וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פולקסווגן חיפושית בגרסת פנאי

חותם רשמי ניתן לפולקסווגן חיפושית בגרסת שטח קלה, עם בכורה חגיגית בתחילת 2016. המנוע נלקח מגולף GTI

מכונית הקונספט, פולקסווגן ביטל DUNE שהוצגה בתערוכת דטרויט עוברת לייצור סדרתי, כך הכריז השבוע קונצרן הרכב הגרמני. החיפושית המחוספסת תזכה למרווח גחון משודרג, מיגונים קלים מפני חול וסלעים ומנועים חזקים שישרתו אותה הן בכביש והן מחוץ לאיזורים הסלולים. המחיר לעומת זאת, עוד נותר בגדר סימן שאלה.

החיפושית שטח גדולה ורחבה מהחיפושית הרגילה. הגחון הוגבה ב-5 סנטימטרים, המתלים ב-2 סנטימטרים לערך, הולבשו עליה צמיגים מתאימים לנהיגה על חול ושבילים ובתוכם חישוקי 19 אינטש (שנראים קצת אלרגיים למפגעי הטבע).

המנוע היחיד והבכיר לעת זו, משותף לפולקסווגן גולף GTI, אם כי בהספק של הגרסה הבסיסית ועל משקל גבוה בכמה עשרות קילוגרמים. המנוע מחלץ 210 כ"ס ובסיועה של תיבת DSG6 מאיץ בה ל-100 קמ"ש ב-7.5 שניות. המהירות המרבית היא 220 קמ"ש וצריכת הדלק כפופה לעומסים, אם כי היצרן מצהיר על כ-12 ק"מ לליטר בממוצע.

דבר אחד שנעדר מ"ביטל DUNE", הוא המצאותה של מערכת הנעה כפולה. כן, הכוח עובר בגרסה זו לגלגלים הקדמיים, ומכאן שכל יצר הרפתקנות מעבר לשביל הסלול יהיה באחריות הנהג בלבד.

פולקסווגן פנתה לפני 15 שנים להפיח חיים בחיפושית לשטח, אבל המיזם נתקע בגין עלותו הכלכלית הגבוהה. בדומה לאז, גם הפעם המשוב מהקהל כלפי המכונית היה חיובי, ולכן הוחלט נוכח פריחת הקרוסאוברים בתקופה זו, לאפשר לה לעבור מרצפת העריכה לרצפת הייצור כבר בחודשים הקרובים. בהחלט ייתכן שנראה אותה כאן בישראל בעתיד הלא רחוק.

עוד הרבה על פולקסווגן בוואלה! רכב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully