וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נבלמה הירידה בתאונות הדרכים הקטלניות

ברשות הלאומית לבטיחות בדרכים מצביעים על האטה משמעותית בשלושת החודשים האחרונים. "היכולת להמשיך ולרדת תהיה קשה יותר ויותר"

בת 70 נהרגה מפגיעת נהג שאיבד שליטה על רכבו בחולון, מאי 2014. מד"א
30% מההרוגים הם הולכי רגל עד כה/מד"א

בדברים שנשא היום (שלישי) בוועדת הכלכלה של הכנסת הרשות ד"ר יעקב שיניין, הדגיש היו"ר כי בשלושת החודשים האחרונים נעצרה מגמת הירידה במספר ההרוגים בתאונות הדרכים הקטלניות בישראל. לאור ממצאים אלו, ביקש היו"ר להגדיל את תקציב הרשות שוב ל-550 מיליון שקלים ולשפר את יעילותה במגוון תחומים מהותיים. "הנתונים מתחילת 2013 מלמדים שישראל נמצאת בשלב שבו היכולת להמשיך ולרדת במספר ההרוגים נעשית קשה יותר ויותר".

בתחילת השנה חלה ירידה משמעותית של כ-20% לעומת התקופה המקבילה אשתקד, אולם זו נקשרה למיעוט ימי הגשם (כ-14 ימים) של תקופת החורף השחונה שסייעו להקטין את מספר תאונות הדרכים ברחבי הארץ.

אחת הבעיות החמורות השנה, הוא מספר הקורבנות בקרב הולכי הרגל. מתחילת 2014 נרשם זינוק שך 40% במספר ההרוגים המהווים כיום 30-35% מכל ההרוגים בתאונות דרכים בכבישי המדינה. פגיעים במיוחד עם ילדים במגזר הערבי שנפגעים ב"תאונות חצר", אך גם זקנים במגזר היהודי ואלו העוצרים בשוליים נמנים על ההרוגים.

ברשות יפעלו להחזיר את התקציב ליותר מחצי מיליארד שקל בשנה, כדי להפעיל רפורמה במספר תחומים בהם ליקויים תפקודיים, או נושאים שבהם נדרש המחוקק להתערב. אחת מנקודות התורפה לדברי הרשות הוא חיזוק צוות המוקדנים עם מוקד 100 והפעלת ניידות שירות ובטיחות שתהיינה זמינות לעזרה בתוך 15 דקות מרגע קבלת הקריאה.

לא פחות קריטי הוא הטיפול באופניים חשמליים. נוכח ריבוי הרוכבים בערים, הרשות תפעל לחדש את "הוראת השעה" ולאמץ תקן אירופי לאופניים עם מנוע עזר חשמלי. לפי הוראה זו, אופניים חשמליים עם דוושות יוגבלו ל-25 קמ"ש, ואילו אופניים עם מצערת יחייבו רשיון נהיגה. בנוסף לכך, ינסו לקבוע גיל מינימלי של 14 שנים לרכיבה על אופניים חשמליים, להכשיר מסלולי רכיבה מיוחדים ולאסור רכיבה על מדרכות לכל סוגי האופניים.

עוד מוסיפים ברשות, כי על פי התחזית המנחה, צפויה מצבת כלי הרכב בישראל להכפיל עצמה עד שנת 2030 מ-2.8 מיליון כלי רכב ל-5.4, ולכן יש להמשיך ולחתור להקים מערכת הסעת המונים יעילה, שכן בלעדיה תיווצר בעיה בטיחותית חמורה.

על פי נתוני הרשות הלאומית, עומד מספר ההרוגים בכבישים מתחילת השנה על 132 בני אדם, לעומת 156 בתקופה המקבילה אשתקד. מקום המדינה נהרגו בתאונות דרכים קטלניות 32,054 בני אדם, מהם 4,963 ילדים ובני נוער.

עוד הרבה על הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים בוואלה! רכב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully