וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הודעה חשובה: הרכב עבר תאונה? זה ירשם ברישיון הרכב

רכב שניזוק בצורה קשה או שנפגמה בטיחותו כתוצאה מתאונה, יזכה לרישום הדבר ברישיון הרכב, כך בתקנה חדשה עליה חתם שר התחבורה

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

בשורה חשובה מאוד לצרכני הרכב המשומש בישראל - בעקבות תקנה חדשה של שר התחבורה ישראל כץ, רכב שעבר תאונה קשה שבה נפגמה בטיחותו, יצוין הדבר ברישיון הרכב. לדברי משרד התחבורה, התקנה החדשה תאפשר לראשונה לרוכש רכב משומש לחשוף מידע חשוב על עברו של הרכב ותספק שקיפות מלאה על כלי הרכב הנרכש על ידו.

הרישום שחושף את עברו התאונתי של הרכב יקרא הערת "נזק בטיחותי". רישום זה ברישיון הרכב יחשוף באופן רשמי לראשונה מידע חשוב על עברו של הרכב ויספק למעוניין לרכוש אותו שקיפות מלאה אודות מצבו הבטיחותי, כתוצאה מתאונות שארעו בעברו. במשרד התחבורה מוסיפים כי חובת הציון הזו תצמצם את תופעת גניבת כלי הרכב לצורך פירוקם ומכירתם לחלקים.

מי יזכה לרישום "נזק בטיחותי"?

לא כל שריטה בפח הרכב או נזק שמשות יגרום לרישום מידי של נזק בטיחותי, אלא רק נזקים שגורמים באופן ישיר לחולשה במרכב הרכב, בשלד ובאביזרי הבטיחות שבו, שכן לדעת מומחים, רכב שבסיסו ואו קורות הגג שלו ניזוקו בעבר בתאונה או התעוותו, לא יוכלו להציע רמת בטיחות כפי שהציעו כשהיו תקינים לגמרי.

בתקנה החדשה נכתב כי "נזק בטיחותי" יוגדר כ"נזק שגרם לעיוות, הסטה, סדק או שבר מהותיים, באחד מעמודי המרכב או במסגרת גג המרכב, וכן באחת מקורות השלדה הקדמית או האחורית שבין ציר הגלגלים הקדמיים והאחוריים. במילים אחרות, שלדה, קצה שלדה ושאר מונחים מקצועיים. "נזק בטיחותי" יוגדר גם במקרה של פגיעה במרכב הרכב שגרמה לעיוות או לשינוי במבנה הגיאומטרי של רצפת המרכב, למעט נזק לחלקים הניתנים לפירוק ולהחלפה, באמצעות ברגים ולא על ידי ריתוך.

ועל מי חלה חובת הרישום ברישיון הרכב? על פי התקנה החדשה, יחויב כל שמאי רכב שבדק כלי רכב שנגרם לו "נזק בטיחותי", או מנהל מקצועי של מוסך מורשה לבדיקת רכב לאחר תאונה, לדווח באופן מקוון לרשות הרישוי על כל רכב שנגרם לו "נזק בטיחותי", במטרה לאפשר שקיפות מרבית לציבור הקונים ולמנוע העלמת מידע חשוב על עברו של הרכב. אולם, טרם הובהר על ידי משרד התחבורה מה יהיו העונשים הקבועים בתקנה, במידה והגורמים האחראיים על הגדרת הרכב כבעל נזק בטיחותי, לא ימלאו את מלכתם נאמנה.

עוד חדשות רכב בוואלה! רכב

לייק אחד ואתם חברים בקהילה המוטורית הגדולה בישראל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully