וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פולקסווגן: "שום דיונים על מיזוג עם פיאט"

האם בכירים בפולקסווגן מנהלים שיחות עם מקביליהם בפיאט? שאיפת הקונצרן הגרמני לכבוש את צמרת הענף עשויה לממש עסקה כזו, אבל בפיאט מכחישים

פולקסווגן קרוס-קופה. frank augstein, AP
פולקסווגן. היו או לא היו שיחות עם פיאט?/AP, frank augstein

דיווח של הירחון הגרמני Manager Magazin גרם לסערה בכלי התקשורת באיטליה בעקבות פרסומים אודות מיזוג אפשרי בין פיאט-קרייזלר לקונצרן פולקסווגן. על פי הירחון, בעלי המניות בפיאט רוצים להתמקד במותג פרארי ולזנוח במידה מסוימת את הייצור בהיקפים מסחריים, ולהפקיד בידי פולקסווגן את האחריות לסייע לקרייזלר להגיע להישגים משמעותיים בארה"ב ולצבור מומנטום.

משפחת אניילי, שמחזיקה ב-30% נתח בחברת פיאט כיום הכחישה שהתקיימו דיונים עם בכירים מפולקסווגן לגבי שיתוף פעולה מסוג זה. גם דובר פולקסווגן הגיב בצורה דומה וטען שלא היו מגעים בין שתי החברות ולכן עולה ספק גדול לגבי דיוק הדיווחים שמגיעים מגרמניה. במאמר מוסגר, פירטו עורכי הירחון הגרמני שיו"ר פולקסווגן מרטין ווינטרקון מנהל שיחות "צפופות" עם כמה ממנהלי פיאט באירופה, אך לא ידוע מה נאמר בהן ובמה עוסקות.

מומחים בענף הרכב באירופה, גורסים שפולקסווגן עשוי לשקול רכישה גדולה על מנת לצמצם את המרווחים מטויוטה ולהגיע למקום הראשון בעולם, כיצרנית הרכב הגדולה ביותר. "יש להם שאיפה גדולה להגיע לזה", אומר יורגן פייפר מחברת 'בנקוס מלצר' מפרנקפורט. "רכישה בסדר גודל כזה תעמיד אותם בעמדה אסטרטגית מצויינת באופן מיידי. מצד שני, זה פשוט לא ריאלי ומיזוג כזה ייתקל בהרבה מכשולים: פיאט מתקשה מאוד באירופה והיא גם מוקצית בחלק מהמדינות המתפתחות, כמו בדרום אמריקה".

מקורבים לפולקסווגן חידדו שגם אם התקיימו שיחות בין הצדדים אודות רכישה כזו או אחרת, אלה נגעו לספקים שנמצאים באחזקת פיאט, כמו חברת מגנטי מרלי או לכל היותר על מותג אלפא רומיאו - שנמצא זמן רב על השולחן נוכח מצבו העגום. יש להניח שאפשרויות אלה הרבה יותר הגיוניות, במיוחד לאור המאמצים שמשקיע יו"ר פיאט-קרייזלר מרקיונה בשיקום תדמיתה של פיאט בארה"ב והחדרת אלפא רומיאו מחדש לאמריקה.

לייק אחד ואתם בקהילה המוטורית הגדולה בישראל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully