וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פיג'ו 208 GTI: מהדורה חגיגית

פיג'ו מציינת 30 שנה להולדת ה-205 GTI עם גרסת מחווה מיוחדת של ה-208GTI. יותר כוח, כיול חד, אך המכסה מוגבלת מאוד

פיג'ו 208 GTI  מהדורת 30 שנה. אתר יצרן
פיג'ו 208 GTI בגרסת 30 שנה ל-205 GTI הקלאסית/אתר יצרן

פיג'ו מציינת בימים אלה 30 שנה לרגל הולדתה של ה-205 GTI האגדתית שהפכה למכונית פולחן ברבות השנים. ההוט האץ' החמה חיכתה ליורשת ראויה הרבה שנים עד להופעתה של ה-208GTI, ולציון האירוע וההישגים חשפה היצרנית הצרפתית מהדורה מוגבלת ומיוחדת שמסכמת שלושה עשורים.

לרוב, מהדורות מעין אלה מתעטפות בקישוטים וממעטות להתעבות בעקומת האנרגיה. אולם פיג'ו החליטה שהפעם יהיו גם ביצועים משופרים שיגיעו בחבילת הרכישה. בחזית מותקן אמנם מנוע ה-1.6 ל' טורבו המוכר, אלא שזה מחלץ כעת כ-207 כ"ס (תוספת של כ-10 כ"ס) והמומנט טיפס קלות גם הוא בשיעורים קלים, בעוד אחיזה לגלגלים הקדמיים מבוצעת בין היתר על ידי דפרנציאל מוגבל החלקה שנשלף מפיג'ו RCZ-R.

פיג'ו 208 GTI  מהדורת 30 שנה. אתר יצרן
פיג'ו 208 GTI מהדורת 30 שנה/אתר יצרן

התגבור של ה-208GTI מאפשר לה להאיץ ל-100 קמ"ש ב-6.5 שניות (6.9 ש') ועד מהירות מרבית של 225 קמ"ש. חיזוקים נעשו גם בכיול המתלים (הנמכה והקשחה קלה מאוד) לצד בלמי ברמבו בשני הסרנים. בסך הכול, בהחלט יש כאן אמרה מאחרי הגוונים הכפולים (שהם היחידים שבעצם מוצעים למכירה בגרסה זו).

עוד בצד החיצוני, חישוקי 18 אינטש מושחרים, לוגואים מבפנים ומבחוץ עם כיתובים סמליים וכן לוחית עליה הכותר "208 GTi 30th" עם מספר המכונית מוטבע בסדרת המכסה המוגבלת (שאינה ידועה כעת). בנוסף לכך, חדי עין יבחינו שצמד המפלטים מאחור אמצו יציאה עגולה (במקום טרפזית). בתא הנוסעים, שתמונתו טרם פורסמה, תמצאו הרבה איזכורים לכך שאתם ספונים בפיג'ו נדירה, וכן יהיו ברשימה הסטנדרטית מושבי אלקנטרה משודרגים וגימור שאינו קיים בגרסאות הרגילות.

פיג'ו תוציא את הגרסה למכירות מוקדמות בנובמבר, אולם תוספת המחיר נותרה עדיין בגדר תעלומה, כמו גם כמות המכוניות שתצאנה את המפעל. מעניין אם בישראל נזכה לראות כמה דוגמאות.

פיג'ו 208 GTI במבחן דרכים: כיף שחזרת
עוד הרבה על פיג'ו בוואלה! רכב

  • עוד באותו נושא:
  • פיג'ו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully