וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פורשה קאיין מתחדש

פורשה קאיין זוכה לרענון קל של הדור השני כאשר מרבית השינויים באגף האקולוגי. בכורה בתערוכת פריס

פורשה קאיין 2015. אתר יצרן
פורשה קאיין 2015. שינויים קלים ביותר/אתר יצרן

בפורשה נוקטים במשנה זהירות כשהם פונים לטפל באחד מרבי המכר החשובים שלהם, רכב הפנאי היוקרתי פורשה קאיין. לראייה, גרסת 2015 מתוחת הפנים היא אבולוציה בחצי הילוך של הדור השני שנחשף לפני כ-4 שנים, ובמסגרת זו אפילו לא ממש טרחה היצרנית משטוטגרט להפיץ את את תמונת תא הנוסעים של הקרוסאובר הגרמני (אולי משום שמכסת החידושים בקרביו קטנה עוד יותר, אם כי דווח על גלגל הגה חדש וצג ראשי מעודכן).

מתיחת הפנים הקוסמטית היא סמלית וצנועה. העיצוב החיצוני נאמן למקור כשרק שינויים בפגושים וביחידות התאורה בולטים לעין, כשבין היתר מספרת פורשה שנעשו הגדלות של פתחי היניקה על מנת לשפר את זרימת האוויר וקירור המערכת המנועית.

בקו המנועים של הקאיין התווספו מספר חטיבות כוח מעניינות. הראשונה שבהן היא יחידה היברידית שפותחה על בסיס המנוע ה-918 ספיידר, ה-S E-Hybrid עם יכולת טעינה מהשקע (פלאג-אין) ומשך טעינה של כ-5 שעות.

הסוללות, מסוג לית'יום איון קומפקטיות מסוגלות להקצות לנהג טווח נסיעה חשמלי של עד כ-20-40 ק"מ לכל היותר (תלוי בתנאי הדרך והעומסים), בעוד ההספק המרבי של מנוע הבערה בצירוף המנוע החשמלי הוא כ-416 כ"ס ו-61 קג"מ. נתונים אלה מקנים לקאיין ההיברידי האצה מהמקום ל-100 קמ"ש ב-5.9 שניות ועד 250 קמ"ש מבוקרים אלקטרונית (עד 150 קמ"ש על המנוע החשמלי בגפו) בסיועה של תיבת 8 הילוכים. צריכת הדלק שופרה בעשרות אחוזים, וזו עומדת כעת על 29 ק"מ לליטר, ונתון ה-CO2 קוזז משמעותית.

בהמשך הרשימה, מנוע 3.6 ל' טורבו כפול שנלקח מהמקאן. יחידה זו יורשת את מקומה של ה-4.8 ל' V8, ומחלצת כ-420 כ"ס (0-100 קמ"ש ב-5.4 ש'). הקאיין טורבו הבכיר במשפחה, ישא בחזיתו מנוע 4.8 ל' שמונה צילינדרים בעל תפוקה מרבית של 520 כ"ס. כשהרגל מוברגת לרצפה, הוא מאיץ ל-100 קמ"ש ב-4.4 שניות בלבד. באגף הדיזל, יחלו המנועים ב-3.0 ל' V6 לו 260 כ"ס, ועד 4.2 ל' דיזל V8 עם 385 כ"ס. מלבד החידושים במנוע ובעיצוב, פורשה טוענת שהקאיין 2015 הרבה יותר מאוזן מבחינת התאמת הכוח ליכולות השלדה. שדרוגים נעשו במתלים ובבלמים, וכן במערכת ההנעה הכפולה.

בבריטניה, המחירים יחלו ב-49 אלף לירות שטרלינג (275 אלף שקלים לערך) לדגם הפשוט ביותר (דיזל), עבור ל-60 אלף לירות שטרלינג לקאיין ההיברידי וכלה ב-93 אלף לירות שטרלינג לדגם הקצה, הקאיין טורבו. הקאיין יוצג בתערוכת הרכב בפריס באוקטובר ויגיע אלינו זמן לא רב לאחר מכן.

עוד הרבה על פורשה בוואלה! רכב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully