וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הריינג' רובר החזק ביותר בעולם

ריינג' רובר SVR סוחט מקרביו 550 כ"ס ומטפס למהירות מרבית של יותר מ-270 קמ"ש. פנאי מלכותי עם שיני טרף

ריינג' רובר ספורט SVR. אתר יצרן
ריינג' רובר ספורט SVR. החזק ביותר בתולדות המותג/אתר יצרן

כדאי שתערכו היכרות מוקדמת עם המונח SVR אם אתם בדרך לרכוש בעתיד לנד-רובר או יגואר, שכן זה יהיה סימן ההיכר לכל מהדורות הספורט של החברות הבריטיות בעתיד. הראשון להשיק את תת-המותג הקרבי הוא הריינג' רובר ספורט SVR, שלא בלבד שחונך את הכותר אלא גם עומד להתפקד בארה"ב במסגרת תערוכת קליפורניה (פבל ביץ') כריינג' רובר החזק ביותר שיצא את מפעלי החברה.

ריינג' רובר השתמשה פעם בסדנאות מיוחדות כמו 'אובר-פינץ' על מנת לחלץ מכלי הרכב ביצועים קיצוניים, אך בשנים האחרונות היא מאפשרת לחטיבה המיוחדת שלה, Special Vehicle Operations ליטול פיקוד ולהוציא לפעול דגמים שלא נשארים רק על צג המחשב. הריינג' לעיל, הוא ללא ספק מועמד ראוי מטעמם, ותיכף תבינו גם מדוע.

השעטנז בין כביש-שטח ליכולת תחרותית, בא לידי ביטוי ראשית כל במנוע בחזית: 5.0 ל', שמונה צילינדרים מוגדשי-על המפיקים 550 כ"ס ו-70 קג"מ בחיבור לתיבת 8 הילוכים אוטומטית. על הנייר העסק נשמע מפחיד, אך התרגום ליכולת מפתיע עוד יותר: 0-100 קמ"ש ב-.4.5 שניות ומהירות מבוקרת אלקטרונית של 162 מייל לשעה, שהם כ-260 קמ"ש. כושר הגרירה שלו מוערך ב-1.6 טון.

מלאכת המחשבת לא הסתיימה רק במנוע כמובן. ה-SVR קיבל מערכת מתלי אוויר דור שני, עשויה תרכובת קלה של אלומיניום (כמו השלדה) ומערכת הנעה כפולה דו-שלבית מסתגלת לפי תנאי הדרך, ומאבחנת גם את השגעונות של הנהג על ידי בקרת נהיגה סלקטיבית. בלמים ענקים עם דיסקים מחורצים אחראים לכושר ההאטה, ואלה מולבשים על צמיגי 275/45 וחישוקי 22 אינטש. עוד בנמצא, מערכת פליטה עם פרפר (ווסת) לשליטה על עוצמת השאון.

בתא הנוסעים ערימת צעצועים יקרה לאין שיעור, כולל תוספות בלעדיות לדגמי ה-SVR כמו מושבי ספורט איכותיים, הגה בתפירה מיוחדת ועוד. המחיר לתענוג יחל ב-100 אלף יורו (כחצי מיליון שקלים). בלנד-רובר ישווק אותו מול פורשה קאיין טורבו S וב.מ.וו X5 בין היתר.

ריינג' רובר ספורט SVR. אתר יצרן
ריינג' רובר ספורט SVR/אתר יצרן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully