וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פולאריס סלינגשוט: רודסטר פראית

יצרנית הטרקטורונים האמריקנית פיתחה מכונית רודסטר דו-מושבית, תלת גלגלית חמושה מנוע מ-GM וערימת סוסים בארווה. המחירים בארה"ב, החל מ-20 אלף דולר

פולאריס, יצרנית הטרקטורנים הוותיקה שמתמחה בכלי רכב לשטח, חשפה בארה"ב דגם מהפכני, ספורטיבי וקיצוני עם שלושה גלגלים ומנוע שנרכש מ-GM. הדגם הספורטיבי, שנקרא 'סלינגשוט' ופותח על ידי חטיבת המירוצים של החברה נולד לרגל 60 שנות פעילותה, והוא יצא לדרך בספטמבר הקרוב במחירים שייחלו ב-20 אלף דולרים (כ-65 אלף שקלים לערך).

היכן הושקעו ה-20 אלף הדולרים? ובכן, מלבד המראה הקרבי בהשראת מטוסי תקיפה, פולאריס ביססה את ה'סלינגשוט' על תרכובות עשויות פולימור ופלדה שהולבשו על שלדת צינורות. הרכב שוקל כ-800 ק"ג עם שני נוסעים, כאשר אלה יצטרכו להתמודד עם איתני הטבע מאחר ותקרה אינה ברשימת התוספות. מצד שני, המושבים עמידים בפני מים, כמו גם רוב הרכיבים בתא הנוסעים.

העוצמה של הסלינגשוט מוזנת ממנוע GM בנפח 2.4 ל' המחלץ הספק מרבי של 173 כ"ס ו-30 קג"מ המועברים לגלגל האחורי באמצעות תיבת הילוכים ידנית 5 מהירויות, ורצועת הינע עשויה מקרבון (סיבי פחמן). פולאריס טרם הסגירה נתוני ביצועים, אך נראה שהסלינגשוט לא יתקשה לסחוט האצות מעקמות פרצופים נוכח משקלו הקליל. בפולאריס מדגישים שהסלינגשוט נכנס לקטגורית האופנועים הקלאסית, משמע חלה חובת חבישת קסדה על שני הנוסעים ומובן של הנהג להחזיק ברשיון נהיגה מתאים.

דגמים בכירים ינועו לגזרת ה-24 אלף דולרים, אולם בקבינה תמצאו מגוון התקנים בהם בלוטות', מערכת שמע עם 6 רמקולים, מצלמת רוורס מקורית ועוד. בצד הקוסמטי חישוקי 20 אינטש, צביעה אדומה מודגשת ולוגואים בהתאם לרמת האבזור. הרכב מגיע עם קיט בטיחותי שכולל בקרת יציבות (ESC), קשת התהפכות מאלומניום, ובאגף האחראי על אקרובטיקה תמצאו מתלי ספורט (עצמות עצה כפולות) , בולמי גז והיגוי חשמלי.

למי בידיוק מיועד הסלינגשוט? לדברי פולאריס, קהל היעד מוגדר בגילאי 25-60, אולם הרכב מוצע גם כחלופה לרוכבים מכל הטווחים, שמרגישים שחסר להם הניסיון להשתלט על אופנוע כבד על שני גלגלים ומעוניניים בחוויה מרתקת מבלי להתפשר על בטיחות. "רכב עם שלושה גלגלים מציע תחושה דומה לאופנוע - האוויר טופח בפנים, חווית שחרור והדופק מאיץ. אולם, יש כאן רמה נוספת של בטיחות וזה הבדל גדול", כך מנהל המיזם בפולאריס כריס דוסט. בארץ? אל תבנו על זה (תקינה וכדומה).

פולאריס סלינגשוט. אתר יצרן
פולאריס סלינגשוט/אתר יצרן
  • עוד באותו נושא:
  • פולאריס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully