וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מאזדה CX3 מתקרב, סובארו ויתרה

מאזדה מלטשת בימים אלה ה-CX3 קרוסאובר שיופיע בהמשך השנה ויקרא תגר על רנו קפצ'ור וחבריו. סובארו לא בעניינים, בינתיים

מאזדה 2. אתר יצרן
מאזדה 2 החדשה. בקרוב יחבור אליה הקרוסאובר CX3/אתר יצרן

מאזדה אשרה בפני כלי התקשורת בצרפת שהיא "שמה את הפינישים האחרונים" על רכב הפנאי הקומפקטי מאזדה CX3 שיבוסס ברובו על מאזדה 2 החדשה שהוצגה לפני מספר חודשים, ונמצאת בדרכה לישראל. הקרוסאובר הקומפקטי החדש, שיתייצב לצד ה-CX5 יימכר עם הנעה קדמית או כפולה ומנועי סקיי-אקטיב ויישא את כל מערכות הבידור והבטיחות בקרביה של מאזדה 3 החדשה.

ה-CX3 ייחנך בתערוכת הרכב בפריס שתפתח שעריה בעוד פחות מחודשיים, ולפי הדיווחים ביפן העיצוב המוגמר הוא שלב ב' של דגמי מאזדה הנוכחיים שפותחו לפי שפת ה'קודו-דיזיין' המסורתית, לרבות הסופר מיני לעיל והמשפחתית הקלאסית. מאזדה מכוונת אותו ישירות אל שברולט טראקס, פיג'ו 2008 ורנו קפצ'ור בין היתר, כך שצפוי שהוא יתומחר באופן דומה (גם בישראל). מבחינה טכנולוגית יקבל מנועי בנזין ודיזל בינוניים, כולל מנוע ה-1.5 ל' (120 כ"ס) המשרת המשפחתית העממית.

במאזדה אמנם משוכענים שרכב פנאי קומפקטי הוא דגם חיוני להגדלת ההכנסות, אך סובארו - שנחשבת במידה מסוימת נישתית כמו מאזדה, טרם מצאה פתרונות אפשריים לקטגוריה הזו ומעדיפה "לשבת בינתיים על הגדר", כפי שמציינים בצרפת. במקום זאת, דובר החברה מסר כי סובארו מעדיפה להתמקד ולשפר את מצבת הדגמים הקיימים שלה, בהם פורסטר, XV, אימפרזה, אאוטבק ועוד, מאחר ואין להם גישה לדבריו לפלטפורמה מתאימה או מנוע בוקסר קטן נפח מותאם לרכב מסוג כזה.

בניגוד למאזדה, סובארו זקוקה גם למימון משמעותי כדי להוציא לדרך קרוסאובר קומפקטי שיוכל להתחרות בתוצרת היפנית והאירופית. סובארו מעולם לא הצליחה להיות גורם דומיננטי באירופה ועשתה את רוב הונה באוסטרליה, יפן, המזרח התיכון וארה"ב, ולכן היא נוקטת במשנה זהירות כשנשאלת אודות דגמים עתידיים.

כך או כך, במאזדה לא מביטים לעבר דוכני סובארו בדאגה, שכן אלה נערכים לשתי השקות חשובות בפריס, רגע לפני שה-MX5 מיאטה החדשה יוצאת מהתנור.

לייק אחד ואתם בקהילה המוטורית הגדולה בישראל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully