וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גל ברדה: כשמקום שלישי כבר לא מספיק

גל ברדה, הישראלי המהיר בעולם, ממשיך ללטוש עיניים אל החוד. בינתיים, שוב ניצב על הפודיום, גם בסבב השלישי לאליפות הסופרבייק

יח"צ - חד פעמי

הסבב השלישי לאליפות הסופרבייק צ'אלנג' 2014 התקיים בשבוע החולף על גבי מסלול סלובקיה רינג המפורסם. זהו מסלול ארוך (5,922 מטרים), רחב (12 מטר בנקודה הצרה ביותר ו-20 מטר ברחבה) ומהיר במיוחד (900 מטר ישורת), בדיוק כמו שגל ברדה אוהב. "יש שני מסלולים שבהם האמנתי שאני יכול לשבור את מחסום המקום השלישי. הונגרו-רינג ועכשיו סלובקיה רינג". ובצדק, שכן על שני מסלולים אלה היה גל הכי קרוב בכל הסבבים של עונת 2013 אל זמני שני המתחרים שמקדימים אותו, קזאקו וינוץ - פער של 1.4 שניות בינו אל המקום הראשון ושניה מהמקום השני.

גל ברדה במירוץ סופרבייק צ'אלנג' 2014 מסלול סלובקיה רינג.
גל ברדה, הישראלי המהיר בעולם, מקום שלישי בסבב השלישי של אליפות הסופרבייק רומניה 2014

למה דווקא סלובקיה רינג?

גל ברדה הגיע אל כל אחד מהסבבים בעונת 2014 עם ציפיות להעפיל מעבר למקום השלישי, אותו הספיק לכבוש בשני המירוצים הקודמים. כבוד הפודיום כבר לא משביע אותו והוא ממשיך ללטוש עיניים אל מקומות שני הרוכבים שלפניו. סלובקיה רינג הוא אחד המסלולים האהובים על גל ולדבריו, היה לאחד המתאימים ביותר להשגת מקום גבוה יותר, או לפחות לקיזוז זמנים משמעותי ביחס לשני המובילים.

"זה מסלול ארוך ורחב מאוד, לא מאוד טכני ומבחינת הרכיבה, נטול פניות עיוורות, כמעט ללא שינויי גובה והוא עובד על בלימות והאצות חזקות - תכונות שבהן אני והפניגאלה 1199R שלי חזקים בהם" הסביר גל. עוד האמין גל שבזכות המעבר בעונה הזו לאופנוע החדש ביחס ל-1198 של העונה הקודמת, תוספת הכוח תעניק לו יתרון נוסף.

"באתי למירוץ הזה כדי לנצח או לפחות להיות באותה השניה של שני המובילים. אני לא רוכב שבונה על טעויות המתחרים שלו. זו לא התנהגות ספורטיבית וגם לא מקדמת אותך לשום מקום טוב. אני בונה על היכולות שלי להיות מהיר וזהו" סיכם גל.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

קשה באימונים. נקודה.

החשיבות הרבה שגל נתן למירוץ בסלובקיה רינג גרם לו להתאמץ מאוד תקציבית ולהביא עמו שוב את המכונאי הצמוד אבי ברמן, כדי שיעזור בתחזוקת האופנוע ובכוונונים, כדי שיהיה מרוכז ככל הניתן ברכיבה עצמה ולא במנהלות מסביב. "הפעם לא התעסקתי כמעט בכלום חוץ מהרכיבה. מתוך 100 אחוז הזמן שלי, השקעתי 90 אחוז ברכיבה ו-10 אחוז במנהלות ולוגיסטיקה. הפעם לא לכלכתי את הידיים, לא בדלק, לא בצמיגים ולא בכלום. רק רכיבה הייתה בראש שלי".

גל הגיע לימי האימון למירוץ עם רוח קרב, אך להפתעתו גילה ששני המתחרים הראשונים בליגה, הקדימו אותו ביום וכבר הספיקו לבצע יום שלם של אימונים על המסלול. דבר שנתן להם יתרון התחלתי לא רק בהכרה ובהסתגלות למסלול, אלא אפשר להם לבצע כיוונים עדינים לאופנוע שיסייעו לו למקסם את יכולותיו על המסלול הספציפי. למרות זאת, בסופו של יום האימונים הראשון של גל והשני של שני מתחריו, עמדו כל השלושה במסגרת הזמן של 2 דקות ו-13 שניות להקפה. ביום השני, הצליחו השניים לגלח שתי שניות מזמן ההקפה שלהם (2:11) וגל שיפר לזמן של 2:12 דקות להקפה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

אימונים יקרים ועמוסים

הכסף ממשיך להיות העניין הכבד ביותר עמו גל נדרש להתמודד. בעוד מרבית מתחריו נהנים ממימון מלא לפעילותם ואף חלקם מחזיקים קבוצות מלאות של אנשי צוות, מכונאים וכו', גל ברוב המקרים כמעט לגמרי לבדו ומממן בעצמו את ההשתתפות. למרות זאת, גל החליט לקושש את כל הנותר מהתקציב לסבב זה ולרכוש צמיגים טריים לכל יום אימון וכמובן גם למירוץ עצמו.

"ביום הראשון לאימונים רכבתי על צמיגי 'סופט' (צמיגים בתרכובת רכה. ק.ל) ואחרי 5 הקפות הצמיג התפורר לגמרי. זה מסלול ל'מידיום-הארד' לפחות בגלל המהירות הגבוהה של הרכיבה והמהירות שבתוך הפניות" הסביר גל. ביום השני לאומונים, גל האמין כי מצא את השילוב הנכון לצמיגים - 'מדיום' מלפנים ו'מדיום-הארד' מאחור ואז הוא הצליח להשיג 30 הקפות על הסט הזה, שעה נטו של רכיבת מירוצים.

אבל המזל לא ממש האיר פנים לגל, שכן הסבב הזה משך אליו רוכבים רבים, מה שהקשה עליו מאוד לקבל זמן אימון ראוי. "הגעתי עם תחושות טובות לאימונים, אבל בכל סשן היו 40-50 רוכבים ואם אתה לא מתזמן נכון את היציאה שלך למסלול, אתה כל הזמן צריך להתמודד עם רוכבים איטיים ובאיטיים אני מדבר על פער של 10-20 שניות יותר להקפה ממני. רוכב צריך מינימום שתי הקפות נקיות כדי לחמם את הצמיגים והקפה אחת ממש מהירה כדי לקבוע זמן טוב לזינוק. בקושי שליש מהסשנים שלי היו נקיים מספיק. זה מתסכל מאוד כי עד שאני משקיע הכל בצמיגים ובא ב'מוד' אטרף, הכל פשוט מתבזבז".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

המהירות נמצאת בפרטים הקטנים

במהלך האימונים המקדימים למירוץ, גל חבר אל ינוץ הממוקם שני בליגה להתייעצות חברית ומקצועית. "מערכת היחסים שלי עם ינוץ היא ברמה חברית טובה מאוד. סקרן אותי לדעת איך הוא וקזאקו הראשון מצליחים לשמר את פער הזמנים בנינו למרות ההשתדלות מצדי. ינוץ הסביר משהו שהכניס אותי לפרופורציה - מהירות הרכיבה שלנו זהה והפער בנינו לא נובע מהיכולת שלי או של האופנוע, אלא מהידע והיכולת שלהם לבצע התאמות קטנות באופנוע לכל מירוץ. הם משתמשים ב'דטה-לוגר' והם מקבלים ממנו גרפים שמנתחים באופן מלא את העבודה של האופנוע בכל רגע. כך הם יכולים לדעת איפה במסלול הם יכולים לקזז חלקיקי שניה, כמו למשל במשחק עם יחסי ההעברה וגלגלי השיניים ובמהלך מירוץ שלם, חלקיקי השניה האלה מצטברים לפער שבנינו".

גל כבר רכש בעבר מכשיר שכזה לתיעוד מידע באופנוע וכעת הוא מתכוון להשתמש בו באופן מלא ולא חלקי. גל נהנה לספר שלמרות המאבק התחרותי בינו לבין שני הראשונים, לינוץ לפחות, אין שום בעיה לסייע לגל ולהדריך אותו כיצד לנתח נכון את הנתונים והגרפים שמפיק מחשב הרכיבה. אולם גם כאן קיימת מכשלה כלכלית: כדי לבצע התאמות מושלמות, גל זקוק לשבעה או אפילו שמונה גלגלי שיניים בגדלים שונים ומחיר יחידה שכזו עומד על כ-150 יורו. כמו כן, התאמות שכאלה מחייבות אימונים אינטנסיביים יותר ביום נוסף לפחות, כפי שעושים מתחריו וגם לכך יש עלות לא מבוטלת.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

סבב שלישי, מקום שלישי, שוב

ביום המירוץ השמש זרחה מעל סלובקיה רינג ולא היה ספק באשר לסוג הצמיגים לפתוח את המירוץ. ינוץ וקזאקו עדיין נמצאים בפער של שניה להקפה מגל אך הוא עדיין לא מאבד תקווה לעקוף לפחות אחד מהם. ברגעים האחרונים לפני הזינוק גל מחליט לנעול צמיגי 'מדיום' ולא 'הארד', כדי להרוויח עוד מהירות בפניות על חשבון אורך החיים שלהם, בתקווה לקזז את השניה המיותרת.

האות ניתן וגל זינק מהעמדה החמישית, כשבינו לבין ינוץ וקזאקו, שני מתחרים מקטגוריה מקומית. גל פותח חזק מאוד וכבר בזינוק עוקף את ינוץ (מקום שני בליגה), אך זה לא נשאר חייב ובפניה הראשונה הוא עוקף את גל על הבלמים בקו החיצוני וחוסם אותו כדי שלא יאיץ לפניו. כעת ינוץ נמצא בין גל לקזאקו והוא השתדל להצמד חזק אל הגלגל האחורי של המקום הראשון. "ינוץ פשוט שם את קזאקו על הכוונת. כמוני הוא מחזיק במקום השני כבר שבעה או שמונה אירועים וזה מתסכל אותו מאוד. אבל קזאקו הוא רוכב מאוד אלים על המסלול. יש לו רוח קרב שאין לאף אחד. הוא חוסם ונאבק במרפקים ובשיניים וכולם יודעים שאם אתה מעז לנסות לעקוף אותו, יש מצב ששניכם תתרסקו".

הקרב על המקום הראשון ממשיך לאורך כל המירוץ ובפניה 5 גל נצמד לרוכב האוסטרי (מקום רביעי כללי). בפניה זו, האוסטרי מנסה לבצע עקיפה על גל בתוך הפניה, אבל רכיבה הגנתית של גל חוסמת אותו. בסופה של הירידה, גל נותן את כל מה שיש לו כדי להשאיר את האוסטרי מאחור, אך זה ניסה לבלום מאוחר יותר מגל, אך ההימור לא השתלם והאוסטרי יצא מהמסלול אל הדשא.

"עד ההקפה השלישית הייתי קרוב אל המובילים, אבל אז הם התחילו להגדיל את הפער ולהתרחק. המלחמה בניהם רק החריפה ובמלחמה שכזו קל לעשות טעויות, אבל למרות הכל הם כבר היו רחוקים מדי וגם ביני לבין הרוכב שמאחורי היה פער גדול, אז החלטתי להוריד מעט אגרסיביות כדי להפחית סכנה של התרסקות. במירוץ הזה היו 8 הקפות ואת הזמן המהיר ביותר שלי קבעתי בהקפה השישית וזה אומר שאני בכושר טוב".

הפער בן הרוכבים נשמר עד סוף המירוץ וגל מסיים במקום השלישי בקטגוריה ורביעי בכללי מתוך 170 רוכבים וזה הישג מרשים מאוד, אבל את גל זה לא ניחם. "ירדתי מהמסלול ב'דאון' רציני. כולם ניסו לעודד אותי ושמחו בשבילי, אבל אני ממש מאוכזב מעצמי". סינן גל והשפיל עיניים, אבל כמו שאנחנו מכירים אותו, הדבר לא מפחית מהתקוות שלו למירוץ הבא שיתקיים ב-11 ביולי בברנו.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

מתכוננים לסבב הרביעי

בשנת 2013 המירוץ בברנו היה גשום, שכן הוא נערך בחודש מאי ולכן הפער בין זמני ההקפות של הרוכבים היה קטן מאוד. עכשיו, כשהמירוץ בברנו יתקיים בשבוע השני של חודש יולי, הסיכוי לגשם קלוש – "אני מעדיף מירוץ גשם כי אז ה'סט-אפ' של האופנוע פחות משמעותי והזמנים מצתמצמים. אם ינוץ יעזור לי לנתח את ה'דטה-לוגר' ואוכל להתאמן מספיק, אעשה הכל כדי לצמצמם עוד את הזמנים. עם 'סט-אפ' טוב וגם הרבה אומץ, יש מצב...". אנחנו נמשיך לעקוב אחר גל גם בסבב הרביעי, אז המתינו גם לדיווח הבא שלנו.

עוד על גל ברדה בוואלה! רכב

עוד ספורט מוטורי בוואלה! רכב

לייק אחד ואתם חברים בקהילה המוטורית הגדולה בישראל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully