וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פיג'ו חותכת דגמים, מכריזה על יורשות

פיג'ו החלה בתהליך התייעלות במסגרתו תבטל מצד אחד מיניוואנים, קרוסאוברים ודגמים מיושנים, ומנגד תציג כלי רכב חדשים, חלקם מפוארים

פיג'ו 807. אתר יצרן
פיג'ו 807. המיניוואן המזדקן יוצא לפרישה בשל התכווצות הסגמנט באירופה/אתר יצרן

קרלוס טאוורס שמונה לאחרונה למנכ"ל פיג'ו-סיטרואן הכריז עם הכניסה לתפקיד כי המותגים הצרפתיים יעברו שינויים דרסטיים בחודשים הקרובים. עדות לכך אפשר למצוא בימים אלה, כאשר קונצרן PSA החל לחתוך דגמים משורותיו ולבצע את הפירוד הערכי בין פיג'ו - שתתחרה בפולקסווגן, לבין סיטרואן שתורד בדרגה ותתמקד בקטגוריות העממיות.

המכונית הראשונה שתאבד את מקומה ללא יורשת היא הפיג'ו 807 מיניוואן, מוביל נוסעים שיוצר בשני דורות מאז 1994, וחלק את מכלוליו עם סיטרואן C8, פיאט אוליסה ולנצ'יה זטה בין היתר. בכירים בענף הרכב באירופה מדגישים שהחלטה זו התקבלה בלית ברירה, שכן סגמנט המיניוואנים באירופה נמצא בנסיגה.

בנוסף לכך, פרסום בעתון הצרפתי Les Echos ציטט את דובר PSA שאמר שגם ה-207 פלוס - גרסה מרועננת של הסופר מיני הוותיקה, תרד גם היא בקרוב ממצבת הדגמים לאחר שהוחלפה לפני שנתיים כאמור בפיג'ו 208. גם הקרוסאובר 4008 שפותח על בסיס מיצובישי ASX נמצא כנראה ברשימת החיסול בעקבות כשלונו המסחרי, אולם דובר פיג'ו טרם אישר זאת רשמית.

טאוורס מכוון גבוה, והוא יפעל לחזק את פיג'ו להתחרות ראש בראש עם קונצרן פולקסווגן, וכחלק ממאמציו יצמצם את היקף הדגמים מ-25 כיום ל-16 בעוד שנתיים ועד 13 דגמים בלבד בשנת 2022. התמחור של המכוניות יהיה נקודת המפתח להצלחה, אולם סביר שהמחירים יושוו לאלו של הקונצרן הגרמני כדי להציע חלופה ישירה ולהקנות לפיג'ו מעמד של רכב פרמיום משפחתי.

בין הדגמים שכן יישארו בפיג'ו לעוד שנים ארוכות, נמנה את ה-108 החדשה, 208, 2008, 301 סדאן, 308 הצ'בק ו-SW, ה-3008, ה-408, ה-RCZ, ה-508 וה-5008. עוד על הפרק, פיג'ו ערוכה לייצר מכונית סאלון חדשה שתכנס לנעלייה של ה-607 (שגם היא לא חוותה הצלחה מסחררת). ה-608 תפותח במיוחד עבור הגדלת הרווחים בשוק הסיני, אבל היא תגיע לאירופה בהקדם, כמו גם קרוסאובר שיבוסס עליה, ה-6008.

"לפיג'ו-סיטרואן יש עודף מורכבות בצי הדגמים שלהם, והם חייבים לכווץ את המשפחות על חשבון נפחים ונתח שוק. הם בהחלט ישפרו את מאזן ההכנסות, אם הם ישקיעו בפחות מוצרים מסובכים", כך מסכם את הדברים ארנט אלינגורס, אנליסט בכיר בחברת ISI Autos.

עוד הרבה על פיג'ו בוואלה! רכב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully