרים או למרכזי השירות כדי לבצע את התיקונים.

מנכ"לית החברה, מארי בארה, שנכנסה לתפקידה ממש זה עתה, לא ציפתה כנראה למטח של ביקורות ושיבושים שיגרעו מכיסי התאגיד כ-2 מיליארד דולרים. היא תאלץ לטוס עוד מספר פעמים לגבעת הקפיטול בארה"ב, כדי לעמוד בפני ועדת קונגרס ומשרד המשפטים שיבקשו ממנה להסביר כיצד העלימה עין החברה מתקלות שידעה עליהן לכאורה במשך 11 שנים, אך מיאנה לדווח עליהן.

הריקול האחרון שפורסם בסופ"ש, הקיף מעל חצי מיליון דגמי שברולט קמארו שישובו למוסכים בגלל נקודת תורפה במתג ההצתה. מדובר בדגמים שיוצרו בין 2010-2014, בהם התברר כי נהג שקומתו גבוהה, עלול להסיט את מפתח ההנעה עם ברכיו ממצב "פעולה" רגיל למצב "מצבר" תוך כדי נהיגה ולגרום להשבתת מערכות הרכב. ב-GM קשרו את התקלה הזו למעורבות ב-3 תאונות דרכים עם מספר פצועים. בד בבד, שברולט מצאה קשר ישיר גם בין 13 מקרי מוות לבין כשל במערכת ההצתה בדגמי שברולט קובאלט ישנים שיוצרו בין 2003-2010.

מארי בארה לא חסכה ברעל שהופנה כלפי כמה אגפים פנימיים ב-GM שבאחריותם לטפל בנושאים אלו, ואף זימנה לשימוע 15 אנשים. במקביל לכך, משתדלת המנכ"לית החדשה להרגיע את הרוחות ואמרה כי 70% מקריאות התיקון מתייחסות למכוניות שכבר אינן מיוצרות על ידי GM, אולם נראה ששיא הסערה עוד לפנינו. ב-CNN פורסם כי רכב אחד מכל 10 זומן השנה לתיקון בארה"ב, ועד סוף השנה יחזרו לתיקון 35 מיליון כלי רכב - נתח גדול מהם של ג'נרל מוטורס. גם יו"ר פיאט-קרייזלר, סרג'יו מרקיונה התייחס לאירועים האחרונים, וציין כי היצרנים פועלים במשנה זהירות בתקופה זו. "אתם תהיו עדים לרגישות יתרה של כל המעורבים, ויהיו עוד הרבה תיקונים מכל מיני סוגים אפילו במספרים מוגזמים. אין ספק שהתעשייה תצטרך להתאים את עצמה לפרדיגמה הזו".

חלק מהתביעות מולן תעמוד בארה (כראש המטה) תהיינה במישור הפלילי בגלל אופיין הקטלני, אך רובן מרוכזות בתחום הנזיקין. פיצויים בגין תקלות במתג ההצתה יזכו להגנה מטעמים של חוסר אמצעים בימי פשיטת הרגל, אך בארה"ב מעריכים ש-GM ישלם בסופו של דבר סכומי עתק לנפגעים במסגרת הסכמי פשרה.

קריאות התיקון זלגו גם לסאאב (לשעבר בבעלות GM), שם יאלצו כ-29 אלף בעלי ה-9-3 קונברטיבל (גג נפתח) להגיע לשירות על מנת לפתור תקלה בחגורת הבטיחות. עוד נקראו השנה שברולט סוניק עם מנוע 1.8 ל' ותיבת 6 הילוכים אוטומטית בשל תקלה בתמסורת שמקורה בספק, וכן ביואיק לה-קרוס (15 אלף דגמים) בגלל חיווט לא תקין בדלתות שגורם לחלודה.

בישראל בכל אופן, הסתכמו הריקולים של GM בכמה אלפי יחידות. שברולט קרוז טורבו זומנה לאחרונה למוסך בגלל בעיות בציר הקדמי, וכן הוציאה היבואנית UMI קריאה לבעלי שברולט טרוורס משנתונים 2009-2014 בו ייבדק הכבל המעגן את חגורת הבטיחות לבסיס המרכב.

עוד הרבה על שברולט בוואלה! רכב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully