וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

GM תזמן עוד 8.3 מיליון מכוניות לשירות

היקף קריאות התיקון של GM הסתכם עד כה ב-28 מיליון כלי רכב שהוחזרו למוסכים. הפיצויים מוערכים במיליוני דולרים

מטה ג'נרל מוטורס. Paul Sancya AP, AP
ג'נרל מוטורס. הצרות נמשכות/AP, Paul Sancya AP

ג'נרל מוטורס תקרא לעוד 8.2 מיליון מכוניות למוסכים כדי לתקן תקלה במתג ההנעה, כך מפרסמת סוכנות הידיעות 'אי פי'. קריאת התיקון (ריקול) שהתווספה כוללת בעיקר מכוניות ישנות שיוצרו לפני שנת 2000, אולם חלקן גם ממודלים חדשים, לרבות מותג קדילאק. מתחילת השנה זימנה החברה האמריקנית 28 מיליון מכוניות לתיקון, שעה שהיא התוודתה לאחרונה כי היא מודעת ל-3 מקרי מוות, 8 פציעות קשות ו-7 תאונות הקשורות לריקול שהתפרסם אמש, אולם טרם פרסמה ממצאים הקושרים את נסיבות התאונה לכשל במתג ההנעה.

הריקול כולל מכוניות דוגמת שברולט מאליבו (1997-2005) ופונטיאק גרנד-פרי (2004-2008), וכן את קדילאק CTS משנות ייצור 2003-2014. לדברי GM, בכל המכוניות נמצא פגם דומה שעשוי לגרום לכיבוי המכונית ולהשבתת כל מערכות הרכב המופקדות על בטיחות הנוסעים בין היתר. החברה מבקשת מלקוחות שיקבלו הודעה להגיע למוסכים, להסיר בינתיים ממחזיקי המפתחות כל דבר שמוסיף משקל ועשוי לגרום למפתח לנוע בחופשיות למצב "מצבר" או אל כיבוי באופן פתאומי ומסוכן.

במקביל לכך, ג''נרל מוטורס מינתה בימים אלה מומחה לפיצויי נזיקין כדי שהחברה תוכל להעביר כספים למשפחות שנפגעו. היקף הפיצויים מוערך במיליוני דולרים, כאשר משפחות שבני יקריהן נהרגו כתוצאה מהכשל במתג, יקבלו מיליון דולר לפחות.

מנכ"לית GM מארי בארה אמרה לכלי התקשורת בארה"ב כי לא תחסוך במשאבים לתקן את כל הליקויים, וכבר החלה לפעול לאתר בשורות החברה את האחראים לטיוח התקלות ותדאג להדיח אותם מתפקידם. חלק מהליקויים כאמור, הוסתרו במשך למעלה מעשר שנים.

בישראל זומנו לאחרונה כמה מאות כלי רכב מבית GM לשירות, אולם רובם בשל ליקויים בכריות האוויר או במכלולים אחרים.

עוד הרבה על ג'נרל מוטורס בוואלה! רכב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully