וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ריסוק: 3 כוכבים לצרפתיות

סבב ריסוקים חדש של Euro-Ncap חילק 3 כוכבים מאכזבים לרנו מגאן, סיטרואן סי אליזה והתאומה פיג'ו 301

סבב ריסוק, סיטרואן סי אליזה. אתר יצרן
הצרפתיות העממיות כושלות בריסוק? לא בדיוק/אתר יצרן

מכון ניסוי הריסוק Euro-ncap מפרסם תוצאותיו למספר מכוניות חדשות שנבחנו לאחרונה במתכונת החדשה. מתוך הנתונים, עולה תמונה מעט מאכזבת עבור הצרפתיות העממיות, אולם בצד המצטיינות נמצאת מכונית גרמנית אחת - פולקסווגן גולף מיניוואן שגרפה חמישה כוכבים וציונים גבוהים בכל הסעיפים.

הקריטרונים המחמירים של המכון מורים שהיצרנים יאלצו למצוא פתרונות בטיחותיים במהרה. רק בחודש שעבר זכתה יונדאי i10 ל-4 כוכבים בעקבות עדכון התקנות, ונראה שגם המותגים האירופיים עלולים לספוג הורדת נקודות משמעותית.

הנבחנות המרכזיות הפעם, הן פיג'ו 301 וסיטרואן סי אליזה - צמד מכוניות משפחתיות שנמכרות בישראל (בעיקר לציים), ומדורגות כסדרות גלובאליות מוזלות. אי לכך, אין זה מפתיע שהצמד הצליח ללקט רק 3 כוכבים, עם הערות על פגיעה חמורה באיזור החזה, הברכיים והאגן בשל חלקים מרוסקים מלוח הבקרה הראשי.

עוד העירו הבוחנים על חולשה בפגיעות "צליפת שוט" ליושבים במושבים האחוריים, וכן על רגישות גבוהה של המרכב בפגיעות צד, כולל הגנה על ילדים שדורגה "סבירה" (עומס כבד על הצוואר).

הציונים: 33% עבור בקרות בטיחות אקטיביות, 54% עבור הגנה על הולכי רגל, 75% בהגנה על ילדים ו-71% בהגנה על מבוגרים.

רנו מגאן, מבחן ריסוק. אתר יצרן
רנו מגאן. הייתה קרובה ל-4 כוכבים/אתר יצרן

גם רנו מגאן נעה בין הצלחה לציונים בינוניים לפי המכון במבחן הריסוק, על אף שהממוצע שלה היה גבוה יותר משתי הצרפתיות האחרות ונגרע ממנה כוכב רביעי בגלל העידר הסבר מפורט אודות מצב חגורת הבטיחות מאחור בכל השפות. הבוחנים ציינו הגנה מקסימלית על ילדים (עד גיל שנה וחצי וכן עבור ילדים בני 3), ונראה שגם הצליחה למנוע פגיעות קשות בהולכי רגל ברמה נאותה.

הציונים: 83% בהגנה על מבוגרים, 78% (ילדים), 60% (הולכי רגל) ו-48% עבור בקרות בטיחות אקטיביות.

עוד בקרב הנבחנות: המכונית הקומפקטית MG3 שהצליחה לצבור 3 כוכבים. הבוחנים הפחיתו לה ניקוד בעיקר בשל חסרונן של בקרות בטיחות אקטיביות וכן בשל הגנה לקויה על מבוגרים.

כפי שדיווחנו בתחילת השנה, חלק מהיצרניות השנה תעבודנה קשה להגיע לציונים מקסימלים. בשלוש השנים האחרונות נדיר היה לפגוש במכוניות שנפקד מהן הכוכב החמישי, אולם בחודשים האחרונים חל שינוי קיצוני לאור החרפת המבחנים והדגשים שניתנים לבקרות אלקטרוניות (בלימה אוטומטית במהירות עירונית למשל).

עוד מבחני ריסוק בוואלה! רכב

  • עוד באותו נושא:
  • ריסוק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully