וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכונית מירוץ ישראלית, דור 3

אבולוציה בקצב מירוץ. סטודנטים של אוניברסיטת בן גוריון בבאר שבע חושפים את רכב המירוץ השלישי בסדרה, שייצג את ישראל באירופה

עיבוד תמונה

צילום: עידו שחם
עריכה: רן צימט

הסטודנטים של באר שבע עושים זאת בפעם השלישית: חושפים רכב מירוץ כחול לבן אשר ייצג את אוניברסיטת באר שבע ואת המדינה בתחרות לימודית יוקרתית באיטליה - 'פורמולה SAE'. במסגרת אירוע מיוחד שנערך במסלול ההדרכה של חברת 'מסלולים', חשפו הסטודנטים את הדור השלישי של רכב המירוץ ואף העמידו בפנינו את האפשרות לנהוג, להתרשם ולהתמלא באדרנלין ברכב הפורמולה מהדור הקודם.

ביום חמישי (31 ביולי) נחשף רכב המרוץ החדש של קבוצת BGR, או 'בן-גוריון רייסינג', מאוניברסיטת בן- גוריון בנגב. באירוע שהתקיים בנוכחות נשיאת אוניברסיטת בן-גוריון בנגב, צוות של כ-40 סטודנטים מאוניברסיטת בן-גוריון בנגב, בראשות תמיר פלצ'ינסקי, חשף את מכונית הפורמולה החדשנית מתוצרת כחול לבן. הצוות עמל במהלך השנה האחרונה על יצירת רכב מרוץ ראשון מסוגו בישראל, שישתתף בפורמולה SAE - תחרות סטודנטיאלית בינלאומית, הנחשבת לתחרות היוקרתית ביותר בעולם.

תחרות זו תכלול כ-70 צוותים מכל רחבי העולם ותתקיים במסלולים 'RED BULL RING' בעיירה Spielberg באוסטריה ו- Riccardo Paletti, באזור פארמה בצפון איטליה. רכב המירוץ והסטודנטים שלקחו חלק בתכנונו ויצורו יבחנו במגוון רחב של תחומים שכוללים, הנדסה, תכנון, עלויות וכמובן תחרות נהיגה ושליטה ברכב, כאשר כל תחרות מזכה את המתחרים בניקוד שמצטבר לכדי מיקום כללי. בשנת 2011, השנה הראשונה בה השתתפה אוניברסיטת בן גוריון בתחרות, הצוות השיג את המקום ה-15 מתוך 60 קבוצות. בשנה שעברה הקבוצה רשמה הישג נוסף והגיע למקום ה-7 במקצה 'התכנון ההנדסי'. הדירוג הכללי של BRG בשנים 2012-2013 הוא 11 ו-12, כשהשנה השאיפה להיכנס לעשיריה הראשונה.

השקת מכונית מירוץ של אוניברסיטת באר שבע. דני מיכליס,
צילום: דני מיכליס/דני מיכליס

הדור השלישי של רכב הפורמולה הציג קפיצת מדרגה משמעותית ביחס לקודמיו, לא רק בתחום העיצוב החיצוני, אלא בהנדסה ובירידה לפרטים בתכנונו. השלד (מונוקוק) עשוי מחומרים מרוכבים (סיבי פחמן) כדי להוריד את משקלו לכ-212 קילוגרמים. הדיאטה הזו תורמת כמובן לזריזותו והשימוש בחומרים מרוכבים דואג גם לקשיחות מבנית גבוהה ובטיחות. המנוע עצמו מגיע מעולם האופנועים (ימאהה 600 סמ"ק), אך השנה ניתן דגש רב יותר לתכנון העברת הכוח, שם ישנם כעת 4 הילוכים במקום שישה במקור, כאשר יחסי ההעברה הותאמו לניצול מרבי של כוח המנוע ביחס למסלול התחרות המיועד.

בהזדמנות זו נאחל הצלחה לצוות הסטודנטים ונקווה להמשיך ולראות אותם סוללים את דרכם לתעשיית רכב מקומית מתקדמת.

עוד ספורט מוטורי בוואלה! רכב

לייק אחד ואתם חברים בקהילה המוטורית הגדולה בישראל

השקת מכונית מירוץ של אוניברסיטת באר שבע. קובי ליאני
השקת מכונית מירוץ של אוניברסיטת באר שבע/קובי ליאני

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully