וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סיאט לאון פוזלת לשבילים

הלאון אקס-פריינס מצוידת צמד מנועי טורבו דיזל, בנזין והנעה כפולה בחיבור לתיבת הילוכים ידנית או רובוטית

סיאט לאון אקספריינס. אתר יצרן
סיאט לאון. ה-ST עולה על עקבים ומקבלת מיגונים ומרווח גחון סמלי/אתר יצרן

זה עדיין לא הקרוסאובר המתבשל של סיאט שיופיע ב-2016, אבל זו סנונית ראשונה המבשרת על כוון אחד אפשרי - קרוסוטורר עם הנעה כפולה. החברה הספרדית תחל לשווק בקרוב גרסת שטח קלה בשם X-PERIENCE על בסיס המכונית הקומפקטית סיאט לאון, שתגיע לשטחים לא סלולים עם מרווח גחון משודרג, מנועים גמישים והרבה מקום לציוד מטיילים בתא המטען הודות למבנה הסטיישני המרווח.

הלאון קרוסאובר לובשת מלתחת פנאי קלה כדי לסייע לה לחצות מעברים מעבר לאספלט השגרתי. סיאט התקינה לה מיגונים לצד חצאיות הצד, מעטה נוסף מלפנים תחת הסנטר, מאחור לחיפוי על מערכת הפליטה והויספה בצד הצורני חישוקי סגסוגת (שנראים די פגיעים) בגדלים של עד 18 אינטש במבנה של חמישה חישורים.

תא הנוסעים אינו שונה דרמטית מזה שהופק עבור הגרסאות הרגילות. שינויים בולטים יימצאו בעיקר בסוג המושבים המהודרים, קומבינציה של צבעי אדמה מיוחדים עם דיפונים איכותיים יותר בחלק מהנקודות בקבינה, ומן הסתם משובצים לוגואים של הדגם כדי לבדלו מיתר בני הבית. תא המטען הענקי מציע נפח של 587 ל' ועד 1,450 ל' בקיפול השורה השנייה.

קו המנועים מורכב ממספר יחידות TDI ומנוע בנזין 1.8 ל' עם כ-180 כ"ס ותיבת הילוכים רובוטית. יחידות הטורבו דיזל מתחילות במנוע 1.6 ל' עם 110 כ"ס, כשמעליהן מנוע ה-2.0 ל' TDI לו הספק של 150 או 184 כ"ס ו-39 קג"מ. בסיועה של תיבת ה-DSG7', זמן ההאצה ל-100 קמ"ש אורך בדגם הבכיר רק 7.1 שניות והמהירות המרבית היא 210 קמ"ש. צריכת הדלק הממוצעת לפי היצרן תהיה כ-25 ק"מ לליטר סולר.

מערכת ההנעה הכפולה מבוססת על מנגנון ההלדקס (דור חמישי) עם וויסות עוצמה בין הסרנים. העוצמה מוזנת קבע לגלגלים הקדמיים, אך באיבוד אחיזה הבקרה מפעילה גם את ההנעה האחורית במהירות תגובה מיידית. לנהג תהיה גם שליטה על כיול המצערת וההיגוי באמצעות בקרת נהיגה סלקטיבית (DPF), או Drive Profile function.

הלאון המחוספסת תצא לכבישים בעוד חצי שנה עם בכורה רשמית בתערוכת הרכב בפריס בספטמבר הקרוב. מיבואנית סיאט לישראל צ'מפיון מוטורס נמסר לוואלה! רכב כי הגעתה לישראל נמצאת בבדיקה.

עוד הרבה על סיאט בוואלה! רכב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully