וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בוגטי ויירון תהיה היברידית?

בוגטי שוקלת לייצר דור חדש של ווירון עם מערכת הנעה היברידית ו-1,500 כ"ס. "היא לא תהיה פחות מרתקת מהדגם היוצא"

בוגטי ויירון. אתר יצרן
בוגטי ויירון. שוקלים מה לעשות עם הדור הבא/אתר יצרן

כמעט שנתיים מנהלים בכירי בוגטי דיונים אודות עתידה של הויירון הנוכחית, מכונית העל הקיצונית שעלותה כ-1.7 מיליון דולר ונעה בין חיים ומוות. אולם, דיווח של סוכנות הידיעות 'רויטרס', מעלה אפשרות שונה, לפיה היצרנית הצרפתית-איטלקית תייצר את הויירון הבאה כשהיא נושאת בקרביה מנוע היברידי מתקדם.

על פי פרסומי הסוכנות, הויירון החדשה תהיה מהירה יותר מקודמתה, שחצתה את רף ה-431 קמ"ש ונחשבת לסדרתית המהירה מסוגה (אם כי איבדה את תואר המכונית המהירה בעולם להנסי ונום GT). בוגטי תשתיל בגופה המסיבי מנוע 16 צילנדרים מחובר למנועים חשמליים שהספקם המשולב יעלה על 1,500 כ"ס - 200 כ"ס יותר מהגרנד ספורט ויטס הנוכחית.

בשלב זה, פורסם כי בוגטי, בבעלות פולקסווגן, פתחה תכנית אב-טיפוס למכונית שתירש את הווירון ב-2015. הדלפות מתוך בוגטי, מורות כי מנכ"ל החברה, וולפגנג דורהיימר מעדיף מערכת הנעה היברידית מסיבות מגוונת, בהן גם המנעות מקנסות לאור תקנות זיהום אוויר, וכן בשל פיתוחן של מכוניות על היברידיות מטעם פורשה, מקלארן ופרארי.

"מעבר למערכת כזו נראה כמו צעד לוגי מבחינת בוגטי", אומר סטיבן ברטזל, מנהל מחקר ופיתוח במכון התחבורה בקלן. "על ידי הפחתת זיהום אוויר ועיבוי החוזק המנועי יש להם תירוץ טוב להשתמש במנועים משולבי חשמל".

קונצרן פולקסווגן רכש את בוגטי ב-1998 יחד עם למבורגיני ובנטלי כד לבסס עצמו כמשווק מכוניות קיצון. רווח גדול לא מניבה בוגטי עבור פולקסווגן, ולמעשה פורסם מידי שנה שכל דגם שיוצא את המפעל מסב להם הפסדים כבדים. הווירון מיוצרת משנת 2005 והיקף המכסה הסתכם ב-450 עותקים, מהם נותרו עוד כ-20 במחסני החברה.

דבר אחד מבטיח דובר בוגטי לפני שתהיינה מהפכות: "הווירון הבאה לא תהיה פחות מרתקת מהדגם הנוכחי. ללקוחות שלנו ציפיות גבוהות ואנחנו מחויבים להם".

עוד הרבה על בוגטי בוואלה! רכב

  • עוד באותו נושא:
  • בוגטי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully