וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אבארת' 500 אוטומטית עולה לקו הייצור

פיאט-קרייזלר החלה להרכיב במפעל במרכז אמריקה את הגרסה האוטומטית של אבארת' 500. חילול הקודש? האמריקנים לא חושבים כך

אבארת' 500 אוטומטית. אתר יצרן
אבארת' עם תיבת הילוכים אוטומטית/אתר יצרן

פיאט-קרייזלר הכריזה אמש (שני) כי המפעל בטולוקה מקסיקו החל סוף סוף בהרכבת אבארת' 500 עם תיבת הילוכים אוטומטית. המכוניות הראשונות תשווקנה לקראת תחילת 2015, עם בכורות מזדמנות עוד קודם לכן בתערוכות הרכב שעומדות על קו הזמן המידיי, בהן כאמור פריס שנערכת בספטמבר פעם בשנתיים.

תיבת ה-6 הילוכים האוטומטית נועדה בראש ובראשונה לחזק את הכניסה של אבארת' לארה"ב ולפנות גם לקהל הנשי ,יחד עם מותג אלפא רומיאו כחוד החנית של דגמי הספורט והפנאי. האמריקנים מעולם לא היו חובבי תיבות הילוכים ידניות, ונדמה שהמיזוג עם קרייזלר למעשה סלל את הדרך לגרסה זו כבר עם הדיווחים הראשונים אודות הגעתה של אבארת ופיאט' לאמריקה.

תיבת ההילוכים של אבארת' 500 פותחה על ידי אייסין היפנית, ואין בה אובר-תחכום אלא פעולה פשוטה וישירה עם חלוקה בסיסית לשש מהירויות. התמסורת תשודך למנוע ה-1.4 ל' טורבו עם הספק של כ-160 כ"ס ו-25.4 קג"מ מטווח זמין של כ-2,000 סל"ד. בנוסף לכך, בקרות נהיגה תהיינה נדבך מחבילת הספורט האוטומטית: הנהג יוכל לבחור בין מספר מצבים עם אפשרות כיול להיגוי, למצערת, גז-ביניים גם בתפריט וכן סיוע בבלימה בנהיגה מאתגרת במיוחד. הביצועים טרם פורסמו.

מנהל אבארת' בצפון אמריקה, ג'ייסון סטוייביץ': "המכירות של אבארת' 500 זינקו השנה ביותר מ-16%, ואנו חוזים כי אלה תגדלנה בהמשך השנה עם השקת התיבה האוטומטית". לא רק אבארת' כאמור תהנה מהשילוב החדש, גם החברה האם פיאט רוקחת תוכניות גדולות; נראה שה-500X, רכב הפנאי המבוסס על פיאט 500 יחובר לתיבה זו, כמו גם ה-500L המיניוואנית.

בישראל משווקת אבארת' (אבארט) את ה-500 ואת פונטו איבו עם תיבות הילוכים ידניות או אופציה לרובוטית בראשונה. טרם נמסרה תגובת היבואנית סמל"ת אם הגרסה האוטומטית תעשה את דרכה לישראל.

עוד הרבה על אבארת' בוואלה! רכב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully